Yine de, bazen — katmanlar üstüne katmanlar ekliyor ve — bu estetiğe kurban gidiyoruz.
![]() |
Downtown LA, 2016 |
Sokak fotoğrafçılığı için uğraşmamız gereken konunun bu olduğunu hissediyorum — fotoğraflarımıza duygusal katmanlar eklemek. Duygusal derinliği aktarabilmek. Duygusal karmaşıklığı yansıtabilmek.
Duyguları sıralamak
![]() |
Hanoi, 2016 |
Fotoğraflarımıza duygusal katmanlar eklemenin bir yolu fotoğraflarımızda farklı duyguları bir arada bulundurmaktır.
Mutluluk ve mutsuzluğu yan yana koyun. Eğlenceyi ve çaresizliği. Yaşlıyı ve genci. Yeniyi ve eskiyi.
Farklı yönlere giden insanları çekin, farklı jest ve mimikleri, farklı ışık tabakalarını, ifadeleri, ruh hallerini.
Cevaplardan çok soruları yöneltin
![]() |
SF, 2015 |
Fotoğraflarınızın açık uçlu olmasına özen gösterin. Çerçevenin dışında hangi bilgilerin bulunacağına karar verin – bunlar fotoğraflarınızı daha da gizemli kılacaktır. Fotoğraflarınız ne kadar gizemli olursa izleyicilere soracak o kadar soru bırakırsınız.
Fotoğraflarınızın çok kolay bir şekilde açıklanmasını istemezsiniz. Fotoğrafınızda neler olup bittiğini izleyenlerin hemencecik anlamalarını istemezsiniz. Fotoğraflarınızın yanıtlarını vermek istemezsiniz (bu nedenle, paylaşımlarınızda fotoğraflarınızda nelerin olup bittiğini açıklayan uzun açıklamalar eklemenizi önermiyorum).
İzleyicinin fotoğraflarınıza daha fazla katılmalarını ve size fotoğraflarınıza dair kendi hikayelerini anlatmalarını nasıl sağlayabilirsiniz?
Çerçevenin dışında nelerin yer alması gerektiğine karar verin.
Sonuç
Kompozisyon aşkıyla kompozisyon düşünmeyin. Duygular, arzular ve psikoloji açısından nasıl daha fazla derinlik katabileceğinizi düşünün.
Fotoğraflarınız izleyicinizde nasıl bir duygu uyandıracaktır? Fotoğraflarınızın izleyicilerin kalbinde nasıl bir duygusal etkisi olacak?
Fotoğraflarınıza daha fazla ruh ekleyin, fotoğraflarınız sonsuza dek izleyicilerin kalbinde yaşayacaktır.
© Eric Kim
Yorum Gönder
Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.