Son Yazılar

1 Şubat 2018 Perşembe

Seyahat Fotoğrafçılığında Güzel Sanatlar Nasıl Kullanılır


Seyahat fotoğrafçılığı söz konusu olduğunda "Güzel Sanatlar" sıklıkla kullanılan bir terim değil ve pek az sayıda fotoğrafçı kendisini "güzel sanat seyahat fotoğrafçısı" olarak tanımlıyor. Fotoğrafçılığın tür tanımları son derece özneldir ve güzel sanatlar çizgisi gerçekten çok farklı olarak tanımlanabilir. Seyahat fotoğrafçısı olarak benim için güzel sanat yaklaşımı, kim olduğum ve dünyayı nasıl gördüğüm ve bunu fotoğraflarım aracılığıyla nasıl paylaştığımı ifade etmektedir.


Vietnam, yalnızca dikkat çekici estetik nitelikleriyle değil, ayrıca halkına duyduğum büyük sevgi yüzünden de en çok sevdiğim fotoğraf çekim yerlerinden birisidir. Ve fotoğrafçılıkta güzel sanatlar hakkında bir yazı yazmam söz konusu olduğunda, Vietnam'ı odak noktası olarak kullanmak kolay bir seçim oldu.

Flower H'mong anne ve kızı, Mu Cang Chai, kuzey Vietnam'da bir pirinç terasında yürürken. Pozlama ayarları: f/4, 1/2000s, ISO 400, 70mm odak uzaklığı. Fotoğraf: David Lazar
Dinlenen balıkçılar. Lang Co Bay yakınlarında bir köprüden çekildi. Pozlama ayarlar: f/8, 1/320s, ISO 800, 56mm odak uzaklığı. Fotoğraf: David Lazar

Seyahat Fotoğrafçılığında Güzel Sanatlar - İnsan ve Peyzaj

Güzel sanat fotoğrafçılığı, en azından benim gözümde, estetik açıdan hoş ve ilgi çekici bir eser oluşturmak için her görüntüye yansıyan özel bir stile veya görünüşe odaklanmaktır.

Güzel sanatlar seyahat fotoğrafçılığı, seyahat konulu fotoğraflarda etkili bir kompozisyonun, ton aralığı (vurgular ve gölgeler) kullanımının ve dengeli veya odaklanmış renk şemasının etkili bir şekilde ve sanatsal standartlar içinde kullanıldığı anlamına gelir.

Şahsen ben doğal ışık kullanıyorum ve bir fotoğrafa sanat eseri olarak yaklaşıyorum. Amacım, bir ressamın çizdiği şeylere benzeyen, görsel olarak çarpıcı bir görüntü ortaya çıkarmaktır; aynı zamanda bir fotoğraf görünümünde olmalıdır.

Ha Long Koyu boyunca sıralanmış olan binlerce kireç taşı oluşumu arasında balıkçılık. Pozlama ayarları: f/9, 1/200s, ISO 800, 35mm odak uzaklığı. Fotoğraf: David Lazar

Orta Vietnam sahillerinde, Perfume Nehri'nde ağlarını atan dört balıkçı. Pozlama ayarları: f/11, 1/160s, ISO 800, 30mm odak uzaklığı. Fotoğraf: David Lazar

İnsan ve kültürü sergilemek

Bir ülkenin kültürünü dosdoğru bir şekilde sergilerken bunu ideal olarak fotoğrafların içindeki kişilerin kişiliklerini ve hayatlarını doğru bir şekilde tasvir ederek yapmayı amaçlarım. Seyahat fotoğrafçılığının sanatsal yönü ile her zaman daha çok ilgi çekmişken, geleneksel veya belgesel yaklaşımda daha az ilgi gördüm.

Bununla birlikte, gelecekte, seyahat alanındaki belgesel öykü anlatımının zorluklarına sanatsal düşüncelerimi uygulayabileceğim, tek tek odaklanmış projeler üstleneceğimi düşünüyorum.

Bir Khmer-Vietnam keşişi Mekong Delta bölgesindeki manastırının penceresinden dışarı bakarak düşlere dalmış. Pozlama ayarları: f/4, 1/125s, ISO 640, 40mm odak uzaklığı. Fotoğraf: David Lazar

Sanatla ilgili niyetinizi belirleyin

Açıkça görülebilir olmasına rağmen, hazırlıktan rötuş sürecine kadar sürecin her aşamasında sanat yapmak için güzel sanat tarzını belirlemek çok önemlidir. Bunu zihniyet alanında listelerim ve çeşitli şekillerde çeşitli konular çekerim.

Portre ilk aşkımdır, ancak manzara, yaban hayatı ve kültürel belgesel fotoğrafçılığın keyfini de çıkarırım. Amaç diğer insanlar için gözlemlemek ve tadını çıkarmak için hayatın ve kültürün sahnelerini sergilemektir. Ve tabii ki ben de bunu yaparken keyif alıyorum, yoksa bunu yapamazdım!

Phand Pand'da kendi su festivallerini kutlayan Cham etnik grubu kadınları. Pozlama ayarları: f/36, 1/15s, ISO 400, 90mm odak uzaklığı. Fotoğraf: David Lazar


Saigon'da, geleneksel "Ao Dai" ve Non La (konik sapka) giyen Vietnamlı kadın. Pozlama ayarları: f/4, 1/125s, ISO 640, 70mm odak uzaklığı. Fotoğraf: David Lazar

Bir vizyonunuz olsun ve bir amaçla çekin

Her bir çalışmada, bir amaca sahip olmaya çalışıyorum ve çekimi yapmadan önce zihnimde fotoğrafın nasıl olacağını canlandırıyorum. Kadraj içinde, olmaması gereken hiçbir şeye yer vermiyorum — her şey bir amaca hizmet etmelidir diye düşünüyorum.

Aynı zamanda sahnelerde desenler aramayı ve bunları kompozisyonumda sergilemeyi severim. Dikkatli bir kompozisyonda arka plan temizdir, gereksiz yere dikkatin dağılmasına neden olacak hiçbir şey yoktur ve hikayeyi veya fotoğraftaki ruh halini anlatmaya yardımcı olan tamamlayıcı bir arka plana karşı hemen tanımlanabilen net bir odak noktası bulunur.

Aşağıda son birkaç yılda çektiğim en sevdiğim Vietnam fotoğraflardan bazılarını nasıl çektiğime dair bazı bilgiler bulabilirsiniz.

Sonsuza Kadar Aşık

"Sonsuza Kadar Aşık" – Hoi An'da sevgi dolu bir çift, bahçelerinde güneş batarken sevinç ve mutluluklarını paylaşıyor. Fotoğraf çekildiğinde 66 yıldır evlilerdi. Pozlama ayarları: f /7.1, 1/200s, ISO 500, 50mm odak uzaklığı. Fotoğraf: David Lazar
Şu anda Vietnam'da ikamet eden bir seyahat fotoğrafçısıyla tanıştım, Réhahn Croquevielle, ve bana memleketi Hoi An'da etrafı gezdirmeyi teklif etti. Köyünde yaşayan güzel bir yaşlı çiftle tanıştığım için şanslıydım. Onlarla tanıştığımızda gülümsüyorlardı ve bu mutluluk hepimiz tarafından fotoğraflanmıştı.

Bu fotoğrafı çekmek için önce ışık yönünü izledim. Ardından onların güneş ışığının önünde durduğundan emin oldum, böylece yüzleri aydınlık olacaktı ve vücutlarındaki ayrıntılar iyice açığa çıkacaktı.

Ayrıca arka planı ve genel sahneyi de değerlendirmek zorunda kaldım ve çift için bir hikaye ve bir bağlam sunarken temiz sebze bahçesine yakın bir alan buldum (ayrıca tutarlı renkler ve hatta yığılma olmayan desenler). Orada oturmalarını istedim. Bunu çok komik buldukları ve konuları eğlenceli tuttuğumuz için sürekli gülüyorlardı, ki portre çekimi sırasında bunun çok önemli olduğunu düşünüyorum.

Başarılı bir fotoğraftaki en önemli unsur, bence mükemmel kompozisyon ve ışıktır. Fakat odak noktasını tamamlayan ve rahatsız etmeyen bir arka plan da güçlü bir fotoğraf için çok önemlidir ve belki de çok sık göz ardı edilmektedir.

Balık Ağları Denizinde Oyun

Güney Vietnam'daki Mekong Deltası bölgesinde mavi balık ağlarında oynayan mutlu bir çocuk. Pozlama ayarları: f/8, 1/250s, ISO 500, 24mm odak uzaklığı. Fotoğraf: David Lazar

Vietnam'ın Mekong Deltası bölgesinde balık ağlarının elle yapıldığı bir atölye arıyordum. Bulduğumda, bir çocuk ve arkadaşlarının varlığımdan dolayı meraklandığını fark ettim, benimle tanışıp tanışamayacaklarını ve isterlerse kendilerine yardım edebileceğimi belirttim. Beni kıvrımlı teneke çatıya sahip geniş açık uçlu bir örgü atölyesine götürdüler.

İçeride, kadınlar oturmuş, ağ örmekle meşguldü. Hemen mavi renk dikkatimi çekti, çok fotojenik olacağını biliyordum, ancak onu ön plana çıkarabilmek için doğru ışığı elde etmek önem taşıyordu. Bütün kadınların, ışığın yeterince güçlü olmadığı gölgeli, daha koyu bölgelerde bulunduklarını fark ettim. Çatıda, doğal ışık altında bir açık alan vardı. Işığın orada iyi olduğunu gördüm, ancak insan yüzü olmadan fotoğraf ilgi çekici olmayacaktı.

Çocuk ve arkadaşlarıyla bir ilişki kurduğumdan beri etrafımda oynayıp duruyorlardı, onlara balık ağlarında oynamalarını önerdim. Kendimi göstererek koştum ve ağlara atladım, herkes gülüyordu, çocuklar da bunu yapmaya başlamıştı. Mavi ağların çerçeveyi doldurduğunda dikkati çocuğa çekeceğini bilerek bu fotoğrafı çektim. Bu fotoğrafın daha ilginç ve keyifli olmasını sağlayan, gerçek gülümseme ve eylemdir.

Hanoi Sokaklarındaki Desenler


Hanoi'deki bu yoğun sokak fotoğrafını yağmurlu bir sabah çektim. Pozlama ayarları: f/14, 1/40s, ISO 1250, 35mm odak uzaklığı. Fotoğraf: David Lazar
Bir sabah, fotoğrafçılık ilgili bir sorun olarak görülebilecek olan Hanoi şehrini keşfetmek üzere sokakta gezerken yağmura yakalandım. Yakındaki bir pazarı ziyaret ettikten sonra Long Bien Köprüsü'ne gittim ve altımdaki geçen trafiği gözlemledim. Motosiklet ve bisiklet trafiğinin yüksekliği ve zaman zaman gerçekten ilginç bir şekilde gerçekleşen desenlerdeki potansiyelini gördüm. Yağmur durdu, ancak ıslak yollar faydalı olabilecek yansımalar oluşturuyordu ve fotoğrafın daha dinamik bir şekilde görünmesi için işe yarayabilirdi.

Uzun süre bekledim ve pek çok fotoğraf çektim. Sahnenin geri kalanından farklı ilginç bir odak noktasının olmasının önem taşıdığını hissettim. Ya yol boyunca yürüyen bir kişi olacaktı ya da araba denizi ve diğer trafik arasında bir bisiklet.

Trafiği bulanıklaştırmak ve insanı çevreden daha keskin bir şekilde çekmek için biraz daha yavaş bir perde hızı kullanmaya karar verdim. Neticede, ilginç bir model yakalamak için köprü üzerinde  beklemek sabır gerektiriyordu ve zaman aldı. Sanatı basit, günlük yaşamda bulmak ise eğlenceliydi.

Ut Çalan Yaşlı Adam

Pozlama ayarları: f/4, 1/160s, ISO 1000, 70mm odak uzaklığı. Fotoğraf: David Lazar

Ninh Binh'in küçük, pastoral bir köyünde bir göl kenarında bu yaşlı adamla tanıştım. Fotoğrafını çekmek istediğimi öğrendiğinde beni yakınında bulunan evine davet etti. Biraz çay içtik ve ailesiyle birlikte biraz vakit geçirdik.

Birinin fotoğrafını çekmeden önce, her zaman sahneye bakıp ışığa ve arka plana bağlı olarak fotoğrafları çekeceğim en doğru yeri bulmaya çalışırım. Karanlık eve pencereden gelen doğal ışığı fark ettim ve oturması için bu noktaya bir sandalye yerleştirdim. Bu konumda bir üçayak gerektirmeyecek ölçüde yeterli ışık vardı.

Duvarda asılı olan eski bir ut fark ettim. Ona ait olduğunu ve ut çalmayı bildiğini söyledi, ben de bunu bana gösterip gösteremeyeceğini sordum. Çaldığı sırada, bazı fotoğraflar çektim; ancak ışığın yüzünde daha güçlü geleceği bir durum fark ettim; bu da pencereden dışarı bakmasını sağlayan ana odak noktaydı. Pencereden gelen esinti sakalını hafifçe salladı; bu, tanışmak ve fotoğraflamak için ayrıcalıklı olduğum, ilginç, yaşlı ve dost canlısı Vietnamlı adamın bu başarılı fotoğrafını çekmemi sağladı.

Güzel sanat seyahat fotoğrafçılığı için çektiğim fotoğraflara bazı örnekler

Fotoğraf: David Lazar

Fotoğraf: David Lazar

Fotoğraf: David Lazar

Fotoğraf: David Lazar

Fotoğraf: David Lazar

Fotoğraf: David Lazar

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status