Son Yazılar

30 Ocak 2019 Çarşamba

9 Nü Fotoğrafçılık İpucu


Uyarı: Öğretimize bir uyarı ile başlayalım. Bu makale nü fotoğrafçılık üzerinedir ve bazı insanlar tarafından rahatsız edici bulunabilecek fotoğraflar içerebilir. Bu makale için en yumuşak görüntülerden bazılarını seçtik ve makale (bence) çok zevkli bir şekilde bir arkadaşının fotoğraflarını çekerken yaşadıklarından öğrendiklerini ve bu süreçteki deneyimini paylaşan bir kadın tarafından kaleme alınmıştır.

Bu makaleden rahatsız olabileceğinizi düşünüyorsanız, diğer makalelere göz atmanızı önerebilirim. Bu konu, okuyucularımızın çoğunun ilgilediği bir konu olduğu için bu konuda bir makale hazırlamak gerekiyordu, ayrıca herkesin aynı şeylerden hoşlanmamasını da anlayabiliyorum.


9 Nü Fotoğrafçılık İpucu

Öncelikle, daha önce hiç nü fotoğrafçılık hakkında düşünmediğimi belirteyim – sanatın bir biçimi olarak karşı olduğum için değil – çünkü, yapabileceğim bir şey olduğunu düşünmüyordum ve benim için bu şekilde poz verecek biri ile de karşılaşmamıştım.

Ancak, eski bir arkadaşım yanıma geldi ve bana kendisinin, kocası için çıplak fotoğraflarını çekip çekemeyeceğimi sordu.

İlk başlarda şaka yaptığını düşünmüştüm, ancak oldukça ciddiydi. 10 yıldır evlilerdi ve yıl dönümleri olduğu için kocası için bazı zevkli çekimler – çok riskli ya da çok açık şeyler değil –  yapmamı istiyordu. Bunun için güvenebilecekleri birisini arıyordu ve seçtiği kişi çekimleri ustalıkla tamamlamalıydı.

İyi bir fotoğrafçı olmadığım konusunda onu ikna etmeye ne kadar çalışmış olsam da – sonucunda çekim yapmayı kabul etmiş bulundum.Evimde çekim içi bir zaman ayarladık ve evimi basit bir stüdyoya çevirdim. Aşağıda, bu deneyimden öğrendiğim bazı dersleri bulabilirsiniz.


1. Çekime başlamadan önce ne aradığınızı bilin — bizim durumumuzda olan şuydu: Arkadaşım çekime geldiğinde ve çekime başladığımızda, bu tür çekimler için çok fazla ipucuna sahip olmadığımızı hemen fark ettik. İlk çekimlerim oldukça kötüydü ve biz (en azından ben) hazırlıksız olduğumuzu hemen anladık. Bir ara vermeye karar verdik ve fotoğraf dergilerimden bazılarını çıkardım, onlarda, amaçladığım çekimlerle ilgili bazı ipuçlarını bulabilirdim.

Başlamak istediğimiz pozu seçtik – sırtı kameraya dönük olarak yapılacak bir çekimdi – odaklamayı sırtına yapabileceğim ve eğrileri vurgulamak için ışığı yandan alabileceğim bir çekimdi. Bu klasik nü çekimini birçok kitapta görmüştüm ve başlamak için iyi bir nokta olarak görmüştük. Elde etmeyi planladığımız şeyleri bilmek bize çok yardımcı oldu. Nü çekimler yapmak,
 kamerayı ve diğer ekipmanı hazırlamaktan fazlasıydı – neyin fotoğrafını çekmeye çalıştığınızı bilmeniz de gerekliydi.

2. Siyah beyaz deneyin - çekimin başlarında renkli çekimler yapıyorduk. Sonuçlar modelime çok yakışmıştı. O çok güzel bir kadındı ama en güzel kadınların da yüzlerinde olduğu gibi onun da yüzlerinde bazı lekeler vardı. Önce renkli çekimler yapmak daha sonra da bunları siyah beyaza dönüştürmek niyetindeydim ama çekimlerimi gördükten sonra verdiği tepkiyi görünce siyah beyaz çekimler yapmaya karar verdim.

Bunu yaptıktan sonra çekimlerimin onların görünümlerini ve hislerini tamamen değiştirdiğini fark ettim. Vücutları hakkında daha az, şekiller, ışık, gölge vb. hakkında daha fazla endişelendiklerini fark ettim.


3. Odayı ısıtın – evet, çok basit ve belki de en açık ipucu. Evin sıcak olduğundan emin olun! Odanın serin olduğunu ilk başlarda fark etmedim (elbisem üzerimdeydi ve belki de çekimin gerginliğinden dolayı adrenalin seviyem yükselmişti) ama arkadaşlarım fark etmişti. Titrerken uygun pozları vermek ve rahat davranmak mümkün değildir!

4. Uzun odak uzaklıkları kullanın – muhtemelen kişiden kişiye değişiklik gösterecektir, ancak daha uzun odak uzaklıkları kullandığımızda en iyi sonuçları elde ettiğimizi fark ettik. Belki de bu, çekimleri yaparken kişisel davranmam ve modellerime kişisel alan bırakmam nedeni ile idi – yine de uzun lenslerle elde ettiğim sonuçlar kıs lenslerle elde ettiğim sonuçlardan daha iyi idi. Önce 50mm lens ile çekim yapmaya başladım ama daha sonra bir arkadaşımdan ödünç aldığım ve sonuçlarından oldukça memnun kaldığım bir 85mm lens kullandım.

Ayrıca, çekimin sonlarına doğru, vücut hatlarına yoğunlaşmamı sağlayan, bazı soyut fotoğraflar çekebilmeme izin veren bir 70-200mm lens kullandım.


5. Gizem yararlıdır – çekim sırasında fark ettiğim şeylerden birisi de arkadaşımın fotoğraflaqrını çekerken yüzünün kameradan uzağa baktığı fotoğrafların yüzünün kameraya doğru baktığı fotoğraflardan daha fotojenik çıktığıydı. Çekici olmadığı ya da durumdan rahatsız olduğu için değil - yine de yüzünü görmekle alakalı bir şey onu rahatsız ediyordu. Yüzünü görmemek, diğer yandan, çekimlere biraz gizem katıyordu. Başka bir şekilde nasıl tarif edeceğimi bilemiyorum, fakat yüzün görünmediği çekimler daha az çatışma yaratıyordu.

6. Rahatlayın ve eğlenin – modelimle hem arkadaş olduğum hem de aynı cinsiyetten olduğum için, aynı durumda bir erkeğin olacağı durumda daha rahattım - ancak bu durum bile bazen ikimizi tam olarak rahatlatmaya yetmiyordu. Bir başkasının önünde çıplak olmak gergin bir durumda olmanıza neden olabiliyordu - her ne kadar buna izin vermeniz eğlenceli bile olsa. "Eğlenceli" diyorum, çünkü çekim sırasında okul kızları gibi kıkırdayarak zaman geçirdik ve ilk garip sahnemizi atlatmamıza yardımcı olmuştu.

Yanımda birkaç battaniye de bulunuyordu, bu, çekimler sırasında arkadaşımız örtünmesini ve sıcak kalmasını sağlıyordu. Ayrıca, bazı yakın çekimler sırasında onları görünmeyecek şekilde üstüne de örtüyordum.

7. Ev stüdyosu – iyi sonuçlar verecek bir düzenek hazırladık. Modelimin arkasına siyah bir arka plan koydum ve iki yanda onu en iyi şekilde aydınlatacak ışık kaynağı yerleştirdim. Yandan gelen ışık ile yukarıda da bahsettiğim ilk çekimi gerçekleştirdim. Diğer çekimi, beyaz bir örtü kullanarak bir sandalye üzerinde gerçekleştirdim. Bu çekimi de pencereden gelen doğal ışıkla tamamladım.

Bu konudaki tavsiyem, işleri olduğunca basit tutmak. Modeliniz karşınızda dururken ayarları yapmaya zaman harcamak istemezsiniz - onun rahatlamasını ve deneyimini sergilemesini istersiniz.


8. Basit pozlar – Çektiğim bazı fotoğrafları göstermek isterdim (ancak arkadaşım bu çekimleri sadece kocası için istemişti, sitelerde sergilenmesi için değil), ama en iyi çekimler en basit olanları idi.

Bunun işe yarayıp yaramadığından emin değilim ancak arkadaşıma portre isteyen biri olarak davranmayı bırakmasını istedikten sonra ve ışığın onun vücuduna düşüşüne dikkat etmeye başladıktan sonra çok daha etkili sonuçlar almaya başladığımı fark ettim. Onu ayakta, otururken, uzanırken ve rahat davranırken fotoğrafladım ve en güzel fotoğrafları çekebildim.

9. Örtün – öğrendiğimiz bir diğer ders de cilde daha az pay verildiğinde de etkili sonuçların elde edilmesiydi. Modelimin vücudunun bir kısmını bazı yollarla – vücudunun bir kısmını elleri, kolları ile ya da gömleği ile vb. –  örten bazı çekimler yaptık.

Bu çekimlerden bazıları, eşinin en beğendiği fotoğraflardan olmuştu.,

Çıplak bir kişiyi fotoğraflama deneyi harika bir deneyim oldu. Bunu tekrar yapmak isteyeceğimden emin değilim (arkadaşım 20. yıl dönümlerinde tekrar yapmamı istemesine rağmen), ancak bu süreçte çok şey öğrendim. Takipçilerimin de ekleyeceği bazı şeyler varsa, daha fazla bilgi edinmek için sabırsızlanıyorum.

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status