Son Yazılar

7 Ocak 2019 Pazartesi

Çocuklarımın Gerçek Kişiliğini Kameramla Nasıl Yakalarım


Küçük asker ailemiz bir başka büyük maceraya hazırlanıyordu.

Son 18 yılda 14 kez taşındık ve kocam ve ben 14, 10 ve 2 yaşlarındaki çocuklarımızı TEKRAR yeni bir konuma taşıyacak enerjimiz olduğundan emin değildik.

Bir gece, devasa yapılacaklar listemle baş başa oturuyordum, ve birden aklıma bir fikir geldi! Oklahoma'daki mutlu yuvamızdan ayrıldığımız için üzülmek ya da bunalmak yerine, günlerimizi hareket dolu anılarımızı yakalamakla harcayacaktım.

Her gün bu anıları yakalamaya ahdettim. Çocuklarımın günlük etkinliklerini yakalamak istedim, ancak bunu yaparken sürece müdahil olmak istemedim, böylece çocuklarımın kişilikleri fotoğraf karelerinin içinde yer bulabilecekti. Güzel bir çekim elde etmek için evi temizlemek, gülmek ya da çığlık atmak... ailemizin gerçek yaşantısı bu değildi ve ben kesinlikle perde arkasındaki dağınık, kurgulanmamış çekimlere inanıyordum.

Bu anlar, hatırlamak istediğim anlardı.

Ben bir fotoğrafçıyım, hepiniz gibi, ama 365 günlük bir çekim projesinin peşinde koşan ya da her gün fotoğraf çeken birisi değilim. Çekimlerimi daha çok müşterilerimle ya da büyük etkinliklerle planlarım, bu nedenle aile çekimleri konfor bölgemi biraz dışında olacaktı.

Canon bebeğimi gittiğim her yerde çantamın içine soktum ve bunun doğal hale gelmesi birkaç gün  sürdü. Şaşırtıcı olan şey, ne kadar çok çekim yaparsam, günlük hayatımı o kadar az ihlal ediyormuşum gibi gelmeye başladı. Çocuklar benim için poz vermeyi bıraktılar ve ne yapıyorlarsa onu yapmaya devam ettiler. Ben birkaç çekim yapardım ve onlar hala ne yapıyorlarsa onu yapmaya devam ettiler.

Bu süreçte öğrendiğim bazı şeyleri aşağıda bulabilirsiniz...


1. Onlarla konuşun

Öğrendiğim en eğlenceli derslerden birisi, fotoğraflarını çekerken onlarla sohbet etmektir. Bu, iki yaşındaki çocuğum için bile çalışıyor. Bunu müşterilerimle her zaman yapardım, fakat bu projeye kadar, çocuklarımla bu süreç daha çok kendiliğinden gerçekleşiyordu. Yerde, masada ya da araçta oturmaya ve onlarla konuşmaya başladım.

Kamerayı elimde tutarken onlarla konuşmaya devam ettim ve bu esnada onların bol bol fotoğrafını çektim. Konuşma sırasında, her bir çocuğumun en beğendiğim bir anı ile karşılaşıyorum.


2. Evet deyin

Hayat bazen telaşlı ve çılgıncadır. Bir ebeveyn olarak temizlik yaparken ya da bir isteğin verebileceği rahatsızlıktan dolayı hayır demem gerektiğini hissettiğim anlar oldu. Mümkün olduğu müddetçe kendimi evet demeye zorladım. Hatta bazen, kendimi çocukları biraz eğlendirmek için kendi işlerimi ertelerken bile buldum.


3. Detayları yakalayın

Bunu birçok fotoğrafçıdan duyarsınız, yine de detayları gözden kaçırmayın. Mutfağa doğan sabah güneşini ya da bir yıl önce satın almış olmanız gereken emziği. Küçük detaylar çok değişkendir ve siz geriye dönene kadar değiştiğini fark etmeniz zordur.

Sanırım her iki yılda bir hareket etmekten kaynaklanan büyük bir bakış açım var. Bir odanın neye benzediğini ya da çocuklarımın en sevdiği peluş oyuncakların nasıl göründüğünü hatırlayacak bir zaman geçmeden hatıralarım sönüyor.


4. Maceraya atılın

Fotoğrafçılar olarak hepimiz altın saati seviyoruz ve bu anlarda gerçekleşen rüya gibi sıcak görüntüleri yakalamayı küçük bir maceraya tercih ediyoruz. Taşınmadan önce, akşam yürüyüşlerine çıkardık ya da bahçede oynardık, ve bunu başkentte devam ettirmeye çalıştım. Yeni bir yeri ziyaret etmek ya da yeni bir maceraya atılmak için fazla uzağa gitmenize gerek yok.


5. Günlük düzenleyin ve paylaşın

Son ipucum, bu anıları günlük olarak düzenlemenizdir. Akşamları oturup üç ya da dört (ya da on) fotoğrafı düzenlemeyi dört gözle beklediğim zamanlara geldim. Bu sene Lightroom kullanmaya başladım ve düzenlemeye ayırdığım zaman büyük ölçüde azaldı. En beğendiğim fotoğraflarımı da Instagram ya da ailemle paylaşıyorum.


Her birinize, kameranızla en iyi arkadaş olmanızı tavsiye ediyorum.

Her çekimde odağı, ayarları ya da kompozisyonu düzenleme fırsatı bulamayacaksınız. Yapmanız gereken, bir insan, bir anne ve bir fotoğrafçı olarak kendinizi geliştirmenizdir. Yaşamım boyunca kendimi frenlemek ve dağınık anların tadını çıkarmak beni her zaman mutlu etti.

Fotoğrafçılar olarak, lenslerimiz aracılığıyla çevremizdeki güzellikleri görmek ve konularımız aracılığı ile anıları deneyimlemek konusunda paha biçilmez bir hediyemiz var. Çıkın ve günlük hayatta güzellikleri yakalayın; kendinizi, çocuklarınızın gerçek kişiliklerini yakalarken bulacaksınız!

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status