1. Birden fazla insanın fotoğrafını çekiyorsanız, fotoğrafınızı üç kişiyle sınırlandırın
2. Daha dinamik kompozisyonlar için diz çökün ve modelinizin yüzüne yönelen binaların fotoğrafını çekin
Ayrıca, gölgede çekim yapıyorsanız, modelinizle arka planı birbirinden ayırmak için flaş kullanın.
3. El hareketleri
El hareketlerinin bulunduğu fotoğraflar daha fazla duygu ve ruh içerir!
4. Yakınlaşın ve çerçeveyi doldurun
Geniş açılı bir lens ile (24mm-35mm) çekin ve çerçeveyi insanların yüzleri ile doldurun! William Klein bunu çok iyi yapmış:
Bunu yapmakla izleyicilere gerçekten orada olduğu hissini verirsiniz — böylece kendilerini daha fazla yaşam ve enerji hissi ile dolu hissederler!
5. Flaşlı çekim
Sokak fotoğrafçılığında flaş kullanmak bazı durumlarda gerçeküstü sonuçlar verebilir. Ayrıca, cam üzerine flaş yansıtmak da benzersiz görüntüler sunabilir. Bunu SUITS projemde de denemiştim.
6. Uyumsuzluk
Uyumsuzluk, iki fikir ya da kavram arasındaki karşıtlıktır.
Örneğin;
* Genç ve yaşlı
* Çocuk ve yetişkin
* Zayıf ve şişman
* Modern ve klasik
![]() |
19 Nisan 1971. Chicago, IL / Fotoğraf: Vivian Maier. |
Daha güçlü fotoğraflar elde etmek için basit düşünün ve yukarıda şişman adam ile zayıf arasındaki uyumsuzluk gibi uyumsuzlukları araştırın.
7. Birkaç fotoğraf çekmekle yetinmeyin
Bunun yerine, "sahne üzerinde çalışın". Birçok fotoğraf çekin ve en iyi olanları seçin!
8. Dikkat dağıtıcı ögeleri bloklayarak kompozisyonunuzu basitleştirin
Gilles Peress bunu Telex Iran projesinde etkili olarak gerçekleştirmiş:
9. Eğri hatlar, arabesk tarz araştırın
Ya da Cindy'nin dediği gibi, çekim yaparken "dalgalı çizgi kompozisyonu"nu araştırın. Başlarda eşit aralık olduğundan ve modellerinizin farklı yönlere baktığından emin olun.
Gilles Peress bunu çok iyi yapmış:
Bir diğer ipucu: genellikle çekim yaptıktan sonra bir kompozisyonu fark edersiniz. Bu yüzden, bir fotoğrafçı olarak işiniz fotoğraf düzenleme (seçim) sırasında kompozisyonları keşfetmek olmalıdır:
10. Modellerinizle iletişime geçin ve etkileşim kurun
William Klein modelleriyle etkileşime girerek ve onlarla iletişim kurarak onların ruhlarını fotoğrafları aracılığıyla aktarmış. "Fotoğrafçı görünmez olmalıdır" mitini gözardı edebilirsiniz:
© Eric Kim
Yorum Gönder
Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.