Son Yazılar

1 Aralık 2012 Cumartesi

Sokak Fotoğrafçılığı


http://photo.net/learn/street/intro
Sokak fotoğrafçılığı genelde halka açık yerlerde çekilmiş fotoğraflar anlamına gelir - sadece sokaklarda değil; parklarda, plajlarda, alışveriş merkezlerinde vb- her zaman olmasa da sık sık gündelik yaşamlarını sürdüren samimi insanların rol aldığı. Bir anlamda bu bir belgesel fotoğrafçılık dalı olarak da düşünülebilir, fakat geleneksel fotoğrafçılık türlerinin aksine sokak fotoğrafçılığının temel amacı - ya da en azından temel etkisi - belirli bir konuyu belgelemek, daha da önemlisi bir fotoğrafçının bakış açısının gücünü dünyaya göstermektir.
İyi sokak fotoğrafçılığı genellikle gerçekten çalışılmamış bir şekilde iyi bir belgesel fotoğrafçılığı olarak sona erer, özellikle birkaç yıl geçtikten sonra, fakat belgeselin aksine, toplumsal bir gündemi ya da retorik bir amacı yoktur. Daha ironik olma eğilimindedir ve ana konudan oldukça uzaklaşmıştır.

Sokak fotoğrafçılığı nedir? Gündelik hayatın bir yansıması - gerçek, halka açık yerlerde değiştirilmemiş gösterimler, herkesin her gün ziyaret ettiği yerler, yaşadığımız yer, favori bakkalınızın olduğu sokak, metro. Sokak fotoğrafçıları gerçeği belgeler - günlük hayatta eziyet çekerken farkına varamadığınız gizli şeylerin fotoğrafını çekerler.

Sokak fotoğrafçılığı, detaylara dikkat etmeyi gerektirir. Fotoğrafçı sahnelere, sadece bilinçaltınızla tanıyabileceğiniz anlara özen gösterirler. Kamera herhangi bir durumda göze batmayan bir uzantıdır. Sık sık, sokak fotoğrafçıları hissettikleri fotoğrafları çekerler, fotoğrafçı orada olur ve bir anlık bir ruh yakalar. O, unutacağınız bir anı dondurur...

Markus Hartel


http://photo.net/learn/street/intro

Genel Bakış


Sokak fotoğrafçılığı aynı zamanda "Düz Fotoğrafçılık" olarak da bilinir. Topluma şeffaf bir şekilde ayna tuttuğunu ima eder gibi. Bu modern çağda kendine yer bulur ve neredeyse tamamen siyah/beyaz olarak çekilir. Sokak fotoğrafçılığı genelde bir insanın üzerinde yoğunlaşır, "belirleyici an"ı yakalamaya konsantre olur. Su birikintisi üzerinden atlamaya çalışan bir adam, sokak köşesinde çalıntı bir öpücük, öğle yemeği düşünceleri içinde lokantada yürüyen kadın, güneşin son ışınları altında parlayan bir alışveriş arabası; bunların hepsi sokak fotoğrafçılığının konularıdır.

Teknikleri


Utangaçlığın Üstesinden Gelmek


Utangaçlık ve sokak fotoğrafçılığı birbirine tamamen zıt olan iki kavram. Ancak, en başarılı sokak fotoğrafçıları utangaç fotoğrafçılar olarak başlamışlardır. Utangaçlık fotoğraf çekmek için bir isteksizlik oluşturur ve çekiminizi felç edebilir.

Bazı fotoğraf eğitmenleri sinsice davranmayı ve uzun lensler kullanmayı tavsiye ediyorlar. Diğerleri bunun yerine geniş açılı ve normal lensler kullanarak sokağa çıkmayı öneriyorlar. Bazen, aşırı geniş açılı bir lens kullanmak ve kamerayı, ana konunuzdan başka bir yere doğru yöneltmek yardımcı olabilir. Diğer fotoğrafçılar, sokakta bir yerde oturmayı ve konunun size gelmesini beklemeyi tavsiye ederler. Bir sokak köşesinde oturmak ve karşınıza ne çıkacağını bilmeden sadece beklemek...

http://photo.net/learn/street/intro

Görünmezlik

Kalabalık yolları gözleyin ve göze batmayacak şekilde davranın. Bazı fotoğrafçılar, telaş ederler. Geniş açılı lens kullanan çoğu fotoğrafçı konularına yakın çalışmak zorunda kalacak ve çoğu zaman da çekimini yaptığı konu tarafından görülecektir. Her uygulayıcının kendi dengesini bulması gerekmektedir.

Genellikle, uzun mesafeden uzun bir lensle yapılan sokak fotoğrafçılığı düz ve ilgi çekmeyen olarak kabul edilir.

Çatışma İle Başa Çıkmak


Genellikle her zaman, bir fotoğrafçı gülümseyebilir ve üç tane özür belirtebilir:

1. Oh, merhaba, bir fotoğrafçılık öğrencisiyim ve bir proje üzerinde çalışıyorum da!

2. Merak etmeyin efendim, başka bir yerin, kişinin fotoğrafını çekiyordum; fotoğrafta değildiniz.

3. Anadolu Ajansına bağlı olarak çalışıyorum ve bir haber üzerinde çalışıyorum.

Alternatif olarak, çoğu durumda fotoğrafçı özür diler, fark edilmemiş gibi yoluna devam eder ve kızgın konu kendi işine bakar. Bazı ender durumlarda ise fotoğrafı göstermeniz ve silmeniz gerekebilir, ki bunun yasal bir dayanağı yoktur.



http://photo.net/learn/street/intro

İzin Sorma


Eğer fotoğraf çekerken izin alırsanız bu bir hile olarak görülür çünkü bu durumda sokakta yürüyen insanlar ya  da konunuz doğal davranmayacaktır. Artık fotoğrafının çekildiğinin farkındadır ve bunun için size poz vermeye çalışacaktır.

http://photo.net/learn/street/intro 

Teknik Konular


Sokak fotoğrafçılığı için klasik teknikler, full frame makineler için 20mm; crop sensör makineler için en az 35mm lens; orta derecede yüksek hızlı ISO ayarı (ISO 400 - ISO 800) ve önceden odaklama yapabilen bir lens.

Önceden Odaklama? Konunuzun ne kadar uzakta olacağını nasıl bilebilirsiniz ki? Bu fark etmeyecek. Geniş açılı lenslerde yeterince iyi bir alan derinliği bulunmaktadır. Eğer konunuz 10 metre uzaktaysa ve lensinizi 12 metre için ayarladıysanız, normal bir diyafram için 16x20" boyutlarında büyütmeniz gerekecek. Bu, yüksek ISO kullanmamızın nedeni. Yeterince hızlı bir perde hızı, yüksek ISO ayarları ve küçük bir diyafram. En küçük diyafram, odaklama hatasını en aza indirmeye yarayacaktır.

Sokak fotoğrafçıları genellikle lenslerini en uzak noktaya odaklarlar. Mu mesafe lensin odak uzaklığına ve diyaframa bağlıdır fakat temel görüş, sonsuzdaki nesnenin keskin olabileceği en yakın uzaklıktır. Güneşli bir günde muhtemelen f/16 kullanmak isteyeceksiniz.

ISO Hassasiyeti


Açık havada, herhangi bir ISO değeri işimizi görebilir ancak kumlanma (gren) oluşmasını istemeyeceğimiz durumlarda düşük ISO değerleri kullanmamız gerekecektir. Alacakaranlık zamanlarında üçayak kullanmıyorsanız ISO 800 ya da ISO 1600 gibi değerler kullanmanız gerekecektir.

http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_photographer/2008/05/an-approach-to.html

Pozlama Süresi


Bazı görüntüler, hareket etkisini göstermek için düşük perde hızlarında etkili olabilir. Ancak, çoğu sokak fotoğrafçılığı elde çekimle yapılır ve 1/60 saniyeden daha hızlı çekimler ile yapılır. El çekimleri için kuralı hatırlayın: en düşük perde hızınız 1/x olmalıdır (x: odak mesafeniz). (50 mm için 1/60 gibi).

Diyafram ve Alan Derinliği


Gün ışığında hızlı çekimler için orta mesafeli bir diyafram yeterli olacaktır (f4 - f/8 arası). Statik nesneler için geniş açıklıklı diyafram değerleri kullanılabilir (f/2.8 gibi) ve böylece arka plan konumuzdan tamamen ayrılabilir.

http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_photographer/2008/05/an-approach-to.html

Önceden Odaklama


Bir sokak fotoğrafçısının seçtiği diyafram değerinin bazı etkileri vardır ancak bir sokak fotoğrafçısı, çekeceği konunun 10 metre mesafede olacağını düşünmesi ve odak mesafesini buna göre ayarlaması gerekecektir.

Ekipman


İyi bir sokak kamerası, ışık kullanımı hızlı ve iyi kalitede olmalıdır.

http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_photographer/2008/05/an-approach-to.html


© facweb.cs

3 yorum :

  1. Birinin fotoğrafını çeksem ve sorsa neden benim fotoğrafımı çektin. anadolu ajansında muhabirim desem ağzımı yüzümü dağıtır.

    benden tavsiye, türkiyede denemeyin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Basındanım diyerek basın kartı isterler ve olmayınca da döverler...

      Sil

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status