Son Yazılar

14 Haziran 2014 Cumartesi

Fotoğraf Makinenizin Saatini Neden Doğru Tutmalısınız?


Bir kamerayı ilk kez satın aldığımda, ilk olarak saati ve tarihi doğru olarak ayarlarım fakat sonraları kontrol etmeyi sık sık unuturum. Bazen gün ışığından faydalanmak için saatler ileri ya da geri alınır ve ben kameramın saatini değiştirmediğim için yarım sene boyunca kameram bir saat ileri ya da bir saat geriden takip eder.


Fakat, yine de bazı problemler bulunmakta: saati ayarlama konusunda da bazen tembellik yapıyorum (saati ayarladığım zaman saat neredeyse 07:34'tü fakat ben saati 07:30 olarak ayarlamıştım). Çoğu dijital saatin zaman içinde saniyeler kaybettiğini düşündüğümüzde, benim kameramdaki saat de neredeyse 5-10 dakika gibi bir farkla çalışmaktaydı.

Bu, neden bu kadar önemli?


Doğa fotoğrafçılığı yaptığınız zamanlarda, zamanlama belki de en önemli şeydir. Ve çoğu zaman birçok tekniği öğrenmek için eski fotoğraflara göz atmak, onlardan bir şeyler öğrenme konusunda yardımcı olmaktadır; bu sayede neyi yanlış (ya da doğru) yaptığınızı öğrenebilirsiniz ve ışığın fotoğraflarınıza nasıl etki ettiğini ve fotoğraflarınızı nasıl değiştirdiğini görebilirsiniz. Bu nedenle, her fotoğrafın çekildiği zamanı tam olarak bilmeniz (güneş doğduktan 5 dakika sonrası ile 15 dakika sonrası arasında büyük farklılıklar vardır) size yardımcı olacaktır ve böylelikle sahneyi yeniden gözden geçirebilir ve değerlendirebilirsiniz.




Saatlerin doğru tutulması diğer durumlarda da yardımcı olabilir. Örneğin, geçen haftaki ay tutulması için fotoğraf çekmeye gittiğimde, iki kamera ile hazır bulunuyordum; biri bir telefoto lensli bir kameraydı ve sadece ayın kendisinin fotoğrafını çekmek için götürmüştüm ve diğer kamerayı da sadece manzarayı çekmek için. Daha sonra bilgisayarda işleme yaparken, aynı zamanda çekilmiş iki fotoğrafı birleştirmek istedim (manzarada büyük bir ay fotoğrafı ile birlikte), ve iki kameranın saatinin de aynı olması sebebiyle bu işlemi kolay bir şekilde yapabildim.

Bu nedenle, kameramın saatlerine daha fazla dikkat etmeye ve onu güncel tutmaya karar verdim.

Doğru bir zamanı nereden alabilirsiniz?


Doğru bir zamanı almak için en doğru yöntem, bir GPS alıcısı kullanmaktır ancak buna sahip değilseniz, timeanddate size yardımcı olacaktır.

© Steve Berardi

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status