Son Yazılar

14 Haziran 2014 Cumartesi

Yakın Çekim Fotoğraflar Nasıl Çekilir?


Güzel çekilmiş ürün fotoğraflar mı istiyorsunuz? Ya da, bir doğa tutkunu musunuz ve en sevdiğiniz çiçeğin parlak ve net fotoğraflarını mı çekmek istiyorsunuz? Sebebiniz ne olursa olsun, bu makale yakın çekimler yapabilmeniz konusunda size yardımcı olacaktır.



"Ayağa kalkın, çömelin, eğilin, hazır olun, sabit durun, yaklaşın ve kişisel olun..."

Bu sloganı, makro fotoğrafçılık olarak da bilinen yakın çekim fotoğrafçılığında kullanırım.

© speckyboy.com

Çoğunluğunda hatalar yapmış olsam da, harika yakın çekim fotoğrafları çekebilmek için yıllar harcadım. Neredeyse bütün hatalarımı güneş altında yaptım, fakat bütün hatalarım bununla sınırlı değildi:

1. Çok yakınlaştığım için kamera netleme yapamazdı.
2. Çok uzaklaşırdım ve bu nedenle arka plan yeterince bulanıklaşamazdı.
3. Kamerayı sabit tutamadığım için fotoğrafım bulanık çıkardı.
4. Ve çok daha fazlası...

Yaptığım her bir hatadan sonra, hatayı nerede yaptığımı düşünürdüm ve en sonunda da bu sorunun üstesinden gelirdim; böylece zor da olsa keskin yakın çekim fotoğrafları elde edebilirdim.

Başlamadan önce Nikon 35mm f/1.8G AF-S lensin takılı olduğu bir Nikon D5000 kamerayı, doğal bir ışıkta kullanarak çekimler yaptığımı (yapay herhangi bir aydınlatma olmaksızın) fakat bu durumun bütün modern DSLR kameralar için de geçerli olduğunu söylemek istiyorum.

Aşağı yukarı, burada harika bir çekim yapabilmeniz için yapabileceklerinizin listesi bulunmaktadır.

1. Yumuşak gölgeler almak için çekimini yapacağınız nesneyi pencere kenarına yakın herhangi bir yere yerleştirin. Dikkat edin ki, pencerenin yanına yerleştirin demiyorum; ½ ile 1 metre arasında bir yere yerleştirin.

2. Diyaframı, açabildiğiniz kadar açın. Benim lensim için bu değer f/1.8 ancak, sizin lensiniz ne kadar açılabiliyorsa, o kadar açın.

3. Hareketlerden dolayı bulanıklık istemeyeceğiniz için hızlı bir perde hızı kullanın.




4. Kamerayı sabit tutun; ideal olarak, hareket bulanıklığı istemiyorsanız bir üçayak kullanın.

5. Otomatik netleme özelliğini kullanarak, fotoğrafını çekeceğiniz nesneye olabildiğince yakınlaşın. Lensinizin elle netleme özelliği varsa ve bunu nasıl kullanacağınızı biliyorsanız, bu özelliği kullanarak daha da yakınlaşabilirsiniz.

6. Eğer elle netleme özelliği yoksa ya da bunu nasıl kullanacağınızı bilmiyorsanız, daha çok yakınlaşmak için lensinizin yakınlaştırma (zum) özelliğini kullanın.

7. Sabit tutun ve çekin!

© speckyboy.com

Bir uyarı notu vermek istiyorum: f/1.8 ile çekim yaparken sadece küçücük bir nokta ve çevresindeki küçücük bir alan odakta kalacaktır. Fotoğrafın geri kalanı odak dışı kalacaktır. Eğer bunu hedeflediyseniz harika olacaktır ancak çekimini yapacağınız konunuzun tamamen odakta kalmasını istiyorsanız f/2.5 ya da biraz daha yüksek bir değer kullanmalısınız. Ancak bu, pozlamayı dengelemeniz için perde hızını düşürmeniz anlamına gelecektir. Bu kameranızı sabit tutma konusunda daha dikkatli davranmanıza neden olacaktır.

© Mo Azam


Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status