Ekipman
* Telefoto lens – Bir merdivene ihtiyaç duymadan pencerelere yakınlşmanızı sağlar
* Geniş açılı lens – Pencereler görece büyük olduğunda kullanışlıdır
* Üçayak – Karanlık alanlarda çekim yaparken kullanışlıdır
* Uzaktan kumanda – Titreşimi en aza indirir
Destek
Bir kilisenin kapıları arasında gezerken, iç mekanın ne kadar karanlık olduğunu anında fark edersiniz ve çoğu binada flaş kullanımı yasaklandığı için uzun pozlamalar güvenirsiniz. Sonuç olarak, bir üçayak ve bir uzaktan kumanda sahip olmanız gereken temel ekipmanlardandır, ancak ailenizle bir gezi yapıyorsanız ve vitray fotoğrafı çekmeyi önceden planlamadıysanız, kamerayı üzerine yerleştirebileceğiniz ya da kendinize destek olarak kullanabileceğiniz bir duvar arayın. Titreşimi en aza indirmek için kolunuzla vücudunuzdan destek almayı ve deklanşöre basarken nefesinizi tutmayı unutmayın.
Tüm kiliselerde bina içinde üçayak kullanımına izin verilmez ya da izin ücrete tabidir, bu nedenle çekime başlamadan önce kontrol edin.
Konum
İdeal olarak, bozulmaları en aza indirmek için pencere ile doğrudan aynı hizaya gelmeniz ve bunun için bir merdiven ya da iskele kullanmanız gerekecektir, ancak çoğu bina içinde bunu sağlamanız mümkün olmayacağı için pencereden mümkün olduğunca uzaklaşmak ve uzun lenslerle vitray üzerine yakınlaştırma yapmanız gerekecektir. Pencerenin ortası ile sizi hizalayan bir konum bulamazsanız, eve döndüğünüzde düzeltmeniz gerekecek olan bir sorunla karşılaşmış olacaksınız.
Boyut
Bazı vitray pencereler o kadar büyüktür ki, geniş açılı bir lense sahip olsanız bile tüm pencereyi çerçeve içine almanız mümkün olmayabilir. Pencerelerin birkaç fotoğrafını çekebilir ve bunları daha sonra birleştirebilir ya da büyük resmi bir kenara bırakıp detaylara yoğunlaşabilirsiniz.
Pencerenin boyutu ve onlara olan bakış açınızdan dolayı, alt kısımdan üst kısma kadar her şeyi odak içine almak için küçük bir diyafram açıklığı kullanmanız gerekecektir.
Pozlama
Karanlık bir çevrenin içinde yer alan bir aydınlık pencere kameranın pozlama sistemini karıştırır ve sonuç olarak ya simsiyah bir çevresi bulunan bir aydınlık pencere ya da etrafındaki detaylar belli olan ancak aşırı pozlanmış bir pencere fotoğrafı çekersiniz. Bu sorunu çözmenin bir yolu, biri pencereni diğer çevrenin olacak şekilde iki pozlama yapmak ve bunları daha sonra birleştirmektir. Bir üçayak kullanmalı ve kameranın sabit kalmasını sağlamalısınız, çünkü kameranın en küçük bir hareketi nihai çekimlerin hizalanmasını engelleyebilecektir.
Yorum Gönder
Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.