Son Yazılar

20 Şubat 2016 Cumartesi

Hasar Gören Hafıza Kartlarınızdaki Fotoğrafları Kurtarın


Aşağıdaki işlemi, sadece kendinize ait bir hafıza kartı hasar görmüşse ve şahsi fotoğraflarınıza ulaşamadığınız durumlarda uygulayınız.



Geçen gün bir arkadaşım bana bir soruyla geldi. Kompakt kamerasında bir süredir kullanmakta olduğu SD kart birden çalışmayı durdurmuştu. Kartı bilgisayara taktığında bilgisayarın, hafıza kartını kullanabilmek için format atılması gerektiğini belirten bir uyarı verdiğini - pek tabii ki bunu yapmadığını söylüyordu. Yine de kamerası ile son zamanlarda yaptığı bütün çekimlerin kaybolduğunu düşünmeye başlamıştı.

Kartı bir fotoğraf stüdyosuna götürmüş. Sadece karta bir göz atmak için 25$ ve kurtarılacak her 25 fotoğraf için de 15$ gibi bir ücret talep etmişler. Son çektiği -30 ya da biraz daha fazla - fotoğrafların kurtarılmasını istemişse de bütün fotoğrafların kurtarılması şartı ile 600$ gibi bir ücret ile karşılaşmış. Stüdyo sahibi, kurtarma işleminin karmaşık ve zaman alıcı olduğunu söylemiş ve ücretin yüksek olmasını bu duruma bağlamış.

Arkadaşımın görüşüne göre 30 ya da diğer fotoğraflar için bu fiyat makul değildi. Şanslı bir şekilde kartı çöpe atmalı mıydı yoksa başka bir alternatif var mıydı diye bana sormuş bulundu. Kartı aldım ve arkadaşımı bir kahve içmeye gönderdim - geri geldiğinde hasar görmüş karttaki fotoğraflarını kurtarmış ve bir CD'ye yazdırmıştım bile.

İşte, bunu nasıl yaptığım:


Bu işlem için Zero Assumption Recovery ya da kısaca ZAR adlı bir program kullandım. Programa burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz. Ben bu programı seçtim çünkü hasar gören fotoğrafları ücretsiz bir şekilde kurtarma imkanınız vardır - programın diğer özelliklerini kullanmak ücretlidir.

ZAR Recovery programını indirin. Hasar görmüş hafıza kartını kart okuyucuya takın ve programı çalıştırın. Antivirüs yazılımınız bu işlemin bilgisayarınızın performansını düşüreceğine dair bir uyarı alırsanız antivirüs yazılımını kapatabilirsiniz.

© Helen Bradley

Program hazır olduğunda Image Recovery (Free) yazan butona basın.

© Helen Bradley




Program, bilgisayara takılı olan cihazları tarayacaktır. Burası kafa karıştırıcı bir kısımdır çünkü ekranda listelenen araçlardan hangisinin hafıza kartınız olduğunu belirlemeniz gerekecektir. Bu, bilgisayar ile içli dışlı olmayan kişiler için gerçekten zordur. Benim durumumda Disk 4 içerdiği 1876 MB veri ile benim hafıza kartımı gösteriyordu, ki bu boyutu ile aradığım kartın bu olduğunu kolayca anlamıştım. Diskinizi bulduğunuzdam emin olduktan sonra seçin ve Next (İleri) deyin.

© Helen Bradley

Burada programın kartı analiz etmesini bekleyin. İşlem tamamlandığında kurtarılmış olan fotoğrafların bir listesini göreceksiniz. Benim durumumda hangi fotoğrafların önemli olduğunu bilmediğim için bütün fotoğrafların kurtarılması için hepsini seçtim, siz de seçim yapmakta kararsız kalabilirsiniz - en basiti hepsini seçin. Bütün fotoğrafları hızlıca seçmek için üstteki ROOT kutucuğunu seçin.

© Helen Bradley

Next (İleri) butonuna basarak kurtarılacak fotoğrafların nereye kopyalanacağını seçeceğiniz sayfaya geleceksiniz. Ben ROOT klasörünü seçtiğim için fotoğraflar ROOT adı ile adlandırılacak bir alt klasöre otomatik olarak kopyalanacaktı, ben klasörün adını değiştirdim. Siz bu işlemi yaparken kurtarılacak dosyaların hasar görmüş olan hafıza kartından farklı bir diske (C, D vb.) kopyalama yaptığınızdan emin olun. Kulağa garip gelebilir ancak kurtarılacak dosyaların SD karta kopyalanması iyi bir fikir değildir.

Diğer seçenekleri varsayılan olarak bıraktım (değiştirmedim) ve Start copying selected files (seçili dosyaları kopyalamayı başla) butonuna bastım. Program 1099 fotoğrafı kısa bir süre içinde kaybolmuş olan fotoğrafları kurtardı.

© Helen Bradley

Windows Explorer ile kurtarılmış olan fotoğrafların kopyalandığı klasöre gidin ve kurtarılan fotoğraflarınızın önizlemelerini görün. Kurtarılmış olan fotoğraflardan bazıları okunamaz durumda, bazıları yarısı görünür durumda ve çok büyük bir çoğunluğu sağlam bir şekilde idi, ki benim durumumda arkadaşımın istediği bütün fotoğraflar vardı.

Bu yazımızdan çıkarmanız gereken sonuç, karttaki fotoğrafları kurtarmayı denemeden hasar görmüş hafıza kartlarınızı çöpe atmayın. Bu program kısa bir süre içinde ve zorlanmadan fotoğraflarını kurtarabileceğiniz ücretsiz bir programdır. Ve ayrıca, içinde bilgisayarınıza indirmeyi planladığınız fotoğraflar bulunan bir karta - bilgisayarınız öyle yapmanızı söylese bile - asla format atmayın. Bu işlem size yardımcı olmayacak ve fotoğraflarınızın kurtarılma ihtimalini tamamıyla yok edebilecektir.

© Helen Bradley

1 yorum :

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status