Son Yazılar

7 Nisan 2016 Perşembe

Ünlü Fotoğrafçılar - Size İlham Verecek 225 İpucu - 3


Pablo Bartholomew

Fotomuhabir

Hindistan'da doğan Pablo, fotoğrafçılık kariyerine gençlik yıllarında başladı. 1983 yılında fotomuhabir olana kadar çalışmaları Time, Newsweek, Paris Match ve The Guardian gibi yayınlarda yayınlandı. İlk Dünya Basın Fotoğrafları ödülünü 19 yaşında iken aldı; dokuz yıl sonra Yılın Fotoğrafı ödülünü kazandı. Pablo filmlerde fotoğrafçı olarak ve Richard Attenbrough gibi yönetmenlerle birlikte çalışmaktadır.



Pablo Bartholomew’in fotoğraflarını görmek için tıklayınız.

147. Ucuz dijital kameralar ile arkadan gelen ışıklardan sakının, çünkü günümüzde bu kameralar bu konuda oldukça başarısız.

148. Düzensiz ışıklarla çalışmaktan sakının çünkü kameranızdaki sensörler bu tür ışıklarla baş edemez ve detay kayıpları olan sıcak noktalar oluşur.

149. Güneşin alçak açılarda ve etkili renklerde olduğu saatlerde çekin – bu, gün doğumu ve batımıdır. Gün ortasında yaptığınız çekimlerde insanların gözlerinde koyu gölgeler meydana gelir ve neredeyse ortamda hiç renk olmaz.

150. Gün ortasında çekim yaptığınızda da mümkün olduğunca gölgelik alanlarda çekim yapmaya çalışın.

151. Serbest bir fotoğrafçı olmak istiyorsanız, vizyonunuz, finansal rahatlığınız ve güçlü bir yapınız olmalı. Çok sabırlı olmalısınız.

(Fotoğrafçılıkta Işık adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Joel Sartore

Doğa Fotoğrafçısı

Ponca City, Oklahoma'da doğan Joel Sartore gazetecilik okurken fotoğrafçılığa başlamıştır. İlk işi bir fotoğrafçılıktı ve Wichita Eagle gazetesinde fotoğraf yönetmeniydi. Aynı zamanda National Geographic için de çalışıyordu. 1991 yılında National Geographic için sürekli çalışmaya başladı, özellikle tarih ve vahşi yaşam üzerinde. Sartore'nin çalışmaları sık sık Time, Newsweek ve Illustrated'de yayınlanmaktadır.

Joel Sartore’un fotoğraflarını görmek için tıklayınız.


152. Harika ışıkta çekin. Bu anlarda çekilen herhangi bir fotoğraf bile daha iyi görünecektir.

153. Ekipmanınızı tanıyın. Bir fotoğrafı çekmeye hazırlanırken, hangi ayarı kullanmanız gerektiğini düşünene kadar harika bir çekim şansını kaçırmak kadar rahatsız edici bir şey yoktur.

154. Planlı olun. Dijital çağda eğer organize bir şekilde çalışmazsanız, fotoğraflarınızı kolaylıkla kaybedebilirsiniz. Ayrıca, çekim yaptığınız ana dair kayıtlar da tutun.

155. Yedekleyin, yedekleyin, yedekleyin.

156. Önemsiz olduğunu düşündüğünüz şeyleri çekmeyin. Bu zaman kaybıdır. Fotoğraf ilgi çekici mi? İyi bir şekilde kompoze edilmiş mi? Bir başka insana gösterebileceğiniz güzellikte mi? İyi fotoğraf, iyi bir fotoğraftır, bunun ortası yoktur.

(Yakın Çekim Fotoğraflar Nasıl Çekilir adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Miss Aniela (Natalie Dybisz)

Güzel Sanatlar Fotoğrafçısı

Natalie Dybisz adını Flickr gibi bir fotoğraf paylaşma platformu ile duyurmuştur. Kendi alt benliği olan Miss Aniela'ya ait klonlanmış portreler çekeren ünlü olduğu gibi başka insanların da portrelerini çekmiştir. Dybisz dünya genelinde galeriler ve sergiler açmıştır.

Miss Aniela’nın fotoğraflarını görmek için tıklayınız.




157. Her zaman RAW çekin.RAW dosyalarınızı en büyük dosyalara (TIFF formatına, JPEG formatına değil) çevirin, böylece rötuş işlemleri sırasında en iyi temelleri atmış olabilirsiniz.

158. Her zaman orijinal (RAW) dosyalarınızı yedekleyin, böylece rötuş işlemi sırasında bu dosyalarınız kaybolmaz. Fotoğraflarınızı en az iki farklı konuma kaydedebilmek için birkaç tane harici hard disk (ya da yüzlerce DVD) satın alın.

159. Bir fotoğrafı işlemek için bir zaman harcadığınızda, son hal ile ilk hali karşılaştırın  – birçok düzenleme gereksiz olabilmektedir.

160. Güven ile tevazu arasında bir denge kurun. Farklı fikirleri alın, fakat dehşete kapılmayın  – herkesi aynı anda memnun edemezsiniz.

(Renk ve Fotoğrafçılık adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Roseanne Pennella

Seyahat Fotoğrafçısı

Roseanne Pennella, seyahat fotoğrafçılığına ilk olarak 1993 yılında Avutralya, Yeni Zelanda ve Endonezya dolaylarında bir geziye çıktığında karar vermiştir. "Bir kompakt kamera ile 27 film rulosu harcadım." İlk DSLR'sini (Nikon D90s) 1994 yılında satın almıştır, aynı yıl avukatlığı bırakmış, seyahat fotoğrafçısı olmaya karar vermiştir. 1998 yılında ilk sergisini açmış, 1999 yılında ilk anlaşmasını imzalamıştır. Nikon World adlı fotoğrafı 2002 yılında Nikon tarafından kapak fotoğrafı olarak seçilmiştir.

Roseanne Pennella’nın fotoğraflarını görmek için tıklayınız.

161. İleri gidin  – uzaktan çektiğiniz her şey yarım kalacaktır.

162. Kameranızın dört köşesinde ne olduğuna dikkat edin. Kamera içinde kırpma yapın. Deklanşöre basmadan önce dikkatinizi çekmeyen herhangi bir şeyin fotoğrafınızda olmamasına özen gösterin.

163. Bütün nesneleri fotoğrafınızın merkezine almayın. Öznelerinizin, kadrajınızın diğer alanlarında yer almasını tercih edin.

164. Öznenizin arkasında ne olduğuna dikkat edin ve dikkat dağıtacak bir nesne varsa onu ortadan kaldırın.

165. JPEG yerine RAW çekin. RAW çektiğinizde, üzerinde çalışabileceğiniz çok daha fazla detay elde edebilirsiniz ve bu şekildedaha kaliteli baskılar elde edebilirsiniz.

(Geniş Açı Fotoğrafçılığı - Ufkunuzu Genişletin adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Elliott Landy

Klasik Rock Fotoğrafçısı

Elliott Landy Woodstock'taki resmi fotoğrafçılardandı. New York'ta doğmuştur ve 60'lı yılların ortalarında fotoğraf çekmeye başlamıştır, ilk fotoğrafları Hollywood yıldızları ve Vietnam Savaşı karşıtı gösteriler üzerinedir. Landy yeraltı basınlarda tanınmaya başlar ve bu sayede Fillmore East gibi rock gruplarına erişim imkanı elde eder. Çalışmaları Bob Dylan'ın menajeri tarafından fark edilir. Albert Grossman ve Landy, Dylan'ın klasik Nashville Skyline albümünün çekimini üstlenmiştir.

Elliott Landy’nin fotoğraflarını görmek için tıklayınız.



166. Sonuçlar hakkında endişelenmeyin – dijital çağ ile birlikte hataların telafisi mümkündür.

167. Olayların akışına açık olun ve hayatın size ne getireceğini bekleyin. Hareket ettiğinizde ve çekim için fikriniz sorulduğunda, bunu bir fırsata çevirin.

168. Ekipmanınızla rahat bir şekilde hareket edin; ekipmanınızı, ayakkabınız kadar iyi tanımalısınız. Teknik özelliklere çok fazla takılmayın  – çeken kişi önemlidir.

169. Mutlu olun! Haberleri taklit etmeyin, pozitif şeyler yapın. Sert gerçekleri göstermek zorunda değilsiniz  – fotoğrafçılık bir çeşit paylaşma yoludur.

(Full-Frame DSLR Avantajları adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Steve Brickles

Moda Fotoğrafçısı

Cambridge'de doğan Brickles fotoğrafçılığa bir emlak ofisinde çalışırken merak duymaya başlamıştır. Profesyonelliğe geçtikten sonra Londra'ya göç etmiş, önde gelen bir dergi ile çalışmaya başlamadan önce otellerin fotoğrafını çekerek adını duyurmuştur. 1999 yılında eşi ile birlikte Brazilya'ya gitmiş, Ella dergisi ve diğer önde gelen dergilerle çalışmıştır. 2004 yılında New York'a yerleşmiştir. Müşterileri arasında Financial Times, BMW ve sayısız dergi bulunmaktadır.

Steve Brickles’in fotoğraflarını görmek için tıklayınız.

170. Ekipmanınızı tanıyın. Kameranızın teknik özelliklerini bilmeniz size hareket serbestliği tanıyacaktır.

171. Basit tutun; karışık şeylerle fotoğrafınızı berbat etmeyin.

172. Modellerinizle iletişim kurun. İyi bir şekilde iletişim kurulduğunda çok daha etkili fotoğraflar çekilebilmektedir.

173. Çekiminizi, kameranızla çekerken düzgün yapın, sonra bilgisayarda düzeltirim diye düşünmeyin. Photoshop harika bir program olsa da zayıf aydınlatma konusunda ya da detaylı bilginiz yoksa işe yaramayacaktır.

174. Neyi görüyor ya da hissediyorsanız, fotoğrafını çekin.  Ve, neyi biliyorsanız  – bu, modeller olmak zorunda değil, ilgi duyduğunuz ve bildiğiniz herhangi bir şeyin fotoğrafını çekebilirsiniz, bu fotoğraflarınızı ön plana çıkaracaktır.

(Hangi Kamera adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)



Emma Delves-Broughton

Moda Fotoğrafçısı

Emma Delves-Broughton, Birleşik Krallık'taki güzel sanatlar ve nü fotoğrafçılık üzerine çekim yapan fotoğrafçılar içinde en çok aranan fotoğrafçılardan birisidir. Sanat okullarına gittikten ve kurslara katıldıktan sonra ilk solo fotoğraf sunumunu 1998 yılında yapmıştır. Kinky Couture (Goliath, 2003) kitabının yayınlanmasında ve sayısız fotoğraf komisyonunda görev almıştır.

Emma Delves-Broughton’un fotoğraflarını görmek için tıklayınız.



175. Modelinizin rahat hissetmesini sağlamak için sıkı bir şekilde çalışmalısınız, aksi halde donuk bakışlarla karşılaşabilirsiniz.

176. Hazırlık, kilit rol oynamaktadır  – nerede ve nasıl çekim yapacağınızı bilin, böylece gününüzün büyük bir bölümünü kurtarabilirsiniz.

177. Klip, mandal, bant, makas gibi araçlar moda çekimleriniz için yanınızda bulundurmanız gerekenlerdendir.

178. Bir yerde çekim yaparken yanınızda yiyecek ve içecek bulundurun. Modelinizin zayıf olması yemek yemediği anlamına gelmez.

179. Bir miktar eldiven, ayakkabı ve aksesuar tedarik edin. Siz, yeterincesine sahip olamayabilirsiniz.

(Işık Ölçümü ve Ölçüm Modlarını Anlamak (Metering) adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.

Alex Majoli

Fotomuhabir

Magnum fotoğrafçısı Alex Majoli 1971 yılında Ravenna'da doğdu. Fotoğraf çekmeye 11 yaşında başladı. 1986 yılında f45 stüdyosuna kaydoldu ve Daniele Casadio ile birlikte çalışmaya başladı. Eski Yugoslavya'daki savaşı kapsayan yıllarda, 1988 yılında tam zamanlı fotomuhabir oldu. 1997 yılında kendi kişisel projesi olan dünyanın farklı liman şehirleri üzerine odaklandı. Takip eden yıl sinematografi üzerine tecrübeler edindi. 2001 yılında Magnum'a katıldı. Çalışmaları Newsweek, The New York Times Magazine, Granta ve National Geographic'te yayınlanmaktadır.

Alex Majoli’nin fotoğraflarını görmek için tıklayınız.


180. Bir fotoğrafçı olarak davranmayın.

181. Bir fotoğrafçı olarak düşünmeyin.

182. Görmeden önce düşündüklerinize inanmayın.

183. Yürüyün, yürüyün ve yürüyün...

184. Bu ipuçlarını hemen uygulayın!

(Panoramik Fotoğrafçılık Dersleri adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Mark Edward Harris

Seyahat Fotoğrafçısı

Mark, profesyonel fotoğrafçılık kariyerine Merv Griffith TV Show'da konukların ve izleyicilerin fotoğrafını çekerek başladı. 1986 yılında Pasifik ve Asya'ya dört ay sürecek olan bir gezi düzenledi. Çektiği fotoğraflar onun seyahat fotoğraflarına olan ilgiyi artırdı. CLIO Award ve Aurora Golg Award dahil olmak üzere sayısız ödül kazandı. Harry'nin kitapları arasında The Way of the Japanese Bath ve Wanderlust gösterilebilir.

Mark Edward Harris’in fotoğraflarını görmek için tıklayınız.

185. Bir ressamın tablosunu düşündüğü gibi kompozisyonunuzu düşünün. Bu fotoğrafı boyar mıydım? Bunu "Büyük Fotoğrafı Düşünmek" olarak adlandırıyorum.

186. Dolgu flaşının sert ve soğuk bir aydınlatmaya neden olacağını her zaman aklınızda bulundurun. Nesnelerin üzerinde daha sıcak bir görüntü elde edebilmek için flaşın üzerine bir ısı jeli koymaktayım.

187. Seyahat fotoğrafçıları kendilerini telefoto lenslerle sınırlandırmamalıdır. Nesneleri büyütebilmek için yakın çekimler yapmayı da aklınızda tutun.

188. Düşük ışıkta mı çekim yapacaksınız? Ucuz zum lenslerdense sabir odaklı hızlı lensler kullanmayı tercih edin.

189. Alan derinliği her zaman aklınızda bulunsun. Bu konuda LCD ekranınızı ya da Alan Derinliği Önizleme Butonunu size yardımcı olarak kullanabilirsiniz. Çekimden önce en iyi diyafram değerini dikkatlice düşünün.

(Gerçek Dünyada Seyahat Fotoğrafçılığı adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Pal Hermansen

Doğa Fotoğrafçısı

Pal Hermansen 1955 yılında Norveç, Oslo'da doğdu, çocukluk tutkusu olan fotoğrafçılığa başlamadan önce dişçi ve homeopat olarak çalıştı. 1971 yılına kadar bir serbest fotoğrafçı ve yazar olarak çalıştı. İlk foto-jurnalistik kitabı 1985 yılında yayınlandı ve "Panorama Norway" ve "Svalbard Arctic Land" uluslararası yayınları arasında gösterilebilir.

Pal Hermansen’in fotoğraflarını görmek için tıklayınız.


190. Kendinize sormanız gereken en önemli soru: iyi bir fotoğraf nedir? İnsanların size iyi olanı söylediğinden farklı bir cevap bulamadıysanız, başa dönün ve kendi araştırmanızı yapın.

191. Gördüklerinizi aynen kopyalamayın, kendi tarzınızı bulmaya çalışın. Günümüzdeki sorunlu fotoğrafların temelinde bu vardır.

192. Fotoğrafçılık sanatını ve tarihini öğrenin, böylece tekerleği yeniden icat etmek zorunda kalmazsınız.

193. İlginizi çekecek bir konu bulun ve o konu üzerinde gidebildiğiniz kadar derine gidin. Daha önce yapılmış olanları bulun ve farklı bir şeyler yapın. Bir ya da iki yıl çalışmakla insanlar dünyaca ünlü bir fotoğrafçı olmayı bekliyor. Bu imkansızdır. Kendi tarzınızı oluşturmak için zamana ihtiyacınız vardır.

(Yakın Çekimler İçin 3 Pratik İpucu adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Ami Vitale

Fotomuhabir

ABD vatandaşı olan Vitale, New Delhi'de yaşayan bir bağımsız fotomuhabirdir. Associated Press'te fotoğraf editörü olarak çalıştıktan sonra profesyonel olmaya karar verdi ve Balkan Savaşı'nı fotoğraflamaya gitti. Kazandığı ödüller saymakla bitmez ancak yine de ödülleri arasındaki, National Press Photographers (Ulusal Basın Fotoğrafçıları) tarafından verilen Magazine Photographer of the Year (Yılın Magazin Fotoğrafçısı) ödülü ve Çin hükümeti tarafından verilen ödül en seçkinlerindendir.

Ami Vitale’nin fotoğraflarını görmek için tıklayınız.


194. Yerel ışıkta ustalaşın – gerçekten, dışarı çıkın ve çekim için en uygun saatleri keşfedin, her neredeyseniz.

195. Sabırlı olun – Bir nesne ya da yerin fotoğrafını çekmeden önce yeterince hazırlık yapmış olmalısınız.

196. Çekimini yapacağınız nesneleri tanıyın.

197. Bir bakış açınız olsun, ve neden orada olduğunuzu bilin.

198. Mümkün olduğunca hafif bir şekilde yol alın ve öznelerinize karşı saygılı olun. Bu, sizinle ilgili değil, onlarla ilgili.

(Daha İyi Bir Fotoğrafçı Olmanın 7 Yolu adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Mattias Klum

Doğa Fotoğrafçısı

Mattias Klum 1968 yılında İsveç'in Uppsala kasabasında doğdu ve 1986 yılına kadar serbest çalışan bir fotoğrafçı olarak hayatını sürdürdü; bu dönemde doğal tarih ve kültürel nesneler üzerinde çalışmalar yaptı. 1988 yılından beri Malezya, Borneo, Nijerya, Brezilya, Kosta Rika, Hindistan, Guyana, Güney Afrika, Panama ve Moğolistan'a büyük seferler düzenledi. Sekiz kitabından ikisi WWF Panda Book of the Year (Yılın WWF Panda Kitabı) ödülü ile onurlandırıldı. İsveç'teki WWF'nin Board of Trustees (Doğal Hayatı Koruma Vakfı mütevelli heyeti) üyesidir.

Mattias Klum’un fotoğraflarını görmek için tıklayınız.
© M Klum

199. Fotoğrafçılıkta ve düzenlemede, dürüst olun. Neyi iletmek istediğinizi ve bunu adaletle nasıl yapabileceğinizi düşünün.

200. Şakacı olun – yeniden çocuk olmak gibi bir şeyler deneyin. Çekim için yeni yollar deneyin ve hatalarınızla büyüyün.

201. Kameranızın manuel kontrollerini kullanmayı öğrenin. Kameranızın sizin için yapabileceklerine güvenmeyin.

202. Kameranızın flaşına güvenmeyin, kullanacaksanız da onun uzmanı olun. Nikon'un harika flaş sistemleri olsa da, onları kullanarak yaratıcı çekimler yapabilmek size düşmektedir.

203. Çevrenizi ya da bir kimseyi zorda bırakmayın. Bir yerde karışıklık çıkarmayın ve kimseyi rahatsız etmeyin.

(Yaban Kuşları Fotoğrafçılığı İpuçları adlı makalemizi okuyabilirsiniz.)

George Logan

Reklam Fotoğrafçısı

1960 yılında İskoçya'nın kırsallarında doğan George Logan reklam çekimlerinde, Advertising at the International Photography Awards (Uluslararası Fotoğrafçılık Ödüllerinde Reklam) 2007'de Yılın Profesyonel Fotoğrafçısı ödülü de dahil olmak üzere sayısız ödül kazandı. Egzotik hayvan türleri ile bezeli İskoç manzaraları temalı "Translocation" projesi yakın zamanda bir kitap olarak satışa sunulacaktır.

George Logan’ın fotoğraflarını görmek için tıklayınız.

204. Bileşik fotoğraflar çekmek istiyorsanız, çekimden önce bunun nasıl çalışacağını düşünmelisiniz. Birçok fotoğraf çekip aralarından en iyi çıkmış olanı seçmeye çalışmaktansa nihai görüntüyü öngörmelisiniz.

205. Ayrıca, çevrenizi, bir olayı olabilecek şekilde düzenlemelisiniz. Bu yüzden ışığa çalışın, daha sonra en iyi çekimin elde edilebileceği noktaları araştırın – doğal olmalısınız, karmaşık fotoğraflar için zemini hazırlamalısınız.

206. Reklam fotoğrafçılığında yer edinmek istiyorsanız, müşterilerin görmek istediği gibi bakmayı öğrenmelisiniz. Akımların ve modaların farkında olun, fakat körü körüne bağlı kalmayın.

(Kelebek Fotoğrafçılığı - Kelebekler Nasıl Çekilir adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Julian Love

Seyahat Fotoğrafçısı

Julian Love, Birleşik Krallık'taki en eğlenceli seyahat fotoğrafçılarından birisidir ve 2006 Yılın Gezgin Fotoğrafçısı ödülünün sahibidir. Bir öğrenciyken seyahat fotorğafçılığını keşfettiği gün profesyonelliğe adım attı, ve çalışmaları dünya çapında seyahat yayınlarında gösterilmeye başlandı. Love genellikleOrta Doğu'da çalışmalarını sürdürüyor olsa da gelecekte Hindistan ve Brezilya'ya ait projeleri bulunmaktadır.

Julian Love’ın fotoğraflarını görmek için tıklayınız.


207. Bir yerde yeterince zaman geçirin. Kendinizi bunun içine sokun – bu, bir yerde daha fazla süre kalmanıza yol açar ancak sonuç olarak çok daha ilgi çekici fotoğraflar elde edebilirsiniz.

208. Erken kalkın ve en iyi ışığı yakalamak için dışarıda geç vakitlere kalın. Gün ortası çekimleri genellikle bir çöpten ibarettir.

209. Birçok çekimi 24mm ve 35mm ile yaparım, kadrajı doldurabilmek için orada olurum ve çektiğim nesne ile bir bağ kurarım.

210.  İnsanlarla iletişim kurun, dillerini konuşamasanız bile. LCD ekranınızda onlara çekimlerinizi gösterin ve onların sizin tarafınızda olmasını sağlayın.

211. Sadece birkaç fotoğraf çekip yolunuza devam etmeyin. Genellikle en iyi çekimleri çevrede bir süre dolaştıktan sonra elde edersiniz – 5 dakika geçtikten sonra sizin orada olduğunuzu unutacaklardır.

(Yolculuk Fotoğraflarınızı Geliştirmeniz İçin 3 İpucu adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Philip Plisson

Deniz Fotoğrafçısı

Philip Plisson, Fransa'da 1947 yılında doğdu. Erken yaşlarında denize aşık oldu ve gençlik yıllarında deniz fotoğrafı çekmeye başladı. Bir deniz fotoğrafçısı olarak başarılı bir kariyer geçirdikten sonra Fransız donanmasıtarafından resmi artist olarak  görevlendirildi. Çalışmaları 400.000'den fazla fotoğrafı ve 40'tan fazla kitabı kapsar; kitapları arasında The Sea (Deniz), Queen Mary (Kraliçe Mary) ve yeni çıkan Ocean (Okyanus) gösterilebilir.

Philip Plisson’un fotoğraflarını görmek için tıklayınız.

212. Kendi kararlarınızı kendiniz verin, diğer insanlardan izin gelmesini beklemeyin – bunun farkına 20 yaşındayken varmış olmak isterdim.

213. Bir şeyi fotoğraflamadan önce ona karşı bir tutku duyduğunuzu hissedin.

214. Işık hakkında öğrenebildiğiniz kadar fazla şey öğrenin.

215. Geçmişte yaşayan usta doğa fotoğrafçıları hakkında bilgiler edinin.

216. Ben bir öğretmen değilim, fakat unutmayın ki her bir fotoğraftaki başarı kişinin o fotoğrafı çekerkenki hissettiği duyguya bağlıdır.

(Profesyonel Düğün Fotoğrafçılığı İçin Olmazsa Olmaz Ekipmanlar adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Aldo Pavan

Seyahat Fotoğrafçısı

Aldo Pavan bir İtalyan gazeteci ve seyahat fotoğrafçısıdır. Kariyerine 70'li yıllarda L'Europeo dergisinde başladı. Eski Yugoslavya ve Doğu Avrupa'da çekimler yaptıktan sonra, kelimeler ve fotoğrafların birleştirildiiği seyahat özellikleri üzerine yoğunlaştı. 1989 yılında Fransız haber ajansı Gamma ile çalışmaya başladı, daha sonra İtalyan yayımcı Calderini'de görev yaptı.

Aldo Pavan’ın fotoğraflarını görmek için tıklayınız.

217. Görsel iletişim üzerine söylenmiş olan her şeyi unutun – yeni ve taze bir şeyler keşfetmeyi deneyin.

218. Kendi kişisel tarzını oluşturma hususunda adım atmaktan korkmayın.

219. Ekipmanınızla ilgili kaygıya düşmeyin –  iyi bir çekim yarı otomatik bir kamera ile de çekilebilir.

220. Fotoğrafın bir son olduğunu değil, dünyayı anlamak için bir başlangıç olduğunu anlayın.

(5 Temel Fotoğrafçılık Hatası ve Çözümleri adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Pete Turner

Seyahat Fotoğrafçısı

70'lerde, Pete Turner ABD'deki en başarılı fotoğrafçılardan birisi idi. Çalışmaları Metropolitan Museum of Art (New York), the George Eastman House (Rochester, New yokr) ve MEP'te (Paris) ve birçok diğer yerde sergilenmektedir. Başarılı bir ticari kariyerin yanı sıra, Turner renk fotoğrafçılığında düşsel gücü kullanmış, yenilikçi renk çalışmalarına bir arka fon oluşturması için Afrika'ya yedi aylık bir gezi düzenlemiştir.

Pete Turner’in fotoğraflarını görmek için tıklayınız.

221. Geriye dönmek, harika bir portföy oluşturmak ve harika baskılar elde edebilmek hususunda bana çok faydalı olmuştu, bu yüzden farkına varabilirseniz, onlar hala önemini koruyacaktır.

222. İlgi duyduğunuz alanda çekim yaptığınızda fotoğraflarınızdaki yükselişi fark edeceksiniz.

223. Çekim yaparken arkanıza da bakın.

224. Tek bir odak uzaklığı kullanarak çekimler yapmayı deneyin – böylece çok daha ilgi çekici fotoğraflar elde edebilirsiniz.

225. Bir uzman olana kadar ışık ve açılar üzerinde çalışın.

(Uzun Pozlama İçin 8 İpucu adlı makalemizi de okuyabilirsiniz.)

Sayfalar: 123

© Jeff Meyer



Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status