Canon EOS 6D @ 100mm, ISO 200, 3/10, f/20.0, Fotoğraf: Sarah Marino |
Makaledeki tüm fotoğraflar 100 mm'lik bir makro lens kullanılarak çekilmiştir, bu lens son derece yararlıdır, ancak olmazsa olmaz değildir. Ben, Canon 100mm L f/2.8 lens kullanıyorum, ancak herhangi bir temel makro lens veya orta dereceli telefoto lens işe yarayacaktır (minimum odak mesafesi ne kadar kısa olursa, o kadar iyi). Süreç boyunca odaklama konusunda sıkıntı yaşamamak için f/16 veya f/22 gibi kapalı diyafram değerleri seçtim (diğer objektiflerdeki kapalı diyafram değerleri görüntü kalitesini düşürebilir). Sığ bir alan derinliğine sahip olan fotoğraflar için f/2.8 veya f/4 gibi açık diyaframlar seçerek bazı detayların hoş bir şekilde bulanık bir hale gelmesini sağladım.
Tüm fotoğraflar için, lensimi nesneye çok yakın, yalnızca birkaç santimetre uzaklığa kurdum. Bazı durumlarda, yukarıdaki fotoğraf gibi, küçük hareketlerin büyük farklar oluşturabileceğini düşündüğüm zamanlarda, bir üçayak kurarak bundan faydalandım. Sığ alan derinliğine sahip aşağıdaki diğer fotoğraflar için fotoğraf makinesini elle tuttum, böylece ileri ya da geri küçük hareketler yaparak istediğim sonucu elde edebildim. Bu temel tekniklerin yanında bitkilerin fotoğraflarını çekmek için altı ipucunu aşağıda bulabilirsiniz.
Canon EOS 6D @ 100mm, ISO 100, 1/2, f/16.0, Fotoğraf: Sarah Marino |
Yıl Boyunca Fırsatlar Arayın
Hem doğal alanlar hem de bakımlı bahçeler, yıl boyunca bitkileri fotoğraflamak için fırsatlar sağlayabilir. Kış ve ilkbaharın başlarında genellikle konuyla ilgili araştırmalara daha fazla özen göstermeniz gerektirirken, açık fikirli olmanız halinde etrafınızda birçok fırsatın bulunduğunu fark edebilirsiniz. Kışın ortasında Denver Botanik Bahçeleri'nde çektiğim bu fotoğrafta, karın ağırlığının bitkileri düzleştirdiğini ve onları yazın olduğundan çok daha farklı bir şekilde gösterdiğini fark edebilirsiniz. Ayrıca, kış soğukları, yılın başka zamanlarında göremeyeceğiniz güzel pastel renkleri; genellikle parlak yeşil, sarı ve turuncu renkleri sunacaktır. Bu bitkilere ek olarak, aynı kış gününde çimenler, kaktüsler, sulu bitkiler ve kozalaklı ağaçlar bulabilirsiniz; hepsi de fotoğrafçılık için mükemmel, aynı zamanda şaşırtıcı seçenekler sunacaktır.
CanonEOS 5D Mark II @ 100mm, ISO 800, 1/13, f/16, Fotoğraf: Sarah Marino |
Desenleri ve Dokuları Gözleyin
Doğa, dikkatli bir gözlemci için çeşitli desenler ve dokular sunar. Fotoğrafçılar, keşfetmek ve ayrıntıları fark etmek için zaman harcayarak fotoğraf çekilmeye müsait tüm farklı küçük sahneleri belirleyebilirler. Yukarıda, yoncalardaki yinelenen desen ve tutarlı renk, bu fotoğrafı oluştururken kullandığım iki temel ögedir. Bu bitki, Pasifik Kuzeybatısı'ndaki patikalarda yaygındır ancak benzer büyüklükte ve iyi durumda bir topluluk bulmam biraz zaman aldı ve nihayet, bu uyumlu topluluğu bulduğumda pozlama yapmam oldukça kolay bir hal almıştı. Fotoğraf makinenizle dışarı çıktığınız gelecek sefer, doğada bu tür desenler aramak için biraz zaman ayırın. Toprak florası, ağaç kabukları, kaktüs ve her çeşit bitki, onları aramaya başladığınızda ilginç desenler ve dokular sunabilir.
Canon EOS 6D @ 100mm, ISO 800, 1/200, f/2.8, Fotoğraf: Sarah Marino |
Canon EOS 6D @ 100mm, ISO 800, 1/400, f/2.8, Fotoğraf: Sarah Marino |
Alan Derinliğini Düşürün
En azından manzara fotoğrafçıları için, düşük alan derinliklerini ve onunla gelen odak elemanlarını kucaklamak, zihniyette büyük bir değişime neden olabilir. Bitkiler ya da çiçekler gibi küçük nesneleri çekerken, düşük alan derinlikleri genellikle bir konuyu somuttan soyuta dönüştürür. Taçyaprakları, gövdeleri ya da yaprakları fotoğraflamak yerine, yukarıdaki görüntülerde de görülen çizgileri ve şekilleri çekersiniz. Ortaya çıkan bu soyut görüntüler, bitkileri çekerken alanın derinliği kullanımını çok etkili bir teknik haline getirmektedir.
Canon EOS 6D @ 100mm, ISO 800, 1/1000, f/3.2, Fotoğraf: Sarah Marino |
Işıkla Deneyim
Fotoğrafıçılığın zor ışık türlerinden biri olmasına rağmen, ters ışık genellikle fotoğrafa farklı bir duygu ve ilgi katabilir. Bu fotoğrafı çekerken, yalın kış çalılıkları ile aynı seviyeye eğildim, güneşi karşıma aldım, ön plandaki ve arka plandaki bazı ögeleri odak dışına çıkarmak ve sığ bir alan derinliği elde etmek için geniş diyafram kullandım. Keçi söğütleri, kaktüs ve birçok çiçek ters ışıkta harika sonuçlar verir ve etkileyici bir ışıma ortaya çıkarır. Bu tür görüntüler, sayısız deneme, ısrar ve tekniğin kullanımı sonucu ortaya çıkmaktadır, bu nedenle, ilk denemelerinizde başarılı sonuçlar alamıyorsanız denemeye devam edin.
Canon EOS 5D Mark II @ 100mm, ISO 100, 1/1, f/18.0, Fotoğraf: Sarah Marino |
Yakınlaşın
Neredeyse bitki fotoğrafı çektiğim tüm durumlarda nesneye oldukça yakınlaşırım (genellikle, lensin izin verdiği azami ölçüde). Yakınlaşmak dikkat dağıtıcı nesnelerin ortadan kaldırılmasına, nesnenizi ortamdan izole ederek daha iyi bir kompozisyon oluşturmanıza ve konunun soyut unsurlarını öne çıkarmanıza yardımcı olur. Yukarıdaki örnekte, her küçük rosette bir silgi boyutundaydı ve yumruk büyüklüğünde bu bitki kaya ve toprakla çevrelenmişti. Daha yakından bir bakış açısı potansiyel dikkat dağıtıcı şeylerin tümünün ortadan kalkmasına yardımcı olurken, rosettelerin çerçeveyi doldurmasını da sağlamıştı. Bu fotoğraf, detaylar için etrafı dolaşmanın önemini de vurgulamaktadır. Bu bitkiler Zion Ulusal Parkı'nın duvarlarında ve küçük çatlaklarında büyümekteydi, çekilebilmek için özel bir çaba gerektiriyordu, bu nedenle çoğu insan, bu bitkinin yanından, farkına bile varmadan geçmekteydi.
Canon EOS 6D @100mm, ISO 100, 6/10, f/22.0, Fotoğraf: Sarah Marino |
Küçük Bir Budala Gibi Görünmekten Korkmayın
Geçen yaz, Denver Botanik Bahçeleri bir sergi düzenlendi ve bahçelere olan rağbet önemli ölçüde arttı. Sergi, büyük bir kalabalığı kendine çekti; bu nedenle, bir üçayak kurmak ve yavaş bir şekilde fotoğraf çekmek mümkün olmuyordu. Yine de, bahçeye yaptığım bir ziyarette, bu güzel sulu rosette bitkisini gördüm ve ayrılmadan önce fotoğraf çekmek zorundaymışım gibi hissettim. Bitki, tesisin hemen girişinde bir saksıda, herkesin hızlı bir şekilde gelip geçtiği bir noktada ve çok ilginç bir açıda büyümüştü. Bitkinin yere yakınlığı ve tek açısı nedeniyle diz çökmek zorunda kaldım ve bu halde iken bile bedenimi bükmem gerekti. Yanımdan geçen bazı ziyaretçilerin, neyi fotoğrafladığım hakkında fısıldaştıklarını duyuyordum. Bu genel deneyim birkaç kez tekrar etti ve diğer ziyaretçilerin ne söylediği umrumda olmaksızın, bir budala gibi görünsem de, fotoğraf çekmeye devam ettim. Öyleyse, başkalarının ne söylediğini umursamadan çekime devam edin, daha iyi bir fotoğraf elde etmek için utanmayı bir kenara bırakın!
Bitki fotoğrafı çekmekle ilgili izin de söylemek istediğiniz bir şey varsa, aşağıdaik yorum formunu kullanarak paylaşın.
thanks for the tips
YanıtlaSila week ago i took a shot to a plant in my home it was gorgeous i want to share with your blog
University of Jordan
http://www.ju.edu.jo/home.aspx