Son Yazılar

16 Haziran 2018 Cumartesi

Fotoğrafçılar İçin Karşıt Süreç Renk Teorisi



Renklerle ilgili bir teori: "Karşıt Süreç Teorisi"dir — renk algılarımızın karşıtlıktan geldiği ya da diğer renklerle çatışan karşıt "rakip" renklere sahip olmaktan geçtiği temeline dayanır.

Birincil renkler

Örneğin, aşağıdaki renk gruplarını not edin:

* Siyah - beyaz
* Yeşil - kırmızı
* Sarı - mavi


Renk çarkına baktığımızda, bu renklerin "tamamlayıcı renkler" olduğunu görürüz.

Renk deneyleri

Bu renklerle denemeler yapalım ve psikolojimiz üzerinde ne gibi bir etki meydana getirdiğini görelim.

Kırmızı - Yeşil

Kırmızı şekillerin bulunduğu bir yeşil zemin fotoğrafı, yeşil şekillerin bulunduğu kırmızı bir zemin fotoğrafından daha hoş görünmektedir.

Teorim: Kırmızı yeşilden güçlü bir renktir ve bu nedenle arka plana karşı güçlü bir şekil olarak daha iyi çalışır. Şekil - zemin ilişkisinde renk teorisi.







Sarı - Yeşil

Sarı, maviye göre daha baskın ve güçlü bir renk olarak görünmektedir.

Bu nedenle, sarı şekil mavi arka plan, sarı şeklin daha fazla "ön plana çıkmasına" neden olur.

Bununla birlikte, mavi bir şekil içeren sarı bir arka plan da göze hoş görünüyor. Arka planda mavi bir dağ bulunan altın sarısı bir gün batımı hayal ediyorum.







Siyah - Beyaz

Beyaz genellikle ışık, yaşam ve saflıkla ilişkilendirilir. Benim teorim, biyolojik varlıklar olarak yiyecek, sıcaklık ve yaşam için ışığa ihtiyacımız vardır.

Siyah genellikle ölüm, korku ve bilinmeyenle ilişkilendirilir. İnsanlar olarak geleneksel olarak karanlıktan korkarız – ışığın yokluğundan, çünkü orada yırtıcılar bulunabilir. Ayrıca, yiyeceklerimiz çok siyah ise ve kömürleşmiş durumda ise, tadı da kötüdür.

Karşıt renk teorisi açısından – beyaz bir şekil içeren siyah arka planı tercih ederim. Göze daha hoş geliyor. Leonardo da Vinci bile resim yaparken siyah bir arka plan ile başladığını söylermiş.

Tabii ki, beyaz bir arka plandaki siyah şekil de son derece ilgi çekicir ve güçlü bir "şekil - zemin" ilişkisi barındırır.








Bulgular


Yukarıda belirtilen renklerin güçlü zıt renkler olduğu ve doğal olarak göze hoş geldiği görülmektedir.

Bu nedenle, fotoğraf çekerken (gizli ya da stüdyoda), bu renkleri çerçevenize dahil etmeyi deneyin.

Kırmızı - yeşil yaya geçidi ve yüksekten bir çekim. Shibuya, Tokyo 2017. Çerçevenin altındaki yeşil ve çerçevenin sağ üst köşesindeki kırmızı.
Ayrıca, mümkün olduğunda, karşıt renklerin sırasını değiştirin. Daha "baskın" rengi ön plan yerine arka plan olarak kullanın. Renklerin size olan etkisini araştırın.

Siyah - beyaz fotoğrafçılık

Cindy, asansör kabininin tepesindeki dairelere bakıyor. Hanoi, 2017.
Sarı - mavi ya da yeşil - kırmızı ile renkli fotoğraflar oluşturmak yerine yüksek karşıtlıklı siyah -beyaz fotoğraflar oluşturmak çok daha kolaydır.


Siyah - beyaz fotoğrafçılığın bu yüzden çok başarılı olduğunu düşünüyorum – güçlü bir "karşıt süreç" ya da renk oluşturma becerisi.





Renk fotoğrafçılığı

Kırmızı, sarı ve mavi vespalar.

Bu renk teorisini fotoğrafçılığa nasıl aktarabilirsiniz?

Renk fotoğrafçılığında sarı ve yeşil

Sarı ve turuncu neredeyse aynı renktir. Mümkün olduğunca bunları birleştirmeyi deneyin.

Sokak portresi: Sarı/turuncu sakal ve yüz mavi gökyüzüne karşı.

Şık kadın bir mağazanın dışında. Kyoto, 2017. RICOH GR //, Program mod ve flaşlı. Mavi ceket ve sarı ışıklar.

Sarı yumurta, mavi tabak.

Sarı yüz, mavi elbise.

Sarı araba, mavi gökyüzü.

Sarı duvar mimarisi, mavi gökyüzü.

Sarı- mavi dokular.

Sarı- mavi dokular.

Renk fotoğrafçılığında kırmızı ve yeşil

Açıkçası, pek çok kırmızı ve yeşil sahne ile karşılaşmıyorum. Yine de, mümkün olduğuna bunları yakalamaya çalışın.

Kırmızı tişört ve yeşil arka plan.

Yeşil duvar ve kırmızı sepet.

Marketteki kadın (Frecos). Kyoto, 2017. Kırmızı dudaklar ve şapka ile yeşil arka plan.

Cindy koridorda yürürken. Turuncu-kırmızı ışık ile tepedeki yeşil pano.

Sonuç

Pratik öneri: Renk teorisi ya da fotografik teori hakkında fazla tutucu davranmayın. Sadece renkleri güzelce fotoğraflayın ve eve döndüğünüzde renkleri ve renk bileşimlerini incelemeye çalışın.

Daha canlı renkler için, renkleri doygun hale getirmek ve karşıtlığı artırmak için flaş kullanın. Ayrıca JPEG çekin, çünkü JPEG çektiğinizde renkler raw olarak çektiğinizde yapabileceğinizden daha güzel bir şekilde işlenir.

Dünya renkli bir yerdir. Renkleri genel olarak inceleyin ve elbette, eğlenin.

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status