Son Yazılar

18 Haziran 2018 Pazartesi

Fotoğraflarınızda Duyguları Nasıl Uyandırabilirsiniz



Duygusuz fotoğraflar ölüdür:



* Fotoğraflarınızda Duyguyu Nasıl Daha Fazla Aktarabilirsiniz
* Fotoğraflarınızda Duyguyu Nasıl Yakalayabilirsiniz
* Fotoğrafçılıkta Duygu Katmanları Nasıl Yakalanır

Fotoğrafçılıkta duyguları yakalamak neden gereklidir?


Benim için bir fotoğraftaki duygu, bizi harekete geçiren, kışkırtan, tahrik ede şeydir.

Bir fotoğrafa baktığınızda, ruhsal durumunuzu değiştirmelidir. Bir duygu, düşünce uyandırmalı veya farklı düşünmeye itmelidir:

Kahkaha

Benim sevdiğim duygulardan birisi, mutluluktur. Bana göre, mutluluk birçok farklı yolla ifade edilebilen bir duygudur. Bunun en basit yollarından birisi de kahkahadır.

Örneğin, benim gözde fotoğraflarımdan birisi: babaannem kahkaha atarken:


Bu fotoğrafı nasıl elde ettim? Aşağıda süreci görebilirsiniz:



Başlangıç olarak, babaannemi ziyaret ettim (yaşı 82 civarında), birlikte olduğumuzu belgelemek istedim. Önce, kanepede otururken biraz fotoğraf çektim, daha sonra bana çok mahcup olduğunu söyledi, daha sonra üstünü değiştirmeye gitti.

Geri geldiğinde şunu söyledi: "Şimdi hazırım!" (En şık kıyafetlerini giymişti).

Daha sonra, aydınlık odalardan birisine gittik ve sade beyaz bir arka plana karşı fotoğraflarını çekmeye çalıştım (Richard Avedon'un anısına). Beyaz bir arka plana karşı fotoğraf çekerek arka planın dikkat dağıtıcı olmasını önleyecektim.

Fotoğraflarıma, mutluluğu ön plana çıkaran bir öge olan kahkahayı da eklemek istiyordum. En sevdiğim "gülen hanımefendi" fotoğrafımı düşündüm:


NYC'de bir hanımefendinin bu fotoğrafını çekebilme yolum, çok sayıda fotoğraf çekmektir. Çekimin yarısında, "Sen delisin!" diyor ve gülmeye başlıyor. Onun gülüşünden tek bir kare elde edebildim:


Esasında, Hanoi'de de bir başka (neredeyse benzer) bir fotoğraf çektim:

Hanoi, 2017.
Her neyse, mutlu bir fotoğraf elde etmek için babaannemi gülmeye teşvik ettim.

Onu güldürmek için, ona dedim ki:

Babaanne, gülmeye başla – aynı benim gibi! "HAHAHAHAHAHAHAHAHA!"

Ve, benim gülüşümü taklit etmeye çalıştı, ben de bu sırada flaşla bir sürü çekim yaptım. Son fotoğraf, en iyisiydi. "Senaryonun" işe yaramasından memnun oldum.

Dünya, gülen hanımefendilere ihtiyaç duyuyor.



Depresyon, kaygı, korku:

"Suits" projem için başka bir dizi fotoğraf, 9-5 tam zamanlı bir işte çalışırken varoluşçu korkuyu fotoğraflarken elde ettiklerimdi.

Bu fotoğraflardaki negatif duyguyu yakalama yolum, onların el hareketlerinden, vücut dillerinden ve onların gözlerine bakmaktan ortaya çıkmıştı:





Benim tavsiyem, kalbinizle çekin. Moralsiz hissediyorsanız, muhtemelen depresif, endişeli veya sinirli insanları çekeceksiniz.

Empati ile çekin ve modellerinizle daha güçlü duygusal bağlar kurun.

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status