Son Yazılar

18 Ekim 2013 Cuma

İyi Bir Kamera Nedir?


İmkanınız varsa ve DSLR bir kamera alacaksanız, bu serimiz sizi yakından ilgilendiriyor olacak. İki yazımızda hangi gövdeyi ve hangi lensi seçeceğimize karar vereceğiz... Evet... Hem kameramızın gövdesini hem de ona seçeceğimiz lense ayrı ayrı karar vermemiz gerekecek.



İlk yazımızın konusu hangi kamerayı seçmeliyim olacak.

***

İnternetten kamera almanızı salık veren alıcının kılavuzu adlı yazıların çoğunda karışık ve seçeneğin çok olduğu listeler yer almaktadır. Fakat bu, benim sık sık duyduğum soru değil. İnternette bu konuya ilişkin cevaplar, "Bir sürü anlamadığım özellik ve fiyat farkı var ve bir sürü marka var ve ben bunların hiçbirinden anlamıyorum. Bana bunların bir listesini yapabilir misiniz?" şeklindeki soruya verilmiş durumda. Benim için oldukça basit bir soruya cevap vermek yeterli, "Satın alabileceğim iyi bir kamera hangisidir? Karıma/kocama/nişanlıma bir DSLR alacağım da... İyi fakat pahalı olmayan bir kamera hangisidir?" 

Bunlar bana gelen sorular. Az kişi alacağı makinenin özelliklerini soruyor, bu nedenle ben de amaçlarını ve ayırabilecekleri bütçeleri sormak zorunda kalıyorum. Eğer yeterince paranız varsa size memnun olacağınız birkç makineyi ve onu nasıl kullanacağınızı göstereceğim. Eğer küçük bir bütçeniz varsa, sizin için de birkaç seçenek olduğunu göreceksiniz.

Bunu göz önüne aldığınızda, burada kendi DSLR Satın Alma Kılavuzumla tanışacaksınız.

Canon alın.

Hayır, gerçekten. Bu, benim bildiğim en iyi marka. Canon bana, burada reklamını yapmam için para ödemiyor fakat ben onlardan bahsedeceğim, tekrar ve tekrar. Ben, Minolta'nın filmli kameralarıyla fotoğrafçılığa başladım ve dijital ortamlara ise 9 yıl önce Canon ile geçiş yaptım. Nikon, Sony ya da Pentax gibi markalardan da nefret etmiyorum. Sadece Canon'u biliyorum. Başka bir kamerayı da bu yüzden tavsiye etmeyeceğim. Birçok profesyonelin onları kullandığını ve onlardan memnun olduğunu da biliyorum. Ben size kendimce en iyi bildiğim makineden bahsedeceğim ve eminim sizin de bir favoriniz vardır.

Canon 550D



Bütçeniz Düşük İse - Canon Rebel T2i (550D) - 1400TL (akakce)



Bir zamanlar sahip olduğum makine, yeterli ışık kontrolü, eğlencesi ve video özelliği. Kesinlikle bir giriş seviyesi modeli fakat kaliteli fotoğraf için kaliteli lens gerektirir. Canon DIGIC 4 işlemcisine sahip ve 12,800' kadar çıkabilen ISO değeri ile düşük ışık koşullarında fotoğraf çekebilmenize olanak sağlıyor (Sadece yüksek ISO'nun fotoğrafınıza vereceği etkiyi düşünün). Bloğumda yeterince zaman harcadıktan sonra kullanmak istemeyeceğiniz bir sürü otomatik çekim moduna da sahip 550D. ISO'yu, diyaframı ve enstantaneyi ayrı ayrı ayarlayabileceğiniz Manuel Mod da bulunmakta. Kamera hafif çünkü kendisi büyük ağabeyleri kadar süper yapmayan kısmi magnezyum gövdeye sahip. Küçük eli olan ve ağırlığı umursayanlar için bu kamerayı tavsiye ediyorum. Saniyede 3.7 çekimlik hıza sahip olan sensörü sayesinde bir çocuk maçını kolayca fotoğraflayabilirsiniz. Basit, öğrenmeye kolay ve bankadaki paranızın küçük bir kısmını kullanmak istiyorsanız bu kamerayı alın.

Canon 60D





Orta Yollu - Canon 60D -2000TL (akakce)


Canon çizgisinde ilerliyorsanız, bir sonraki adımınız 60D olmalı. Bu önceleri D30, sonra D60 daha sonra 10D, 20D, 30D vs. şeklinde başladı ve ben bu çizgiyi, onlar ışığı keşfetmeden önce kullanmadım. Fiyatı uygun, daha hızlı bir çekim hızı var ve gövdesi daha iyi. Aynı zamanda daha iyi bir flaş senkron hızı var (1/250 s). Bir diğer özelliği ise dönebilir ekrana sahip olması. Bu ayrıca, çekimin zor olduğu durumlar için de kullanışlı.

Canon 7D


Yüksek Düzey - Canon 7D - 4500TL (akakce)


Bu şu anda sahip olduğum kamera. Onu seviyor ve ona sarılarak uyuyorum. Hayır, gerçekten, bu kamerayı seviyorum ve o gerçekten harika çalışıyor. Hala kaliteli bir gövdeye sahip ve saniyede 8 çekimlik bir hıza sahip. 1080p video çekebilir ancak sadece mono ses düzeyinde. Ayrıca bateri gripler eklerseniz, ekstra deklanşör düğmesiyle birlikte portre çekimlerinde muhteşem sonuçlar elde edebilirsiniz. Standart olarak stüdyo ışıkları için bir giriş, bir HMDI çıkışı, bir ızılötesi kontrol portu ve bir uzaktan kumanda portuna sahip. 1.6x'lik bir crop sensör kullanıyor, küçük boyutlu bir sensör, daha fazla yakınlaştırma olanağına sahip olabilirsiniz. Fakat geniş açılı çekimlerde biraz daha zorluk çekersiniz. Ultra geniş açılı bir lens kullanırsanız bu sorun da ortadan kalkar (110-22 mm gibi).

Canon 1Ds


En Büyük - Canon 1Ds Mark III - ~ 20000 TL (akakce)


Eğer bir tomar paranız varsa neden en büyüğe oynamayasınız ki? Süper büyük, süper etli, bu kamera bir profesyonel gibi hissetmenizi sağlayacak, bir profesyonel olmasanız bile. En yüksek kaliteli olarak her şeyi çekebilir ve bunu gösterebilirsiniz. Çevrenizdeki bütün detaylar ve tozlar dahi fotoğraflarınızda görünecek. Saniyede 5 karelik çekim hızı (1DMIV için 10) ve 21 megapiksellik full frame sensör. Eğer paranız varsa, kaçırmayın.

© Peter West Carey

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status