Son Yazılar

29 Kasım 2013 Cuma

Fotoğrafçılığınızı Geliştirmek İçin 5 İpucu


Aşağıdaki 5 ipucu bir fotoğrafçı olarak gelişmemi sağladı ve gelecekte de bunları kullanmaya devam edeceğim. Benim bu yolculuğumun size de yardım edeceğini umuyorum.



Fotoğraf: David Hobcote


1. Bu basit gelebilir ama diğer insanların çektiği fotoğraflara bir göz atın. Alanınızdaki en iyi fotoğrafçıların eserlerini inceleyin.

Şahsen benim gelişmeme en çok katkı sağlayan belki de bu oldu. Gerçekten iyi bir fotoğraf eğitiminin sadece iyi fotoğraflardan değil harika fotoğraflardan geçtiğini hatırlatmak istiyorum. Harika bir fotoğraf sizi durdurur, dikkatinizi ve ilginizi çeker. Bu tür görüntülere bakarken kendinize aşağıdaki soruları sorun.

* Görüntüde size hitap eden nedir? Işık mı? Konu mu? Kompozisyon mu? Belki de çekim açısıdır. Kendi çekimlerinizden daha çok sizi etkileyen şeyin ne olduğunu anlayın. Daha fazla fotoğrafı incelemeniz eğilimlerinizi belirlemenize daha çok yardımcı olacaktır.

* Görüntünün çekildiği saate dikkat edin. Gün doğumunda ya da gün batımında mı çekilmiş? Siz de o saatlerde çekim yapmaya çalışın.

* Işığın geliş açısını kontrol edin. Önden mi geliyor arkadan mı yoksa yandan mı?

* Hangi nesne güçlü bir etki bırakıyor?

Harika fotoğraflar inceleyebileceğiniz birçok site var ancak ben 500px.com adlı siteyi öneriyorum.  Basitçe Popüler ve Editör'ün Seçimi kısımlarını ve size hitap eden bölümleri seçebilirsiniz. Yolda olsanız bile kullanabileceğiniz bir iPhone uygulaması var.

2. Sadece en iyi çekimlerinizi sergileyin- çektiğiniz için belli bir sebeple mutlu olduklarınızı ve göstermekten gurur duyduklarınızı değil. Bir seminerde iyi bir fotoğrafçıya, seminere katılan üyelerden birisi basit bir soru sorar: "Nasıl büyük bir fotoğrafçı olurum?" Fotoğrafçının cevabı oldukça basitti: "Asla kötü çektiğin fotoğrafları gösterme!" Bunu duyduktan sonra uygulamaya başladım ben de. Eskiden sadece rastgele fotoğraflar çekiyor ve bunları sosyal medya organları üzerinden paylaşıyordum çünkü bunun gerektiğini düşünüyordum. Siz de aynı hatayı yapmayın ve sadece en iyi çekimlerinizi paylaşın.



Eğer aklınızda iki zıt fikir varsa - iyi veya kötü olduğuna dair - fotoğrafınız yeterince iyi değil demektir. Sadece harika bir çekim olduğuna inandığınız fotoğrafları gösterin. 5 tane oldukça kaliteli fotoğraf iki tanesi zayıf 8 fotoğraftan daha fazla etki bırakacaktır çünkü o zayıf olan iki fotoğraf izleyiciler üzerinde daha fazla etki bırakacaktır. Eskiden kullanılan bir tabirdir: nitelik nicelikten iyidir.

Fotoğraf: Tony Bramham



3. Daha çok manzara fotoğrafçılığında geçerli olan bir kural bu. Bir manzara fotoğrafçısının kesinlikle inatçı olması gerekir. Eğer bir manzarayı gördünüz ve çekimini yaptınız ama ışıktan memnun olmadıysanız, yerinizi terk etmemelisiniz, aynı yerde -o - harika ışığı yakalayana kadar beklemelisiniz. Herhangi bir deneyimli manzara fotoğrafçısıyla konuşursanız gezilerinin sabahın erken saatlerinde başladığını ve çoğunun sonuçsuz kaldığını söylediklerine tanık olacaksınız. Bunu kabul edin ve bazı zamanlarda paylaşacak bir görüntüye sahip olamadan geri döneceğinizi bilin ve bunu kaliteli fotoğraf beklentinizin yüksekliğine bağlayın. Gurur duyabileceğiniz bir koleksiyon oluşturmanız yıllar alabilir ve birçok manzara fotoğrafçısının başarısı bu sırra bağlıdır.

4. İlgi alanınızla ilgili olarak olabildiğince çok bilgi edinin. Bu gerçekten doğru; asla öğrenmekten vazgeçmeyin ve ömrüm boyunca tamamen yeterli bir donanıma sahip olup olmadığımı merak ederek yaşadığımı söyleyebilirim. Kendi alanım olan manzara fotoğrafçılığı alanında birçok semineri ve dersleri sürekli olarak takip etmeyi asla bırakmıyorum. Fotoğrafçılık hakkında her geçen gün daha fazla bilgi öğrenmekle mutlu oluyorum. Bugüne kadar birçok fotoğrafçıyla tanıştım ve hepsi de bilgilerini birbirleriyle paylaşıyorlardı. Bölgenizdeki favori fotoğrafçıları bulun ve onlarla bilgilerini paylaşmaları konusunda iletişime geçmekten çekinmeyin. Fotoğrafçıların bildiği konuları size ücretsiz olarak anlatmasını beklemeyin ve onların mesleklerinin bu olduğunun farkında olun.

Fotoğraf: Lilia Tkachenko


5. Son ipucumuz ise çekmek için orada olun ve çekin. Yaparak öğrenin! Konuşmayı bırakın ve sadece yapın. Daha iyi sonuçları uygulayarak elde edeceksiniz. Yolunuz boyunca birçok hata yapabilirsiniz ve hayal kırıklıkları yaşayabilirsiniz ancak bütün bunlar deneyiminizi artıracaktır. Başarısız olan her dersiniz sonrası muhteşem çekimlere bir adım daha yaklaşacaksınız. Yaptığım birçok hatayı paylaştım ve ilerleyen günlerde daha fazla hata yapacağımın da farkındayım ancak hata yaptıkça daha çok gelişeceğimin de farkındayım. Kamera ile üçayağı birbirine bağlayan bir parça vardır. Arada sırada bu parçayı çıkarırım. Harika bir şelale çekimi için yola çıktım. Her şey hazırdı ancak o parçayı yanıma almadığımı orada fark ettim. O gün bu gündür o parçayı asla unutmam.

© Ricardo Cunha

7 yorum :

  1. İyi aksamlar kısa bir süredir begenerek takip ediyorum sizi. Cok faydalı bir yazı olmus. Ben fotograf makinesi almak istiyorum. 1000-1500 tl civarı benim bütcem. Daha iyisini almak isterim ama daha da yukarı cikamiyorum simdilik. Siz ne onerirsiniz. ? Bir de canon mu nikon mu tercih edilir daha cok. ? Siz ne kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  2. Sayın Seçil Duran

    http://amatordenprofesyonele.blogspot.com/2013/10/iyi-bir-kamera-nedir.html

    Yukarıdaki yazıda da değişik bütçeler için hangi kameraların alınmasının uygun olabileceği konusunda yazı yazmıştım. Canon - Nikon tartışması alevlense de, öncelikle Canon 550D ya da Canon 600D almanızı tavsiye edeceğim. Akakçe'den arattırdığımızda 550D 18-55 kit lensi ile en ucuz 1345 TL'ye, 600D 18-55 kit lensi 1227 TL'ye bulunduğunu görebiliyoruz.

    Ancak biraz daha bütçe ayırabilirseniz Canon 550D ve 18-135 lens ile beraber satın alabilirsiniz (akakçe'de en ucuz 1868 TL olarak görünüyor.). (ya da 600D 18-135 ~1727 TL) Lens konusunu sonraya bırakma imkanınız da elbette mevcut. 550D'nin kit lensi (kendisiyle birlikte gelen) ile şimdilik idare edebilir; imkanınız olduğunda 18-135'lik bir lens de satın alabilirsiniz.

    Alternatif olarak Nikon D90 ve 18-105 lensini satın alabilirsiniz (akakçe'de en ucuz 1762 TL olarak görünüyor.)

    Bütçeniz konusunda artış yapamayacaksanız

    Canon 550D 18-55 lens ile - 1348 TL
    Canon 600D 18-55 lens ile - 1227 TL

    YanıtlaSil
  3. Cok tesekkur ederim ilginiz icin. Cok yardımcı oldunuz gercekten. Verdiginiz linke de bakacagim gozümden kacmis olacak. Onerilerinizi dikkate alacagim. İyi aksamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutmadan sunu da sorayım guvendiginiz bir site var mı alacagim. yoksa magazalardan mi aliyim. Link varsa oradan da okuyabilirim

      Sil
  4. Bazı siteler zaman zaman indirime gidiyorlar. Eğer aceleniz yoksa indirim takip edebilirsiniz.

    cimri.com ya da akakce.com sitelerine bakabilirsiniz. Bu siteler yayınladıkları sitelerle anlaşma yaptıkları için güvenilirdirler. Yine de kredi kartı ile alışveriş yapacaksanız sitelerin SSL (bir şifreleme yöntemi) ile şifrelendiklerinden emin olun. Eğer peşin ödeme imkanınız varsa kapıda ödeme seçeneğini de düşünebilirsiniz. Ürünü denemeden almayın. Diğer sitelerle karşılaştırma yapmadan almayın. Önerilecek çok site var. Ancak fotografium.com'u deneyebilirsiniz. Eğer arada çok fark görmezseniz mağazalardan (genellikle çok fark olur) alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Cok tesekkur ederim. Hakkınızı helal edin zamaninnizi caldm

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bilgilendiriniz teşekkür ederim 🙏

    YanıtlaSil

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status