Birçok fotoğrafçılık öğrencisine gün ortasında fotoğraf çekmekten kaçınmasını tavsiye ediyorum. Çoğu fotoğrafçı da bu noktada benimle hemfikir. Fakat öğrencilerime, ve bu makaleyi okuyan sizlere, bu kuralların kesin ve kati bir şekilde uyulması gereken kurallar olmadığını da söylüyorum. Seyahate çıktığım çoğu durumda öğle vakti benim için tek seçenek olmaktadır ve ben bu durumlarda basit bir kural nedeniyle kameramı arkada bırakmayı asla düşünmem.
Gün ışığı sert ışıkları ile parlarken bile çekilecek nesneler ve çekim yöntemleri bulunmaktadır. Yosemite Vadisi'nin büyüleyici bir manzarasını ya da Afrika'da gün batımının altın sarısı parıltısı içinde bir aslanın ihtişamını çekemeyebilirsiniz ancak, bu konudaki keskin düşüncenizi biraz değiştirirseniz yine de çekim yapabilirsiniz.
Detaylar
Fotoğraf çekmeye başladığım andan beri bu konu benim her zaman en güvendiğim konu olmuştur. Manzara çekimleri için çok fazla ışık demek detaylar için bol ışık demektir. Yakınlaşın ve gün batımı için etrafı gezerken gözünüzden kaçırdığınız küçük detayları arayın.
Çakıl taşlarındaki kalıpları gösterin. Antik kapılardaki perçinleri gösterin. Geniş açılı çekimlerde göremeyeceğim detayları gösterin.
Kosta Rika'da kahve taneleri, (c) Peter West Carey |
Fas, Fes'te Salyangozlar, (c) Peter West Carey |
Gölgeler/Silüetler
Gün ortasında olsanız bile gölge ve silüetler boldur. Bunları kullanın. Işık ölçümü yaparken gölgenin kendisini değil, gölgenin çevresindeki alanın baz alan bir ölçüm yapın. Eğer ölçümü gölgelik alanları baz alarak yaparsanız parlak alanlarda ışık patlamaları meydana gelecektir. Bu nedenle gölgeden uzak bir alanda ışık ölçümü yapın, deklanşöre yarım basın ve bu şekilde tutun. Bu, pozlamayı kilitleyecektir. Daha sonra deklanşöre tam basın ve çekiminizi yapın.
By yöntem, bütün çekimlerini için gerekli değildir, sadece gölge bütün sahneye oranla baskınsa gerekecektir. Bu sorunla baş etmenin bir diğer yolu ise pozlama telafisi kullanarak pozlamayı bir ya da iki durak yukarı ayarlamaktır.
Bhutan, Punakha'da Öğrenciler,(c) Peter West Carey |
Bhutan, Punakha Dzong ve rehber, (c) Peter West Carey |
Dolgu Flaşı Kullanmak
Kameranızın dahili flaşının sadece partiler ya da gece çekimleri için olduğunu düşünüyorsanız, tekrar düşünün. Sert gölgeleri yumuşatmak için harika bir araçtır. Portre fotoğrafları (gezilerde "onun önünde ben" şeklinde gerçekleşir) çekiyorsanız, şapka altında kalan gözlere biraz olsun ışık verebilmek için dolgu flaşı kullanabilirsiniz.
Ürdün, Sabrina ve Kızıldeniz, (c) Peter West Carey |
Yukarı Bakın
Neden güneşten kaçıyorsunuz ki? Güneşi karşınıza alın ve lensinizi gökyüzüne çevirin. Güneşi içeren fotoğrafları fotoğraflarınıza eklemeniz eğrileri (fotoğrafçılıktaki) öğrenmeniz için iyi bir meydan okuma olacaktır.
Güneşi bir yıldız patlaması şeklinde göstermek ve etrafında modeller olmasını istiyorsanız, küçük bir diyafram (büyük f-stop sayısı; örneğin f/16) kullanmanız gerekmektedir. Bu durumda Diyafram Öncelikli Mod (A/Av) işinize yarayacaktır. Bu yöntem, kadrajınızda bir çiçek gibi ikinci bir nesne varsa en iyi sonucu verecektir.
Ürdün, Petra, (c) Peter West Carey |
HDR Yardımcı Olabilir
Bu teknikle ilgili olarak daha önce yazdığım yazıları okuyabilirsiniz.
Fas, Souq'un İçinde, (c) Peter West Carey |
Bhutan'da 5. sınıf öğrencileri, (c) Peter West Carey |
Bhutan, Thimphu'da gölgelerin kombinasyonu, (c) Peter West Carey |
İçine Girin
Güneş dışarı çıkmak için izin vermiyorsa içeri girin ve güneş ışıklarının doğrudan gelmediği zamanlarda oynadığı ışık oyunlarını keşfedin. Belki bir delikten ya da ızgaradan içeri süzülen güneş ışıkları vardır. Belki bir cam kenarına modelinizi koyabilir ve dolaylı portre çekimleri yapabilirsiniz. Belki de açık olan pencereden yansıyan ışık harelerini çekebilirsiniz.
Sizin Sıranız
Siz güneşin tepede olduğu anlarda sert ışıkla nasıl baş ediyorsunuz? Yorum formunu kullanarak fikirlerinizi bizimle paylaşın.
(c) Peter West Carey
Yorum Gönder
Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.