Son Yazılar

24 Nisan 2016 Pazar

Fotoğrafçıların Söylediği 32 Şey... ve Aslında Söylemek İstedikleri


Fotoğrafçılık, kendi başına bir dildir; kamera jargonunun, lens kısaltmalarının ve teknik terimlerin zengin bir karışımından meydana gelmektedir ve yeni başlayanlar için birçok terimi bir arada görmek şaşırtıcı derecede karmaşık gelebilir. Yeni başlayanlar, İnternet ve türevleri ile birlikte f-stoptan dolgu flaşına kadar birçok şeyi öğrenmek hususunda uzun zaman harcamamakta, HDR, DoF ve TTL arasındaki farkları kolaylıkla ayırt edebilmektedir.



Fotoğrafçılığa dair bütün üstü kapalı anlatımları ve çift anlamlı DSLR terimlerini unutun. Fotoğrafçıların söylediği – bazen de söylemedikleri – şeyler aslında kafa karıştırıcı olandır. Bir fotoğrafçı, "her şeyi kendiliğimden öğrendim." dediği zaman aslında bize ne anlatmak istiyor?

Bir fotoğrafçı kendisini bir "güzel sanatlar" manzara fotoğrafçısı olarak tanımlıyorsa, ne anlamalıyız? Fotoğrafçıların söylediği birçok şey, aslında farklı anlamlara gelmektedir...

Size yardımcı olmak amacı ile, fotoğrafçıların sıklıkla kullandığı cümleleri ve bunların gerçek anlamlarını içeren bir liste hazırladık.

Fotoğrafçıların söyledikleri... ve gerçek anlamları

Bir fotoğrafçı,
Ne çekiyorsun?
Diyorsa, aslında;
Hey, merhaba! Ben geldim, aramızdaki buzları eritmeye çalışıyorum.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Ben öncelikle doğal ışık ile çalışıyorum.
Diyorsa, aslında;
Flaşlı çekimlerim berbat. Gerçekten berbat.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Fotoğrafları çektikten sonra rötuş işlerine fazla zaman ayırmam.
Diyorsa, aslında;
Photoshop kafamı karıştırıyor. Unsharp Mask aracını sağa ya da sola kaydırıyorum fakat ne yaptığım konusunda en ufak bir fikrim bile yok!
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Fotoğraflarına uyguladığın düzenlemeler hoşuma gitti.
Diyorsa, aslında;
Senin yaptığın düzenlemeyi ben de yapmak istiyorum - bunu nasıl yaptığını bana anlatır mısın?
Demek istiyordur.

© Jeff Meyer
Bir fotoğrafçı,
Bir fotoğrafçı olarak deklanşöre basmadan önce uzun uzun düşünüyorum ve hissettiğim duyguları yansıtmak istiyorum.
Diyorsa, aslında;
Bir şeyi görüyorum ve fotoğrafını çekiyorum.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Fotoğraflarımda 'özel anların' fotoğrafını çekmeye çalışıyorum.
Diyorsa, aslında;
Bir şeyi gördüğümde, fotoğrafını çekerim. Bazı durumlarda ise, çekecek bir şey bulamıyorum ve Allah'a yalvarıyorum, 'Allah'ım, ne olur bana çekecek bir şeyler gönder'.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Siyah-beyaz çekmeyi tercih ederim.
Diyorsa, aslında;
Berbat bir şekilde çektiğim fotoğrafları siyah-beyaza çevirerek en azından bir miktar da olsa kurtarabilme ihtimalini seviyorum. Işık patlamaları yaşamış olan fotoğraflar siyah-beyaza çevirince, o kadar da kötü görünmüyor.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Sıradan insanların fotoğraflarını çekmeyi seviyorum.
Diyorsa, aslında;
Hayatımı kurtaracak bir portre çekimi elde edebilecek bir ışık bulamıyorum - fakat yoldan geçerken rastgele gördüğüm kimsesiz insanların fotoğraflarını çekme fırsatını kaçıramam!
Demek istiyordur.

© Jeff Meyer

Bir fotoğrafçı,
Photoshop'a alternatif birçok program var.
Diyorsa, aslında;
Photoshop'a param yetmiyor.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Sadece prime lensler ile çekim yapmayı planlıyorum.
Diyorsa, aslında;
Başarılı fotoğrafçılar prime lensler kullanır, değil mi? Ben de onlardan biri olmak istiyorum.
Demek istiyordur.


Bir fotoğrafçı,
Ben, röportaj tarzı kullanan bir düğün fotoğrafçısıyım.
Diyorsa, aslında;
Büyük bir grup misafir barındıran resmi düğünler, beni korkutuyor. Kullanabileceğim en geniş lens 70-200mm zum lenstir.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
(Bir modele) Kendini rahat hissedebileceğin bir şekilde otur..
Diyorsa, aslında;
Tatlım, samimi olmak gerekirse, nasıl bir pozisyonda senin en güzel fotoğrafını çekebileceğim hakkında en ufak bir fikrim bile yok.
Demek istiyordur.

© Jeff Meyer

Bir fotoğrafçı,
Her şeyi kendim öğrendim.
Diyorsa, aslında;
Tamam, şimdiki fotoğraflarım çok kaliteli görünmeyebilir, fakat sen beni birkaç yıl sonra büyük bir dergide görürsün.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Bana göre, fotoğrafçılık fotoğraf çekmekten çok daha fazlasıdır - hikayeler anlatmaktır.
Diyorsa, aslında;
Flickr'a yüklediğim fotoğraflar dedenin 70'li yıllarda Polaroid kameralarla çektiği fotoğraflar gibi bulanık ve kötü bir şekilde kompoze edilmiş olabilir - ama, yine de, belgesel tarzında, değil mi?
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Samimi olmak gerekirse, kamera benim için sadece bir araçtır.
Diyorsa, aslında;
Gerçekten samimi olmak gerekirse, DSLR'min neler yapabileceğinin yarısını bile bilmiyorum. Bu fotoğrafta tek bir araç var - bu kamera değil, arkadaşlık kurmak.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Full frame bir kamera almayı planlıyorum.
Diyorsa, aslında;
Eminim bir full frame kamera daha profesyonel fotoğraflar çekebilmeme olanak sağlayacaktır. Biliyorum, bunu söyle bana. Her yerde, herkese söylediğim bu.
Demek istiyordur.

© Jeff Meyer

Bir fotoğrafçı,
Hafıza kartım doldu.
Diyorsa, aslında;
Hey! Herkes baksın! Ne kadar da coşkuluyum - 16GB fotoğrafı bir saat içinde çektim!
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
iPhone'umu daha fazla kullanmak istiyorum.
Diyorsa, aslında;
Lenslerle baş edemiyorum.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Samimi olmak gerekirse, fotoğraflarımın %99'unu f/4 lens ile çektim - f/2.8 lensin herhangi bir avantajını göremiyorum.
Diyorsa, aslında;
Daha iyi bir lense sahip olmak isterdim.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Daha hızlı bir lense ihtiyacım var.
Diyorsa, aslında;
Yeni bir oyuncak istiyorum.
Demek istiyordur.


© Jeff Meyer

Bir fotoğrafçı,
Sistemleri değiştirmeyi düşünüyorum.
Diyorsa, aslında;
Yüksek kaliteli bir kameram var ancak yüksek kaliteli çekimler yapamıyorum. Bir yerlerde farklı sistemler kullanmanın avantajları ile ilgili yazılar okudum ve ben de bu sistemleri kullanmalıyım.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Işık iyi değil.
Diyorsa, aslında;
Bütün fikirlerim bu kadar. Bu ışıkla nasıl daha iyi bir fotoğraf çekebileceğimi bilmiyorum.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Bu kamera ile çok fazla fotoğraf çektim.
Diyorsa, aslında;
Yeni bir kamera satın almalıyım
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Ciddi bir şekilde fotoğraf çekmeye üç yıl önce başladım.
Diyorsa, aslında;
İlk DSLR'mi üç yıl önce aldım.
Demek istiyordur.


© Jeff Meyer

Bir fotoğrafçı,
Hangi ISO değerini kullanıyorsun?
Diyorsa, aslında;
Fotoğraflarım bulanık çıkıyor - bana çözüm göster!
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Sen hangi ayarlarla çekim yaparsın?
Diyorsa, aslında;
Bu pahalı kameranın ayarları ile kafam karışıyor - bu menüler ve kadranlar daha sade olmalı. Sen iyi bir fotoğrafçıya benziyorsun, senin çektiğin fotoğrafın aynısından ben de çekebilmek istiyorum.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Ben bir 'güzel sanatlar' manzara fotoğrafçısıyım.
Diyorsa, aslında;
Sırt çantamda Lee Big Stopper'in bir sürü filtresi var!
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Manzara, gezi, makro ve portre çekimlerinde uzmanlaştım.
Diyorsa, aslında;
Ne bulursam çekerim.
Demek istiyordur.

© Jeff Meyer

Bir fotoğrafçı,
Harika bokehler çekmişsin.
Diyorsa, aslında;
Fotoğraflarında kullandığın bu harika sanatı nasıl uyguladığını bilmek isterim. Fotoğraflarının ne kadar keskin göründüğünü söylemiş miydim? Hangi lensi kullandın?.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Daha sonra düzeltirim.
Diyorsa, aslında;
Daha iyi bir açı ile bu fotoğrafı tekrar çekmektense bu fotoğrafa saatler süren rötuş yapmayı tercih ederim.
Demek istiyordur.

Bir fotoğrafçı,
Kameramdaki bütün ayarları gözden geçirdim.
Diyorsa, aslında;
Kameramdaki bütün ayarları gözden geçirdim, fakat yine de kötü sonuçlar ortaya çıkıyor, bunları daha sonra Photoshop'ta düzelteceğim.
Demek istiyordur..

Bir fotoğrafçı,
Filmli kameraları özledim.
Diyorsa, aslında;
Günümüzde herkes fotoğrafçı! Ve genel olarak, çoğu iyi fotoğraflar çekiyor!
Demek istiyordur.

© Jeff Meyer

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status