Fotoğraf: Daniel L |
Baskın Renk
Bir gün kadrajı çok canlı renklerle doldurmanın çarpıcı bir görüntü oluşturacağını düşündüm. Öyle olmadı. Çatışan renkler göze karışıklık getirir ve zayıf bir görüntüye neden olur. Çok sayıda çatışan renk, birden fazla odak noktası oluşturur; gözün, önce nereye veya ne üzerine odaklanması gerektiğinden emin olmayan bir şekilde gezinmesine neden olur. Bunun yerine, görüntünün odak noktası haline gelen baskın bir renk seçin ve izleyicinin gözünü bu noktaya çekin. Rengin yoğunluğu ne kadar yüksekse, o kadar baskın olacaktır, bu yüzden görüntünün konusunun baskın rengi içerdiğinden emin olun, aksi takdirde baskın renge sahip ikincil bir nesne asıl nesneyi arka plana itebilir.
Renk İzolasyonu
Etkileyici bir fotoğraf çekmeye çalışırken renkleri ayırmak çok önemlidir. Bir telefoto veya zum objektifi kullanmak çarpıcı bir renk veya renk kombinasyonu olan bir sahnenin belirli bir bölümünü izole etmenizi sağlayacaktır. Bir başka teknik, ayaklarınızı kullanarak görüş açısını değiştirerek renklerin çevreden izole edilmesidir. Yaklaşmak, daha ilgi çekici ve birlikte iyi çalışan renkleri birleştirmenize yardımcı olur (ör. Karşıt veya tamamlayıcı renkler.).
Fotoğraf: Matt Marquez |
Öncü Renkler
İlk duyduğumda ilginç bana ilginç gelen bir kavramdı bu konuda. Renk tayfının sıcak ucundaki renkler dikkat çekiyor ve dikkatimizi daha fazla talep ediyor. Buna öncü renkler deniliyor. Örneğin kırmızıya bakarsanız, güçlü, canlı ve bakıldığında canlılığını ve zenginliğini öne çıkarma eğilimi gösterir. Büyün kadrajın küçük bir bölgesinde, küçük bir posta kutusu gibi küçük de olsa, kırmızı bir rengin fotoğrafın genelinde nasıl güçlü bir etkiye sahip olduğunu düşünün. Sarı ve turuncuların da benzer bir etkisi vardır ancak kırmızı kadar değil. Bu nedenle öncü renklerin farkında olun ve öncü renkleri sizi üzmeyecek, sizin için çalışacak bir şekilde kullanın. Başka bir örnek, bir düğün çekiminde, sahnenin önemli bir bölümünde yer alan kırmızı renktir. Bu, gelinin dikkatini çekecektir, bunu bilin.
Artçı Renkler
Bu kavram öncü renklerin tam tersidir. Arka plandaki rolleri üstlenirler ve bir filmdeki yardımcı oyuncular gibi başrol oyuncularını desteklerler. Arka planda kullanılmaları hoş sonuçlar doğurmaktadır. Bu nedenle, maviler, yeşiller, daha serin renkler, arka planda kullanıldıklarında iyi sonuçlar vermektedir. Arka planda uzaklık etkisi verirler ve diğer renklerin ön plana çıkmasına yardımcı olurlar. Yemyeşil tepelerin üzerinde uzanan masmavi gökyüzü tam olarak bunu karşılamaktadır. Onları etkili bir şekilde kullanın ve harika fotoğraflara çekin.
Fotoğraf: Sean Nel |
Bu teknikleri kullanmaya ve dijital fotoğrafçılığı daha etkili öğrenirken bunları çekim sürecinize dahil etmeye hazırsanız, çektiğiniz fotoğraflar etkileyici bir şekilde gelişecektir. Mutlu çekimler!
Harika makale. Karmaşık bir konu ve mümkün olduğunca basit anlatılmış. çok teşekkürler.
YanıtlaSil