Son Yazılar

20 Ocak 2014 Pazartesi

Yakın Çekim Nasıl Yapılır?


Güzel fotoğraflar çekmek ister misiniz? Ya da bir doğa tutkunu musunuz ve en sevdiğiniz çiçeğin parlak ve net görüntülerini çekmek ister misiniz? Amacın ne olursa olsun, bu makale bunu yapmana yardımcı olacaktır.



Ayağa kalk, eğil, hazırlan, sakin ol, yakınlaş ve kişisel ol.

Bu mantrayı (şiir) makro olarak da adlandırılan fotoğrafları çekerken kullanırım.

Ben harika yakın çekim fotoğraflar çekebilmek için yıllar harcadım (ve başarısızlıklarla dolu yıllar). Bütün hatalarımı güneş altında yaptım fakat bununla sınırlı değildi hatalarım:

Fotoğraf: dsaHolley And Chris Melton


  1. Konuya çok yaklaşırdım ve kamera odaklayamazdı.
  2. Uzaktan çekim yapardım ve arkaplanda bir sürü şey olurdu.
  3. Kamerayı yeterince sabit tutamazdım ve bu nedenle fotoğraflarım bulanık çıkardı.
  4. bir sürü şey daha...





Her bir hatayı yaptıktan sonra bu hatanın kaynağını keşfedebilir ve bu sorunun üstesinden gelebilirsiniz. Ben de öyle yaptım ve sonunda hatalarımın üstesinden gelmeyi öğrendim.

Fotoğraf: Nana B Agyei

Şimdi, başlamadan önce Nikon D5000 ile birlikte Nikon 35mm f/1.8G AF-S lens ve doğal ışık ile çekimlerimi yaptığımı söylemeliyim. Fakat bu bütün kameralar için geçerlidir. Ancak sonuçlar kameranıza göre değişecektir.

Burada harika bir çekim için yapılacakların listesi var.


  1. Konunuzu açık bir pencerenin yakınına yerleştirin. Böylece yumuşak ve doğal bir ışık elde edeceksiniz. Dikkat edin, pencereye değil, yakınına dedim. 1 - 1/2 metre mesafeye.
  2. Diyaframı açabildiğiniz kadar açın. Benim objektifim üzerinde f/1.8 fakat siz, kendi lensinizin gidebildiği yere kadar gidin.
  3. Bulanık bir fotoğraf olmaması için yeterince hızlı bir perde hızı kullanın.
  4. Kamerayı sabit tutun, ideal olarak bir üçayak hareket bulanıklığı almanızın önüne geçecektir.
  5. Otomatik odaklamayı bozmayacak kadar yakınlaşın. Eğer elle netleme yapabilecekseniz daha da yakınlaşabilirsiniz.
  6. Eğer elle netleme yapmayı bilmiyorsanız ya da lensinizde bu özellik yoksa lensinizin yakınlaştırma özelliğini kullanın.
  7. Makineyi sabit tutun ve çekin.

Fotoğraf: Stephen Bowler

Küçük bir uyarı. f/1.8 diyafram değerinde yalnızca bir nokta kadar alan odakta olacaktır. Fotoğrafın geri kalanı odak dışında olacaktır. Eğer daha geniş bir alanın odakta olmasını istiyorsanız diyaframı biraz kısmalısınız. Bu, perde hızınızın düşmesi anlamına gelecektir. Bu da kamerayı daha sabit tutmak için çaba göstermenizi gerektirecektir.

© Mo Azam

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status