Son Yazılar

11 Nisan 2018 Çarşamba

100+ Yaratıcı Fotoğrafçılık Fikri: Teknikler, Kompozisyonlar ve Karışık Medya Yaklaşımları


İnternet üzerinden başvurulan yarışmalara katılmak isteyen birçok öğrenci İnternet'i fikir edinmek, ipuçları bulmak ve ilham almak için kullanır. Bu makale de Güzel Sanatlar / Fotoğrafçılık öğrencilerinin çalışmalarında kullanabileceği 100'den fazla yaratıcı teknik ve karma medya yaklaşımını içermektedir. Makale, birçok örneği kullanılan tekniğin açıklaması ile birlikte sergilemektedir. Yaklaşımlar özellikle karma medya fotoğrafçılığı tekniği, teknik / hileli fotoğrafçılık fikirleri, eğlenceli ve benzersiz kompozisyon stratejileri ile ilgilidir.





Not: Bu makalede listelenen yaratıcı fotoğrafçılık fikirleri herhangi bir fotoğrafçılık kursunda gelişigüzel anlatılmamalı; ancak konu ve tema uygunsa, özellikle seçilebilir. Bu yaklaşımlar kendi fotoğrafçılık projenizle ilgili olabilir ya da olmayabilir ve sadece belirli bir amaçla seçilmelidir. Burada listelenen teknikler SLR/DSLR kamera, geleneksel kamera, iğne deliği kamera ve/veya kameralı telefon gibi birçok cihaz kullanılarak oluşturulmuştur.

1. Matthew Brandt'ın yaptığı gibi, su kullanarak fotoğrafları aşındırmak, lekelemek, renklendirmek:



Matthew Brandt, basılı fotoğrafları suya batırarak renkli mürekkeplerin beklenmedik ve çarpıcı bir şekilde çalışmasını sağlamış. ABD civarındaki göl ve su kaynaklarını fotoğrafladıktan sonra Brandt, bu su alanlarından topladığı suları beraberinde stüdyosuna götürmüş. Daha sonra her bir fotoğrafın c-print baskısını fotoğrafın çekildiği yerden alınan suyun içinde bekleterek fotoğrafın su emmesini sağlamış. Zamanla yüzeyde bozulmalar meydana gelmiş ve nihai görüntüler ortaya çıkmaya başlamış. Bu teknik, yaratıcı fotoğraf tekniklerinin araştırılan konu veya tema tarafından nasıl yönlendirilebileceğine harika bir örnektir.

2. Michal Macku'nun yaptığı gibi, fotoğrafları esnek bir yüzeye yazdırmak ve daha sonra bu fotoğrafları gerdirmek veya deforme etmek:

Michal Macku, "Gellage" adını verdiği, fotografik emülsiyonun, arkasındaki kağıt kaplamadan çıkarılarak yarı saydam ve esnek bir görüntünün ortaya çıkarıldığı kendi tekniğini ortaya çıkarmış. Bu teknik, fotoğrafın dayanıklı kağıda yapıştırılmadan önce görüntünün gerilmesine ve yeniden biçimlendirilmesine – bazen de diğer görüntüler ile birleştirilerek bozulmuş ve/veya gerçeküstü sahneler oluşturulmasına izin verir.

3. Lucas Simões'in yaptığı gibi; fotoğrafları yakmak:

Baskıdan önce ya da sonra fotoğrafların negatifleri yakılarak ya da çizilerek denemeler yapabilir. Buradaki örnekte, Lucas Simões fotoğraflarda kasıtlı olarak tek gözü açık bırakarak yüzün geri kalanını tahrip etmiş. Yakma süreci tehlikeli bir süreç olabileceğinden dolayı kontrollü olarak uygulanmalıdır.

4. Maurizio Anzeri'nin yaptığı gibi, fotoğrafları dikmek ya da süslemek:

Porte fotoğrafçılığı için fikir arayanlar için Maurizio Anzeri ilginç bir fikir geliştirmiştir. Parlak işlemeli desenler ve özenle dikilmiş keçeler keskin çizgiler ve çarpıcı ışıltılı şekillerle yüz üzerinde üst üste geçirilmiş. Not: Her ne kadar Anzeri bu teknik için eski fotoğrafları (genellikle bit pazarlarından vs.) kullanmış olsa da siz bu amaçla kendi fotoğraflarınızı kullanabilirsiniz.


5. Lisa Kokin'in yaptığı gibi,
fotoğrafları birbirine bağlamak:

Lisa Kokin, birbiriyle ilişkisiz fotoğrafları bulup birleştirmekte, aralarında bir bağ kurmakta; nostaljik çekimlerden hayali bir hayat oluşturmaktadır.

6. Jesse David McGrady'nin yaptığı gibi, buğulu kenarlar oluşturmak oluşturmak için kameranın etrafını plastik ya da diğer malzemelerle sarmak: (PetaPixel'de görün)

Bu dahiyane fotoğrafçılık hilesi ile kenarı yumuşak, buğulu fotoğraflar elde edebilir,  büyüleyici, ruhani ve başka dünyalara ait bir atmosfer oluşturabilirsiniz. Jessy David McGrady bu etkiyi elde edebilmek için basit bir plastik poşet kullanmıştır. Lensin etrafına sardığı bu poşeti bir bant ile sabitlemiş, vizörden bakıldığında görüntüyü tamamen engellemeyecek şekilde yırtık ve hafifçe kıvrılmış bir şekilde bırakmıştır. Amaç fotoğrafın ortasının keskin ve net olması, kenarların ise puslu kalmasıdır. Ayrıca, boya kalemleri ile poşetin üzerinde farklı katmanları boyayarak farklı sonuçlar elde edebilirsiniz.

7. Sam Hurd'un yaptığı gibi, bulanık, soyut formlar elde etmek için büyüteç ya da prizmalar kullanmak:

Lensin önünde tutulan dışbükey bir mercek ya da prizma fotoğrafın çevresinde çarpıcı yansımalar, bozulmalar ya da "bokeh" (altta) oluşturabilir. Sonuçlar beklenmedik ve tahmin edilemez ve ayrıca Photoshop kullanarak kolaylıkla elde edilemeyen harika soyut şekiller ortaya çıkarabilir. Bir büyüteç ya da prizma, fotoğrafa hızlı bir şekilde çeşitlilik katmanıza, ışık ve rengi sahnenin kendisinden ayırmanıza ve yönlendirmenize olanak tanır. Sam Hurd bu tekniği güçlü bir odak noktası oluşturmak için kullanmıştır: kenarlardaki iki büyülü şekli kullanarak dikkati ortadaki odak noktasına çekmek. Bu teknikte ustalaşmak zaman alabilir ancak sonuçlar muazzamdır.

8. Takashi Kitajima'nın yaptığı gibi, "bokeh" elde etmek için ışıkları kasıtlı olarak bulanıklaştırmak:

Takashi Kitajima, yüksek binaların üstüne çıkıyor ve gece Tokyo manzarasının ışık saçan yarı soyut kentsel fotoğraflarını çekiyor. Bu kompozisyonda tek bir noktaya odaklanılır, fotoğrafın geri kalanı"bokeh" elde etmek için bırakılır. Bokeh, farklı lenslerde farklı şekillerde elde edilir – genellikle, fotoğrafın arka planında istem dışı ortaya çıkar. Bu fotoğrafta Kitajima sığ bir alan derinliği kullanmış (bu sayede odaktaki alan çok küçük kalmış). Dış mekan gece fotoğrafçılığının heyecan verici bir parçası olmanın yanı sıra, bokeh loş ışıklı iç mekan çekimlerinde, özellikle pullu kumaş ya da Noel ışıklarının çekiminde de ortaya çıkabilir.

9. Freya Dumasia'nın yaptığı gibi, elde tutulan lensler aracılığıyla çekimler:

Özdeş fotoğrafçılık fikirleri: bu fotoğraflar lensler aracılığıyla kalabalık sahneleri çarpıtarak ya da tersine çevrilerek elde edilmiştir. Lensin çerçevesi, bulanık ve belirsiz renkleri dağıtarak azaltan soyut şekiller oluşturarak baskın kompozisyon ögesi haline gelir.

10. Alvin Langdon Coburn'un yaptığı gibi,  üç ayna aracılığı ile soyut bir şekil oluşturarak, vortoğraf oluşturmak:

Bir vortoğraf bir sahnenin ya da nesnenin üç aynanın oluşturduğu tünel aracılığı ile çekilen soyut haidir. Alvin Langdon Coburn'un fotoğrafları, ilk soyut fotoğraf örneklerindendi.

11. Joseph Parra'nın yaptığı gibi, bir fotoğrafı katlayarak bir heykel ya da natürmort yapmak:

Joseph Parra, titiz bir hassasiyetle üç özdeş baskıyı kesip katlayarak çarpık portreleri oluşturdu. "Kendine ait" başlıklı bu çalışma "kendimizi sıklıkla gördüğümüz kırılmış, çok yönlü ve şaşkın" halimizi yansıtmaktadır. Çoğu kişi natürmort fotoğrafçılık için sürekli bir arayış halindedir: bu teknik ise, bazen fotoğrafın kendisinin natürmort olabileceğini gözler önüne sermektedir.

12. Midori Harima'nın yaptığı gibi, 3D fotoğraf kolajları oluşturmak:

Midori Harima, fotoğrafların siyah–beyaz Xerox kopyalarını arşiv kağıdına döküyor ve bunları metil selüloz hamuru, arşiv bandı ve paper clay (Seramik çamuruna belli oranlarda kağıt karıştırılmasıyla elde edilen karışım) ile içi boş kağıt hamuru heykeller oluşturuyor.

13. Vasilisa Forbes'in yaptığı gibi, karışık basın materyallerini görseller üzerine kolajlamak:

"Hepimiz oradaydık" başlıklı bu çağdaş fotoğraf serisinde, siyah-beyaz fotoğrafların üzerindeki insan varlığı görüntüden çıkarılarak fotoğrafa hassas, çözümlemeli şeritler yerleştirilmiş. Forbes'in çalışmaları popüler kültürü ve "ticari bir sistemde yaşam koşulları"nı araştırmaktadır.

14. Jemma Kelly'nin yaptığı gibi, fotoğrafları lekelemek, kirletmek ya da fotoğrafların üzerine karışık eserler serpiştirmek:

Bu, bir fotoğrafçılık projesi için hazırlanan bir fotoğrafçılık defteri. "Bilinmeyen ve Yasak" adlı tema için oluşturulmuş. Kolajlanmış ve birleştirilmiş medya fotoğrafçılığı fotoğraflara başka bir boyut katabilir ve kavramsal fotoğrafçılık fikrine yardımcı olabilir.

15. Sally Mann'in Edwynn Houk Galerisi'nde sergilenen, ıslak kolodyum sürecinin etkisini taklit etmek:

Fotoğrafçı Sally Mann, antika fotoğraf teknolojisi hayranıdır ve genellikle körüklü (lensi uzatmak için genişletilebilir bir kutuya sahip olan) kameralar kullanır. Mann, platin baskı işlemini kullanarak çok  geniş bir ton aralığında yüksek kaliteli monokrom görüntüler ve aynı zamanda gümüşün ağartılmış ve sertleştirilmiş baskıdan yağ baskısını işleyebileceği bromoil baskı işlemesini sağlayan önemli bir çalışma meydana getirmiştir. Ağartma, baskının en karanlık bölgelerinde en zor hali almaktadır, bu nedenle vurgu noktalarında daha fazla su emilir. Yağ ve suyun karışmamasından dolayı, bromit görüntü yağlı boya ile boyandığında yağ sadece koyu bölgelere yapışır. Daha sonra bir baskı presi kullanılarak fotoğraf basılabilir ve böylelikle iki görüntü tamamen aynı olmaksızın yumuşak boya benzeri bir görüntü elde edilmiş olur. Sally Mann aynı anda fotoğrafın bir melezi gibi görünen görüntülerle sonuçlanan kolodyum ıslak plaka süreciyle birçok fotoğraf ortaya çıkardı. Bu, taşınabilir bir karanlık odada zahmetli bir tarihsel baskı yöntemidir. Günümüzde bu teknik yeniden popüler olmaya başlamış, bu süreci kolaylıkla yapmayı sağlayan ekipmanlar ortaya çıkmıştır. Yukarıdaki örnekte görülen renkler gerçek hayattan alma değildir. Bu tekniğin karmaşık süreci ve kimyasal işlem gerektirmesi nedeniyle yeni başlayanlar için dikkat edilmesi gerekir. Bununla birlikte, yukarıdaki çarpıcı görüntüler boya, mürekkep ve fotoğrafın büyük bir projenin bir parçası olarak kullanılabileceği birçok yaratıcı yol içermektedir.

16. Timothy Pakron'un yaptığı gibi, fotoğrafın sadece belirli kısımlarını ortaya çıkarmak için geri kalan kısımlarını boyamak:

Görsel sanatçı Timothy Pakron, annesi, ikiz kardeşi de dahil olmak üzere ailesi ve yakın arkadaşlarının "gümüş damla portreleri"ni oluşturmak için deneysel karanlık oda tekniklerini uygulamaktadır. Fotoğrafın tamamını suya sokmak yerine geliştirici bir çözüm üreten Pakron, göz, burun ve ağız gibi yüzün önemli unsurlarını ortaya çıkararak duyguları birkaç özellik aracılığıyla iletiyor. Kullanılan kimyasal çözelti fotoğraf üzerinde bir akışkanlık göstermekte ve yüzün ayrıntılarını beklenmedik bir şekilde açığa çıkarmaktadır. Damlalar gözyaşı, yorgunluk ve umutsuzluk gibi duyguları hissettirmektedir. Özellikle kaybettiği annesi ve kız kardeşinin fotoğraflarında bu mücadeleyi anlatmaktadır.

17. Gerhard Richter'in yaptığı gibi, fotoğrafları doğrudan boyamak:

Gerhard Richter kendisine ait fotoğrafların 500'den fazlasını boyamış: boyama işlemini rastgele el hareketleri ile, palet bıçaklar, çekçekler ve sıyırma bıçağı gibi araçları kullanarak gerçekleştirmiş. Yukarıdaki örneklerde, kalın boyalı çizgiler kompozisyonu bölüyor ve oldukça sıkıcı olan sahneye renk enjekte ediliyor. Renk izleyiciyi huzursuz ediyor – bir sahneyi sessizce izlememizi engelliyor – ve dikkatimizi gözümüzün önündeki dokunsal yüzeye ve dokudaki lekelere çekiyor.

18. Fabienne Rivory'nin LaBokoff projesinde yaptığı gibi, renkleri ve fotoğrafları dijital olarak birleştirmek:

Fabienne Rivory tarafından hazırlanan bu proje gerçeklik ile hayal gücü arasındaki etkileşimi incelemektedir. Bir anıyı yansıtan fotoğrafları seçen Fabienne, çalışmalarına yoğun canlı bir renk katan guaj ya da mürekkepli boyalarla fotoğrafları dijital olarak kaplamaktadır. Fotoğrafçılar bu fikri, fotoğrafın fotokopisini çektikten sonra mürekkepli ya da suluboyaları uygulayarak (sulu boya fotoğraf yüzeyine tutunmaz) deneyebilirler.

19. Aliza Razell'in yaptığı gibi, fotoğrafın belirli kısımlarını yeniden boyamak:

Üstteki tekniğe benzer olmasına rağmen, bu iş çalışmaya renkleri ve dokuları uygulamaktan fazlasını içerir. Soldaki örnekte, dijital görüntünün bir kısmı silinmiş ve elle boyanmış bir görüntü ile değiştirilmiştir. Birçok insan mükemmel resim ve çizim becerisine sahiptir. Bunun gibi bir tekniği benimsemek, birden fazla gücü göstermenin harika bir yolu olabilir.

20. Hallam Girardet'nin Monmouth Meslek Okulu'nda yaptığı gibi, nesnelerin üzerine yazı yazmak ve fotoğrafını çekmek:

Bu proje, kişilik gelişimini inceler: olayların kişilik gelişimimiz üzerinde nasıl rol oynadığını araştırır. Girardet, Mark Quinn ve Sophie Calle'den esinlenmiştir. Çeşitli yazı türlerinde metin ve rakamlar kullanarak çalışır ve hareketli bir sonuca ulaşmak için çarpıcı ışıkla birleştirir. Bu örnekte olduğu gibi, metinler dikkatle birleştirilmeli, açık ya da basit bir çalışma oluşturmaktan kaçınılmalıdır. 

21. Rachel Ecclestone'un yaptığı gibi, nesnelerin üzerini boyamak ve fotoğrafını çekmek:

Bu projede çarpıcı ışıklandırma ve iyi oluşturulmuş fotoğraflarla yaratıcı yüz boyama özelliğini birleştirilmiştir. Bu yaklaşım çağdaş fotoğrafçılar arasında popülerlik kazanmaktadır ve fotoğrafçılara geniş bir sanatsal beceri yaklaşımı sunmaktadır.

22. Frank Eugene'in 100 yıllık vintage baskılarında yaptığı gibi, fotoğrafları ya da negatiflerini işaretlemek ya da çizmek:

Bu görüntü, ilk fotoğraflardan bazılarını oluşturmak için kullanılan bir fotoğraf baskı tekniği olan fotogravür kullanılarak oluşturulmuş. İşlenmiş, ışığa duyarlı bir jelatin doku fotoğrafa ve bir bakır plakaya yapıştırılır. Pozlanmamış jelatin alanlar temizlendikten sonra (koyu ve açık alanlardaki katılaşmış jelatindeki farklı derinlikler bırakılarak) ferrik klorür görüntüyü bakır plaka içine kazımak için kullanılır (ferrik klorür gölgeli/koyu alanlarda vb. daha fazla emilir) ve bir baskı makinesi kullanıldığında tam ton fotoğraf üretilmesine izin verir. Bu örnekte, Frank Eugene bir rötuş bıçağıyla arka plan detaylarını çizmiş, böylece at, kompozisyondaki baskın unsur olmaya devam etmiş. Ortaya çıkan görüntü çizim, oymabaskı ve fotoğrafçılığın bir bileşimidir. Fotogravür, günümüzde kullanımı devam eden yöntemlerden birisi değildir (bunun yerini lazer baskı makineleri almıştır – aşağıda bakınız), ancak bir fotoğrafı yazdırmadan önce fotoğrafın yüzeyini ince bir noktayla çizme gibi bir dizi güncel fotoğraf fikrine ilham verir.

23. Fotoğrafik bir görüntüyü cam, ahşap, alüminyum veya benzeri başka bir malzemeye işlemek için CNC ya da Lazer Gravür Oyma Makinesi Kullanmak:



Teknoloji ilerledikçe dijital görüntülerin çeşitli yüzeylere (taş, kereste, kumaş veya deri gibi) oyulması, bir cam içine ya da üzerine, bir 3D kristal gravür içine, bir silindirik şişenin etrafına işlenmesi mümkün hale gelmiştir. Farklı yönlerde, yoğunluklarda ve hızlarda hareket eden, yüzeye enerji veren, ısınan ve alanları buharlaştıran, küçük parçaların parçalanmasına ve ayrılmasına neden olan bir lazer kullanılabilmektedir. Lazer fotoğraf gravür örneklerinin çoğunun rahatsız edici görünmesine rağmen, lazer gravür sadece heyecan verici materyallere baskı yapmak açısından değil, daha sonra basılabilen dokulu bir plaka oluşturmanın bir yolu olarak yeni olanaklar sunmaktadır. 


24. Crystal Hethcote'nin yaptığı gibi, fotoğrafı diğer materyallere aktarmak için mürekkep aktarma yöntemini kullanmak:



Bu video, herhangi bir yüzeye dijital görüntüyü aktarabilmek için basit bir tekniği göstermektedir.


25. Carmen Freudenthal ve Elle Verhagen'in yaptığı gibi, fotoğraftan dışarı çıkan heykel gibi ögeler eklemek:

Bu fotoğraf 2 boyutlu tasarım ile gerçeklik arasındaki sınırı bulanıklaştırarak 3 boyutlu ögeler ile fotoğrafçılığı bütünleştiriyor. Carmen Freudenthal ve Elle Verhagen'in bazı çalışmaları fotoğraflara yansıtılan videolar ve katlanan sayfalara aktarılan fotoğraflar içermektedir.

26. Evilsabeth Schmitz-Garcia'nın yaptığı gibi, bir tarayıcı kullanarak fotoğraf çekmek:

Scanografi, bir konuyu tarayıcı kullanarak kaydetme sanatıdır. Xerox sanatı ile aynı yolla üretilir ancak bu teknikte kullanılan tarayıcılar yaygın olarak kullanılan tarayıcılara kıyasla daha büyük, daha yüksek kalitede dijital dosyalar oluşturma becerisine sahiptir. Scanografi sanatçıları tarayıcının üzerine nesneleri yerleştirir (bazen bunları bir kağıt veya başka bir örtüyle kaplar) ve bir scanogram oluştururlar; ya da Evilsabeth Schmitz-Garcia'nın "Borderline Kişilik Bozukluğu" portrelerindeki gibi, tarayıcının hareketi sırasında nesnenin hareket etmesini sağlayarak çarpıtılmış ya da esnetilmiş sonuçlar ortaya çıkarılabilir. Tarayıcılar, aşağıdaki örnekte olduğu gibi, mevcut fotoğrafların üzerine başka nesneleri yerleştirmek içinde kullanılabilir.

27. Rosanna Jones'un yaptığı gibi, bir fotoğrafın üzerine başka bir nesne yerleştirmek ve taratmak:

Bu fotoğraf "Gizlenme" konusu ile oluşturulmuş. Katlanmış bir bant bulanıklaştırılmış bir fotoğraf üzerine yerleştirilmiş ve daha sonra dijital bir görüntü oluşturmak için taranmış. Bu fotoğraf, hayalet gibi bir figürün önünde havada uçan bir bant parçasının yanılsamasını sergilemektedir.

28. Brest Brest'te Arnaud Jarsallion ve Remy Poncet'nin yaptığı gibi, fotoğrafların üzerine nesneler yerleştirmek ve yeniden fotoğrafını çekmek:

Yukarıdaki tarama örneğine benzer şekilde — fotoğrafın fotoğrafını çekmek son zamanlarda popüler bir hale gelen tekniklerden bir diğeridir. Yeniden fotoğraf çekimi, eklenen nesneler doğaları gereği taratılamadığı zamanlarda (örneği, sıvıda olduğu gibi) ya da görüntüyü daha fazla manipüle etmek için alternatif açılar kullanmak ve diğer fotoğraf tekniklerini uygulamak istediğinizde özellikle uygundur. Brest Brest'in bu örneklerinde çiğ yumurta ve ketçap, portrelere zıtlık getirerek dikkat çekici sonuçlar ortaya koymuş.

29. Pete Ashton'un yaptığı gibi, fotoğrafları dokulu yüzeylere yansıtmak ve yeniden fotoğraflamak:

Bu kentsel manzara fotoğrafları, çizik bir plastik tabakanın üzerine görüntünün yansıtılması ve daha sonra yeniden fotoğraflanması ile elde edilmiş. Benzer etkiler tepegöz ya da projektör yardımıyla bir görüntüyü aşınmış bir duvar, dekoratif yüzey gibi alanlara yansıtılarak da elde edilebilir.

30. Lee Kirby'nin yaptığı gibi, fotoğrafları insan ya da sahne üzerine yansıtmak:

Görüntüler dijital olarak birleştirilebilmesine rağmen, bir görüntüyü 3 boyutlu bir şekilde yansıtmak iki sahne arasında yakın bir etkileşim meydana getirir. Yansıtılan görüntü bir 3 boyutlu şeklin etrafında bükülür ve bazı kısımlar yarıkların içine düşerek gizlenebilir. Görüntüleri insanlara yansıtmak, kimlik ve portre ile ilgili fikirleri ortaya çıkarmak ya da soyut fotoğrafa doğru ilerlemek için harika bir yol olabilir. Aynı zamanda yaratıcı bir fotoğrafçılık aydınlatma tekniği olabilir — benekli, renkli ışığı sahne üzerine düşüren bir teknik.

31. Joanne Keen'in yaptığı gibi, bir fotogram oluşturmak:

Fotoğrafçılığa yeni başlayanlar genellikle basit bir tekniği uygulamak isterler — "kamerası fotoğraf" olarak da bilinen, fotogram. Bu teknik, nesneleri karanlık odada bir fotoğraf kağıdına rastgele yerleştirerek bir süre ışığa maruz bırakma temeline dayanır. Nesneler, ışığın şiddetine ve süresine ve ayrıca nesnelerin saydamlığına bağlı olarak çeşitli yoğunlukta gölgeler oluşturur. Joanne Keen'in yukarıdaki örneğinde gösterilen, limon dilimleri gibi saydam ögeler özellikle başarılı sonuçlar verebilir.

32. Matt Bigwood'un sıfırdan kendi iğne deliği kamerasını yaptığı gibi, iğne deliği fotoğrafçılığı yapmak (Phoblographer'de inceleyin):

Bu harika deneysel fotoğraf Matt Bigwood tarafından 6 ay süren bir pozlama sonucunda, bir alüminyum kutudan (ışık geçirmez kutu) yapılmış olan bir ev yapımı iğne deliği kamera kullanılarak oluşturulmuş. Kutunun üst kısmı çıkarılmış ve bir iğne deliği yandan delinmiş (delik ne kadar küçük olursa sonuç o kadar keskin olur — ancak içeri daha az ışık gireceği için daha uzun pozlama süresine ihtiyaç duyulur). Daha sonra fotoğraf kağıdı kutunun içine bir karton kapakla yerleştirilmiş. İğne deliği açıldığında ışık kameranın içine girerek kutunun içine yerleştirilmiş olan fotoğraf kağıdının (film de olabilir) üzerine ters bir şekilde düşerek görüntüyü oluşturmuş. İğne deliği kameralar her ne kadar beklenmedik sonuçlar ortaya çıkarsa da, bir fotoğrafın nasıl meydana geldiğini anlamanın harika bir yoludur. Matt Bigwood'un bu örneği bir banliyödeki güneşin hareketini (solargrafi olarak bilinen bir fotoğrafçılık türü) yakalamıştır.
Not: Bazı fotoğrafçılar Amazon üzerinden hazır kameralar satın almaktadır. Ancak Matt Bigwood sıradan alüminyum içecek kutularından kendin yap iğne deliği kamerasını üretmiştir.

33. Gabi Lukacs'ın yaptığı gibi, "high-key" fotoğrafçılık için, kasıtlı olarak aşırı pozlamak:

Higgh-key fotoğrafçılık, kameraya çok fazla ışık girmesinin sonucudur (örtücü daha uzun süreler açık tutulur). Aşırı pozlama genellikle kazara ortaya çıkmasına rağmen kasıtlı olarak bir artistik teknik olarak da kullanılabilir. Bir high-key fotoğraf genellikle beyaz bir arka plan veya çevreye sahip aydınlık bir konumda (aşırı güneşli ortamlarda ya da aydınlatma ile) çekilir. High-key fotoğraf genellikle minimal, şık ve/veya fütüristik bir görünüme sahiptir: pürüzsüz kusursuz yüzeyler, soluk gölgeler, birkaç küçük ayrıntı ve "göz kamaştıran" parlak alanlar.

34. Elena Kalis'in yaptığı gibi, su altı fotoğrafçılığı ile denemeler yapmak:

Yaratıcı portre fikirleri arayanlar, Elena Kalis'in kompozisyonlarından ilham alabilirler. Rüya gibi, başka dünya kalitesindeki su altı çekimleri soyut ve serin fotoğrafçılık fikirlerini tetikleyebilir.

35. Auctiva tarafından Youtube'da gösterilen videoda olduğu gibi, fotoğrafçılıkta düzenli bir arka plan için ev yapımı ışık kutusu kullanmak:



Bazen fotoğrafçılar ideal ışık koşullarından daha azını kullanarak fotoğraf çekmek isterler. Işık kutusu fotoğrafçılığı bu gibi durumlarda özellikle yararlı olabilmektedir, özellikle profesyonel ürün çekimi, heykel, tasarım fotoğrafları, çeşitli unsurlardan kompozit çalışmalar yapmak ya da görüntüler için basit bir zemin kullanmak için. Bir konu iyi bir şekilde aydınlatıldığında renk ve detaylar güvenilirdir ve fotoğrafçılık çok daha basit bir hale gelebilir. 


36. Salim Al-Harthy'nin deniz kenarında doğal yoğunluk filtreleri kullanırken yaptığı gibi, filtrelerle denemeler yapmak:

Çoğu fotoğrafçı, fotoğraf çekildikten sonra fotoğraftaki renk ve ışığın dijital olarak başarılı bir şekilde gerçekleştiğini varsayar. Dijital düzenleme araçları harika sonuçlar verse de daha kaliteli bir sonuca ulaşmak için sürecin başından uygun olan yolu seçmenin birçok faydası vardır. Lens filtreleri – tipik olarak lense monte edilen filtreler – bu konuda harika sonuçlar verebilir. Üstte solda gösterilen doğal yoğunluk filtresi kameraya erişen ışığı sınırlandırır. Bu, Salim Al-Harthy'nin deniz kenarında aydınlık bir günde aşırı pozlama riskini ortadan kaldırmasına yardımcı olmuştur. Diğer filtreler sahnedeki rengin parlaklığını ya da tonunu etkiler, yansımaları azaltır, sahneyi bozar ya da dağıtır. Lens filtreleri gerektiğinde birbirine takılarak da kullanılabilir.

37. İki kardeş, dankos-unlmtd'in çalışmalarında yaptığı gibi, çarpıcı karşıtlık eklemek için özel fotoğrafçılık aydınlatması kullanmak:

Birçok fotorğafçı bir dizi aydınlatma ekipmanı, üçayak ve arka plan aracı bulundurmaktadır. Her ne kadar pahalı bir aydınlatma aracı harika bir çekim için gerekli olmasa da, özellikle kapalı ortamlarda aydınlatma tekniklerinin kullanılmasında faydalı olabilir. Işık,siyah-beyaz fotoğrafçılıkta çok önemlidir, çünkü rengin fotoğraftan çıkarılması sonucunda ışık ve gölge çok daha önemli bir hal almaktadır. Bu portrede kullanılan aydınlatma yüzün çevresinde çarpıcı bir vurgu meydana getirmiş, iki kardeş arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmıştır.

38. Toni Lynn'in açık hava fotoğraf çekimlerinde daha iyi bir ışık için kullandığı gibi, taşınabilir bir yansıtıcı kullanmak:

Çoğu taşınabilir yansıtıcı ucuzdur, hafiftir ve kolay taşınabilir. Çeşitli boylarda ve renklerde olur ve gergin kumaştan yapılabilir (kendi karbon yansıtıcınızı da basit bir şekilde yapabilirsiniz). Bir yansıtıcının temel işlevi, bir konuyu doğal olarak aydınlatmak, sert gölgeleri ortadan kaldırmak ve/veya ışığı yönlendirerek gözlere ışıltı vermektir. Farklı renklerdeki yansıtıcılar farklı ruh halini yansıtmak için, sıcak bir duygu için altın yansıtıcı, vurguların artması için de gümüş yansıtıcı kullanılabilir. Siyah ve yarı saydam yansıtıcılar teknik olarak yansıtıcı değildir, genellikle ışığı emerler ya da dağıtırlar. Yukarıdaki örnekte Toni Lynn, doğal olarak arkadan aydınlanmış bir portrenin bir yansıtıcı yardımıyla nasıl harika bir şekilde değişeceğini göstermiştir.

39. Bill Armstrong'un yaptığı gibi, odaklanmamış çekimler yaparak yarı soyut fotoğraflar elde etmek:

Bill Armstrong kamerasının odaklama halkasını sonsuza çeviriyor ve kasıtlı olarak odaklanmamış fotoğraflar çekiyor.  Kolajlar yapıyor – fotokopi, fotoğrafları kesme ve yapıştırma – ve daha sonra bunları bulanık olarak yeniden çekiyor, böylece ortaya çıkan sonuç gerçekliğin bir tezahürü olarak ortaya çıkıyor. Gerçek kimlikler nihayetinde gizemli kalıyor. Bu teknik ışığın, rengin ve tonun ilgi çekici, düşündürücü imgelerle sonuçlanmasını sağlıyor.

40. Nemo Nikt'in yaptığı gibi, 360 derece 3 boyutlu fotoğraflar çekmek:

Teknoloji ilerledikçe, daha fazla kamera ve dijital işleme programı farklı açılardan çoklu çekimleri 360 derecelik fotoğraflara birleştirmeyi sağlamıştır. Bazı kameralar 3 boyutlu fotoğraf etkisini elde etmek için iki farklı lens kullanırken diğerleri bir tane kullanır. 

41. Pierre Lesage'ın yaptığı gibi, hava fotoğrafçılığı için uçurtmaları kullanmak:

Uçurtma hava fotoğrafçılığı, özel bir tekniktir. Bir uzaktan kumanda tarafından kontrol edilen kameranın kendin yap teçhizat kullanarak bir uçurtma yardımıyla uçurulması temeline dayanır. Bu yazıda listelenen diğer karmaşık (ve potansiyel olarak tehlikeli) tekniklerden biri olmasına rağmen, kamera açıları, yüksekliği ve verdiği heyecan duygusu nedeni ile tercih edilebilir. Sonuç olarak, Pierre Lesage'ın çektiği gibi harika fotoğraflar ortaya çıkabilir. Hızlı perde hızı ile bulanık fotoğraflar çekmenin önüne geçebilir. Ucuz uçurtmalar kullanıldığında ucuz kameralar kullanmak ise en iyi tercihtir!

42. Karim Nafatni'nin yaptığı gibi, Yüksek Dinamik Aralıklı Fotoğraflar (HDR) çekmek:

Bazı durumlarda, fotoğrafların belirli bölümleri çok parlak ya da karanlık görünebilir. Örneğin, parlak bir pencerenin önünde konumlanmış olan bir portre bir silüet olarak çıkabilir ya da pencere aşırı pozlanabilir. HDR fotoğrafçılık nedir? HDR, aynı sahnenin farklı pozlama ayarlarında iki ya da daha fazla fotoğrafının çekilmesi ve daha sonra bu fotoğrafların birleştirilerek dinamik aralığın yükseltilmesi sonucuna ulaşılan bir fotoğraf tekniğidir. Bir pilot olan Karin Nafatni'nin bir kokpiti fotoğrafladığı bu fotoğrafta da görülebileceği gibi gölgeler ve parlak alanlardaki detaylar mükemmel bir şekilde ortaya çıkmış. Bu, büyüleyici bir etkiyle sonuçlanmış. HDR fotoğrafçılığın nasıl yapıldığını merak ediyor musunuz? Farklı pozlama ayarları ile çekilen fotoğraflar HDR fotoğrafçılık yazılımları ile birleştirilebilir, bazı telefon ya da kameralardaki HDR özellikleri kullanılabilir. HDR için bir ipucu: HDR sürecinde hareketlerden sakının (konunun ve kameranın) ve mümkünse bir üçayak kullanın. Karanlık ve aydınlık alanlar arasında güçlü karşılıklar kullanmak isterseniz bu tekniği kullanmayın. Ayrıca, sahnenin iyi pozlanmış olduğu durumlarda  da bu tekniği kullanmaktan kaçının.

43. Nikolas'ın yaptığı gibi, minyatür görüntüler için tilt-shift fotoğrafçılık kullanın:

Tilt-shift fotoğrafçılığı, gerçek nesneleri minyatür bir modelin bir parçasıymış gibi göstermye dayanan bir tekniktir. Bu teknik, özel kamera lensleriyle (Canon ve Nikon'un tilt-shift lensleri gibi) bulanıklaştırma ya da  bozma yoluyla elde edilir; ayrıca, normal lensleri tilt-shift lenslere çeviren çeviriciler de kullanılabilir; bir diğer seçenek olarak fotoğraf çekildikten sonra dijital manipülasyon araçları ile Photoshop ya da mobil uygulamalar ile bu etki verilebilir. Ayrıca, http://tiltshiftmaker.com gibi ücretsiz hizmet veren İnternet siteleri de kullanılabilir. Hızlı bir tilt-shift ipucu: yüksek kaliteli, iyi aydınlatılmış ve odaklanmış bir fotoğrafla başlayın, fotoğrafı üst ve yan taraftan çekin; basit bir sahne seçin, insanların küçük göründüğünden emin olun. Bunun gibi tekniklerin aşırıya kaçmadan heyecan verici sonuçlar ortaya çıkaracağını unutmayın.

44. Serena Malyon'un yaptığı gibi, resimlere ve çizimlere gerçekçi görünebilecekleri şekilde tilt-shift etkisini uygulamak:

Serena Malyon, Vincent Van Gogh'un eserlerine tilt-shift etkisini uygulayarak bazı çarpıcı sonuçlar elde etmiş. Düz-iki boyutlu görüntüler üç boyutlu görüntülerin yanılsamasını üstlenerek izleyicilerin zamanda yolculuk yapmasını sağladı. Bu tilt-shift yaklaşımı boyalı görüntülerin dijital bir fotoğrafçılık projesine ilham kaynağı olabilir.

45. Andrew Osokin'in bu su damlaları ile yaptığı gibi, büyük makro lenslerle nesnelerin fotoğrafını çekmek:

Bitkiler üzerinde asılı duran su damlalarının bu fotoğrafları minyatür, keşfedilmemiş bir dünya boyutlarındadır. Makro fotoğrafçılığı ile ilgili fikir arayan fotoğrafçılar genellikle çok uzaklara bakmak zorunda kalmazlar. Aşırı yakın çekimde bir başka ayrıntı ve olasılık alanı ortaya çıkmaktadır.

46. Peter Lik'in yaptığı gibi, bağlamı olmayan fotoğraflar çekerek nesneleri tanınmaz hale getirmek:

Bu etkileyici fotoğrafın konusu ilk bakışta anlaşılmıyor. İlk bakışta, havada dönen bir tabaka, gün batımında kum tepeleri ya da bir tuvalin üzerindeki koyu renkli katmanlar olarak algılanabilmektedir. Aslında, Peter Lik bu fotoğrafı Gizli Kanyon fotoğraflarından bir seriden seçmiştir. Soyut fotoğrafçılık için, bir sahneyi manipüle etmek ya da bozmak yerine, bu fotoğrafçılık fikri kullanılabilir. Hiç kimsenin görmediği dünyanın güzel bir parçasını tüm bağlamsal bilgilerinden arındırarak yokluğuna kadar yakınlaştırın.

47. İnsan hakları örgütlerinden olan Society of Community Organization'un kuş bakışı görüntülerinde elde ettiği gibi, sıra dışı ve benzersiz çekimler gerçekleştirmek:

Sıra dışı açılarla fotoğraflar çekmek yeni, beklenmedik fotoğraflar ortaya çıkarabilir. Bu kuş bakışı görüntü, Hong Kong'da açlık sınırının altında yaşayan 1.3 milyon insandan birinin yaşadığı bir daireyi göstermektedir. Görüntü, tavana monte edilmiş bir kamera ile çekilmiş ve daracık bir alana sıkışmış insanların güvensiz yaşam koşullarını göstermeyi amaçlamıştır.

48. Chen Po-I'ın yaptığı gibi, ilgi çekici kompozisyonlar elde etmek için çerçeve içine çerçeve eklemek:

"Çerçeve içindeki çerçeveler" görüntüyü yönlendirmeye, derinlik oluşturmaya ve fotoğrafın belirli alanlarını vurgulamaya yardımcı olan eski bir kompozisyon tekniğidir. Chen Po-I'ın "Outlook" serisinden bu örnklerde, Tayvan'daki kentsel büyüme ve terk edilmişlik çerçeve içinde çerçeve ile gösterilmektedir. Bu teknik sahneyi bağlamsallaştırmaya ve endüstriyel genişleme ile ilgili fikirleri çıkarmaya yardımcı oluyor.

49. Per Johansen'in yaptığı gibi, nesneleri başka nesnelerin içinde fotoğraflamak:

Per Johansen, şeffaf plastik kapların içine sıkıştırılmış organik et, sebze fotoğrafları yerleştirerek çekimler gerçekleştirmiş. Bu örneklerde şişelerin içine bir sosis ve yılan balığı konularak çekim yapılmış. Pek çok fotoğrafçı yeni fikirler için araştırmalar yapmaktadır. Nesneleri başka nesnelerin içine yerleştirme fikri, geniş bir yelpazedeki farklı temalar için potansiyele sahip olabilir.

50. Yafiq Yusman'ın yaptığı gibi, nesnelerin kendisinden ziyade yansımalarını vurgulamak:

Çalışmalarınızda yansımaları kullanabileceğiniz pek çok fırsat var – yansımalar metal, cam veya su yüzeylerinde meydana gelebilir. Yafiq Yusman, Singapur'da su birikintilerine yansıyan sahneleri içeren bir fotoğraf serisi oluşturmuş.

51. Russ and Reyn Photography'de yapıldığı gibi, gölgelerle oynamak:

Bir başka yaratıcı yaklaşım, bir öznenin oluşturduğu gölgeleri ön plana çıkarmaktır. Bu, yukarıdaki örnekte olduğu gibi, fotoğraf fikirleri ve yanılsamaları için kullanılabileceği gibi fotografik bir çalışmada çarpıcı ışıklandırma koşullarının oluşturulmasının da yolunu açabilir.

52. Laurent Laveder'in yaptığı gibi, zorlanmış perspektif kullanarak yanılsamalar oluşturmak:

Zorlanmış perspektif, izleyici kasıtlı bir şekilde, bir nesnenin gerçekte olduğundan daha büyük ya da daha küçük olduğun düşündürecek bir şekilde uygulanan optik bir yanılsamadır. Yanılsama, bakış açısı ve kameranın dikkatli bir şekilde yerleştirilmesi ile oluşur. Çoğu zorlanmış perspektif fotoğrafçılığı birbirinin aynıdır, ancak Laurent Laveder'in çalışmaları benzrsiz bir sonuç ortaya koymuş.

53. Maggie Ruggiero tarafından şekillendirilen ve Martyn Thompson (solda) ve Marcus Nilsson (sağda) tarafından fotoğraflanan, sanki güzel natürmort boyama imiş gibi kompozisyonlar:

Bu fotoğrafların içindeki her şekil, doku, renk ve biçim dikkatli bir şekilde seçilmiştir. Ezber bozan ya da sıra dışı fotoğrafçılık fikirleri arayanlar için harika bir seçenektir. Bir kompozisyondaki farklı unsurları nasıl dengeleyeceğinizi anlamak, benzersiz bir natürmort fotoğraf için gerekli olan tek şey olabilir.

54. Christopher Klettermayer'in duygu yüklü siyah beyaz futbol taraftarı fotoğraflarında olduğu gibi, habersiz belgesel fotoğrafları çekmek:

Belgesel fotoğrafçılığı – ya da röportaj fotoğrafçılığı – bir foto muhabiri tarafından kurgulanmamış, üzerinde oynanmamış bir şekilde (ve genellikle insan içeren) elde edilen bir fotoğraf demektir. Vurgu, genellikle ham, işlenmemiş bir halde bırakılan imgelerle nesnelerin hareketi, ifadeleri ve duyguları üzerindedir. Çevrenizdeki fırsatlara bakarak belgesel fotoğrafçılığı için fikirler bulabilirsiniz.

55. Dan Winters'in Brad Pitt'i konu alan çekimlerinde olduğu gibi, bir hikaye anlatan bir kompozisyon oluşturmak:

Hikaye fotoğrafçılığı, bir hikayeyi görsel ipuçları ile iletmeyi amaçlar: zaman içinde donmuş bir an. Hikaye fotoğrafçılığı ile ilgili fikir arayan fotoğrafçılara, Dan Winters'in fotoğraflarına bakarak çok şey öğrenebilirler. Yukarıdaki ünlü portrede, sahne arkası, arka plan, karartılmış ışıklandırma ve Bradd Pitt'in duruşu özel bir hikaye anlatımı için birlikte çalışmaktadır. Belgesel fotoğrafçılığının aksine, hikaye fotoğrafçılığında "karakterlerin" titiz bir şekilde sahnelenmesi ve dikkatli bir şekilde kurgu söz konusudur.

56. Clarisse d'Arcimoles'un yaptığı gibi, aynı sahneyi farklı zamanlarda fotoğraflamak:

Clarisse d'Arcimoles, ailesindeki bireylerin eski fotoğraflarını taklit ettikleri, aynı kompozisyona sahip bir dizi fotoğraf çekti. Bu seride, "geçmişin geri alınamazlığı ve fotoğrafın anıları somutlaştırma gücü" gibi fikirler üzerine yoğunlaşmış. Yüz ifadeleri, vücut açıları, kıyafetler, saç stilleri, sahne dekorları, arka plan gibi unsurların hepsi yeniden oluşturulmuş; böylece aile üyeleri fotoğraf çekilirken zaman içinde yolculuk yaptıklarını hissetmişler. Fotoğraflar çekildikten sonra dijital olarak işlenmiş, eski fotoğraftaki dokuyu ve karşıtlı yansıtması için gren, ışık ve tonda ayarlamalar yapılmış. Yukarıdaki örnek, d'Arcimole'un kız kardeşinin 13 ve 35 yaşındaki halini göstermektedir.

57. Rosanna Jones'un yaptığı gibi, nesneleri renkli sıvı ya da süt banyosu içindeyken fotoğraflamak:

Rosanna Jones'un bu fotoğrafları, ılık bir süt banyosunda yatan bir bireyi göstermektedir. Bu teknik, çarpıcı odak alanları ve high-key etkisi (yukarıya bakınız) ile yarı saydam, hayalet etkisi içeren sonuçlar ortaya koymuştur.

58. Laura Williams'ın yaptığı gibi, yanılsamalar için ayna kullanmak:

Aynalar, fotoğrafçılar için çok fazla potansiyele sahiptir ve ışığı yansıtmanın yanı sıra görüntüleri yansıtmak için de yararlı olabilir. Bu fotoğraf, Photoshop kullanarak dijital olarak geliştirildi; ayna saydam ve görünmez bir hal almışken modelin arkasındaki manzara gösterilmiştir.

59. Cerise Doucède'nin yaptığı gibi, karmaşık "gerçek dışı" bir kurulum gerçekleştirmek ve fotoğraflamak:

Birçok fotoğrafçının garip ve beklenmedik sahneler oluşturmak için dijital manipülasyonu kullanma konusundaki ısrarı görüldüğünde, Cerise Douède'nin cansız nesneleri tavana bir ip ile, sanki yerdeki kasalardan fırlıyormuş gibi bir his uyandıracak şekilde astığını görmek iç ferahlatıcı oluyor. Bu olağanüstü fotoğrafı elde etmek Doucède'nin üç gününe mal olmuş. İzleyicinin, bunun bir dijital fantezi ürünü olmadığının farkına varmaları için bu ipleri görülür bırakmış.

60. Sam Oster'in serisinde yaptığı gibi, birçok benzer ürünü toplamak ve tipoloji fotoğrafçılığı üretmek:

Bu gümüş jelatin baskılar, ızgara formatında düzenlenmiş elektrikli tüketim araçlarından oluşturulmuş. Her bir ürün, aynı ayarlarla fotoğraflanmış ve su ısıtıcılar ve elektrikli fanlar için bir tipoloji oluşturulmuş. Bu fotoğraflar, Samantha Oster'in "Kısa Devre" serisinin bir parçasıdır: modern toplumun elektrik tüketimine dair bir medya araştırması. Ürünler, çöplüklerden ve çöp koleksiyonlarından toplanmış ve rötuştan önce siyah-beyaz olarak fotoğraflanmıştır.

61. Jim Golden'in yaptığı gibi, nesneleri kalıplara ayırmak:

Fotoğrafçılar bazen mükemmel bir sahneyi, çevreyi ya da anı fotoğraflamaya kendilerini kaptırırlar ve doğrudan kompozisyon hakkında kontrole sahip olduklarını unuturlar. Nesneler ya da sahneler kasıtlı olarak düzenlenebilir, anlamlı kurulumlar yapılabilir ve yinelenen desenler oluşturulabilir. Jim Golden, eski teknoloji ürünlerini satın alır ve bunları çarpıcı bir şekilde düzenler. Birbirine bitişik yüzlerce nesnenin yan yana yerleştirilmesi, izleyiciyi küçük detayları araştırmaya ve gözlemlemeye zorlar.

62. Misha Gordin'in yaptığı gibi, dijital olarak desenler üretmek:

Yukarıdaki örnek, nesnenin fiziksel bir düzenlemesini tasvir ederken, güçlü ve hareketli bir görüntü oluşturmak için dijital manipülasyonun nasıl kullanılabileceğini göstermektedir.

63. Stephanie Jung'un yaptığı gibi, fotoğrafları küçük hareketlerle harmanlamak:

Stephanie Jung, farklı saydamlıklarda ve renk yoğunluklarında, hafif farklı açılardan çekilmiş ve neredeyse aynı şehir manzaralarını kapsayan çarpıcı kentsel manzara fotoğrafları oluşturmaktadır. Tekrarlanan formlar (binalar/araçlar/sokak işaretleri vb.) yankılanan hatıralar, yaşamın titreşimleri, zamanın akışı gibi duyguları akla getirmektedir.

64. Leigh Drinkwater'in yaptığı gibi, nesnelerin bazı kısımlarını dijital olarak silmek:

Bu portredeki modelin ağzı, fotoğraf düzenleme yazılımlarındaki bir dijital araç ile düzenlenmiş. Fotoğrafı tamamen silmekten ziyade, bir klonlama aracı yüzeyi istenilen şekle getirmek için kullanılabilir. Yukarıdaki durumda, cilt klonlanmış, ağız ortadan kaldırılmış.

65. Locopelli'nin yaptığı gibi, belirli alanları renklendirmek:

Bu teknikte, dikkati belirli bir alana çekmek ve bir odak noktası oluşturmak için renk kullanılmaktadır. Fotoğraf düzenleme yazılımı, orijinal fotoğrafı siyah beyaz bir katmana çevirmek için kullanılmış. Daha sonra renkli katmanın belirli kısımlaarı silinir ve geri kalan kısımlarda renk görülür.

66. Bu Adobe Photoshop öğretisinde gösterildiği gibi, dijital filtreler kullanmak:

Birçok fotoğrafçı, dijital filtrelerin hayranıdır. Bunun nedeni, sıradan bir fotoğrafa uygulanacak bir filtrenin, o basit fotoğrafı 10 saniyede bir sanat eserine dönüştüreceğine olan inançtır. Yine de, dijital filtrelerin önemli olduğu alanlar vardır ve muhteşem sonuçlar ortaya çıkarabilir. Dijital filtreleri yerinde ve zamanında kullanmak dikkat çeken sonuçlar ortaya çıkarabilir.

67. PhotoshopStar'daki öğretide gösterildiği gibi, fotoğrafların üzerine dijital olarak doku eklemek:

Dokulu katmanlar, dokunun yanılsamasını vermek için fotoğrafın tamamına ya da bir kısmına eklenebilir. Fotoğraflara doku kaplayabilmek için çok sayıda doku örneği ve fırsatı bulunmaktadır. Fotoğrafçılar bunları kendileri bulabilir ve uygulayabilir – örneğin, bozulmuş ahşap yüzeyler, soyulmuş boyalar, lekeli betonlar. İdeal olarak, düşünceye göre dokular araştırılabilir.

68. Dammengine'den Dennis Sibeijn ve Iwona Drozda-Sibejin'in yaptığı gibi, fotoğraf ve resimleri dijital olarak birleştirmek:

Dammengine, çarpıcı boyalı dokuları fotoğrafik görüntülerle birleştirmek için heyecan verici bir grafik illüstraston yaratan fotoğraf düzenleme yazılımı kullanıyor. Bu portredeki tekrarlayan unsurlar ve etrafındaki boya damlaları hareketi ve enerjiyi ifade etmeye yardımcı oluyor. Bu teknik, soyu fotoğrafçılıkla ilgili fikirler arayanlar için bir ilham kaynağı olabilir.

69. May Xiong'un yaptığı gibi, fotoğrafların üzerini dijital olarak çizmek:

Bu benzersiz fotoğraflar, doğrusal yapı ağlarıyla kaplanmış boyalı figürleri göstermektedir. Görüntüler, bir labirentle birbirine bağlı insan zihnini sergilemektedir.

70. Meykel Lima'nın yaptığı gibi, pikselleri tekrarlamak ya da uzatmak:

Meykel Lima tarafından oluşturulan bu eserlerde, soyut ya da kısmen soyut fotoğraflar oluşturmak için ilham arayanlara yol gösterecek şekilde, görüntüdeki pikseller görüntünün kenarlarına gelecek şekilde uzatılmış. Bu, fotoğraf düzenleme yazılımları açısından basit bir süreçtir, ancak alan, biçim, çizgi ve rengin dikkatli bir şekilde seçilmesini ve dengelenmesini gerektirir.

71. John Rankin Waddell'in yaptığı gibi, ürünlerin üzerine dijital olarak farklı görüntüler uygulamak:

Çağdaş fotoğrafçı Rankin, insan gözü fotoğraflarını andıran yeni saatler tasarladı. Yukarıdaki örnekte, sıra dışı insan gözü örnekleri bir ürünü süsleyen büyüleyici desenler haline gelmiş.

72. Katherine Mitchell'in yaptığı gibi, ölçekle oynama amacıyla fotoğrafları dijital olarak birleştirmek:

Adobe Fireworks ya da Photoshop gibi yazılımları kullanarak görüntüleri birleştirmek ve gerçeküstü fotoğrafçılık fikirlerini keşfetmek heyecan verici ve çarpıcı görüntülerle sonuçlanabilir. Katherine Mitchell'in bu güzel fotoğraflarında insanlar kutulara yerleştirilmiş bir şekilde görülmektedir.

73. Lorna Freytag'in yaptığı gibi, fantastik sahneler oluşturmak:

Lorna Freytag, bir fotoğrafçı, çocuk kitabı tasarımcısı ve yazardır. Yukarıdaki çalışmalarda da olduğu gibi, çocukların hayal ürünü olabilecek gerçeküstü görüntüler oluşturmuş.

74. Carl Warner'in gıda peyzajında olduğu gibi, yeni bir şeyler oluşturmak için nesneleri beklenmedik şekillerde birleştirmek:

Fotoğrafçılar genelikle sahnenin bir bölümü silmek ya da geliştirmek için dijital yazılım kullanma konusunda ustalaşır ancak nesnelerin tamamen yeni sahneler inşa etmek için kullanılabileceğini unuturlar. Yukarıdaki örnekte, yeni bir peyzaj sebzeler kullanılarak oluşturuldu, bu süreçte bu sebzeler Carl Gardner'in stüdyosunda, bir masa üstü üzerine yerleştirildi ve kereviz sapları ağaçlar, taşlar da mantarları imgeleyecek şekilde tutturuldu. Gün ışığını simüle etmek için tungsten ve flaş kullanıldı. Bu görüntüler, daha sonra dijital olarak işlendi.

75. Kim Seymour'un yaptığı gibi, heykelsi kurulumlar yapmak ve daha sonra fotoğrafını çekmek:

Bu çalışmada kadının sömürüsü hakkında bir tema kullanılmış. Yağ geçirmez kağıt, pencerelerin arkasındaki ışıklar fotoğrafın belirli kısımlarına dikkati yoğunlaştırır. Sıradan bir fotoğrafçılığın ötesinde bir hayatın ötesine geçen heykel kendi başına bir kavramsal sanat formu haline gelir.

76. Jenny Saville'in yaptığı gibi, nesneleri saydam yüzeylere bastırarak fotoğrafını çekmek:

Jenny Saville'in bu fotoğraflarında, bir kadın bir cama bastırılarak fotoğrafı çekilmiş bir halde görülmektedir. Şaşırtıcı çağdaş tablolarıyla tanınan Jenny Saville'in fotoğrafçılığı, büyüleyici bir şekilde, yaratıcı portre fotoğrafçılığı fikirlerinin mükemmel bir örneğidir.

77. Flóra Borsi'nin yaptığı gibi, şeffaf yapraklar aracılığıyla nesneleri fotoğraflamak:

Flóra Borsi, bu yaratıcı portelerinde fotoğraf ögelerini resim teknikleriyle birleştirmiş. Görüntüler, boyalı bir şeffaf yaprağın boyandığı bir modeli tasvir etmektedir, böylece modelin vücudunun yarısı belirsiz bir hale gelmiş. Yaratıcı fotoğrafçılık fikirleri arayanlar için harika bir teknik olarak görülebilir.

78. Matthew Tischler'in yaptığı gibi, nesneleri benekli ya da yarı saydam ekranlar aracılığıyla fotoğraflamak:

Matthew Tischler pencere teli, ağlar ve perdelerle fotoğraflar çeker ve bunları kullanarak fotoğrafları pikselleştirir ve filtreler. Bu, ince detayları fotoğraftan çıkarır ve kimlikleri belirsiz karakterler ortaya çıkarır.

79. Gemma Schiebe'nin yaptığı gibi, fotoğrafın belirli kısımlarını gizlemek için kopya kağıdı ile kaplamak:

Gemma Schiebe'nin bu çalışması, şehirler içindeki yalnızlığı vurgulamakta ve insanların etrafındakilerle herhangi bir bağlantı ya da etkileşim kurmadan sık sık yoğun bir kentsel mekan etrafında hareket ettiği fikrini sergilemektedir. Merkezdeki şekil kopya kağıdından kesildi, böylelikle fotoğrafın geri kalan kısmı gizlenmiş oldu.

80. Joseph Parra'nın yaptığı gibi, fotoğrafları kesmek, katlamak ve manipüle etmek:

Joseph Parra'nın "Örgülü" serisinde, portreler şeritler halinde dilimlenmiş ve yüzleri gizleyecek şekilde örülmüş. Fotoğrafın basıldığı kağıtla oynamak, fotoğrafçılar için heyecan verici bir deneyim olmaktadır.

81. Mark Jacob Bulford'un yaptığı gibi, fotoğrafları yırtmak ve tabakalamak:

Yırtılmış katmanların etkisini çoğaltmayı amaçlayan Stratum serisinde, fotoğraflar yeniden çekilmeden önce portrelerin Xerox kopyaları katmanlanmış ve üst üste bindirilmiş. Elde edilen görüntüler 3 boyutlu bir etki vermesi için dijital olarak daha fazla manipüle edilmiş.

82. Lucas Simões'in yaptığı gibi, alttaki diğer katmanlarını ortaya çıkarmak için fotoğrafları kesmek:

Bu görüntüler, benzer görüntülerin üst üste konulması, daha sonra alt katmanda kalan fotoğrafın belirli kısımlarının görünebilmesi için üst katmandaki bazı kısımların kesilmesine dayanır. Birçok kez tekrarlanan bu sürecin sonunda parçalara ayrılmış formlardan oluşan yarı soyut bir nihai görüntü oluşur. Bu şekiller, hassas bir bıçak ya da Lucas Simões'in yaptığı gibi lazer kesici kullanılarak kesilebilir.
Not: Lazer kesim ile ilgileniyorsanız, bu sayfadaki örneklere göz atmak isteyebilirsiniz.

83. Damien Blottière'in yaptığı gibi, katmanlı el yapımı kolajlar oluşturmak:

İlk fotoğrafları çektikten sonra Damien Blottière bunları keser, katlar ve yapıştırır, daha sonra vücut çizgilerini ve giysileri hayal gücünü kullanarak yeniden oluşturur. Kesikler, derinlik ekleyen katmanlar yardımıyla bir çizim sanatı haline gelir.

84. Micah Danges'in yaptığı gibi, şekilleri kesmek ve yerine renkli kartonlar yerleştirmek:

Çağdaş fotoğrafçı Micah Danges'in bu manzara fotoğrafları ayrı fotoğraf katmanlarına sahiptir ve  farklı üslupta soyut ögeler içermektedir. Bir fotoğraftaki parçaları kesmek ve yerine farklı kağıt tabakaları eklemek basit bir tekniktir.

85. Jelle Martens'in yaptığı gibi, fotoğrafları ve diğer materyalleri kolajlamak:

Jelle Martens'in bu çözümsel çalışmaları,geometrik renk bloklarını fotoğrafla birleştirerek mükemmel dengeli fotoğraflar oluşturuyor.

86. David Hockney'in yaptığı gibi, bir fotomontaj yapmak:

David Hockney'in bir sandalye kolajı çarpık perspektifine rağmen, birçok bakış açısının bir fotomontajla nasıl birleştirilebileceğini ve ilgi çekici ve uyumlu bir sonuç ortaya çıkarabileceğini göstermektedir. Bu yaklaşım, yaşayan fotoğraf fikirleri arayanlar veya soyutlanmış fotoğraf görüntüsüne doğru hareket etmek isteyenler için ideal bir tercih olabilir.

87. Matthew Chase-Daniel'in yaptığı gibi, ön plan, orta plan ve arka planı birleştiren bir fotoğrafik bir montaj yapmak:

Matthew Chase-Daniel, dünyaya bakışımızı araştırmış. Anlık tek bir görüntü almak yerine farklı yönlere bakma şeklimizi taklit eden ve önemli ayrıntılara odaklanan bir "an grubu" toplamış. Birkaç saat ya da gün boyunca, bazen bir manzara etrafında hareket ederek, zamanlarda sabit durarak bir dizi fotoğraf çekmiş. Stüdyoya döndüğünde fotoğraflardan bazılarını seçmiş, dijital olarak düzenlemiş ve böylece o yerin  ruhu ile iletişim kurmuş. Son bileşik çalışma, büyük bir bez kağıda büyük bir ölçekte basılmıştır.

88. Iosaf Kiraly'nin yaptığı gibi, yapışkan şeritler kullanarak bir fotoğraf kolajı yapmak:

Önceki fotomontajlar şekillerin hassas bir şekilde kesilmesini ve düzenlenmesini içerirken bu kolajda parçaları bir arada tutan bant ile parçaların bir arada bulunmasında bir estetik kaygı güdülmüştür. Bu teknik, parçalar dengeli ve uyumlu hale gelene kadar parçaları kaydırmak temeline dayanır. Iosif Kiraly'nin çalışması algı, zaman ve hafıza arasındaki ilişkiyi sergilemektedir.

89. Fong Qi Wei'nin yaptığı gibi, bir sahneyi zaman içerisinde birçok defa fotoğraflamak ve bu parçaları sırayla birleştirmek:

Bu fotoğraflar, Fong Qi Wei'nin "Zaman Bir Boyuttur" adlı serisinden alınmıştır. Fotoğraflar, birkaç saat içerisinde çekilen fotoğrafları göstermektedir. Bir deniz kenarında gün doğumu sırasında meydana gelen ışı koşullarındaki değişimi bir araya getirecek şekilde birleştirilmiştir.

90. Harriet James-Weed'in yaptığı gibi, hareket duygusu vermek için bir dizi fotoğrafı kesmek ve üst üste getirmek:

Hareket fotoğrafçılığını araştıran pek çok fotoğrafçı, ilk olarak elle oluşturulan kolaj tekniklerini kullanmadan gösterişli dijital manipülasyon hilelerine yönelmektedir. Yukarıdaki teknikte, fotoğraflar ahşap yüzey üzerine elle yerleştirilmiş ve görüntülere hareket etkisi verecek şekilde üst üste bindirilmiştir. Edward Muybridge'in çalışmalarından esinlenilen bu çalışma sonraki çalışmalar için bir ilham kaynağı olmuştur.

91. Ray Demski'nin yüksek hızlı fotoğraf tekniği uygulayışında olduğu gibi, çoklu pozlamaları birleştirerek ardışık  fotoğrafçılık oluşturmak:

Yüksek hızlı perde hızları, fotoğrafçıların heyecan verici bir fotoğraf dizisi oluşturmasına olanak tanır. Ray Demsky, sporcuları hareket halinde iken fotoğraflamış, daha sonra bu fotoğrafları tek bir fotoğrafta birleştirmiş.

92. Lera'nın buradaki yaratıcı kompozisyonlarında olduğu gibi, yinelenen nesnelerin yanılsamasını oluşturmak için çoklu pozlamaları birleştirmek:

Bir fotoğrafın içinde birden fazla pozlamayı birleştirmek (yukarıdaki ardışık fotoğrafçılık için kullanılan aynı teknik), bir kompozisyon içinde birçok özdeş öge olduğu yanılsamasını sunmayı mümkün kılar. Bu haarika örneklerde, hayali bir fantezi bağlamı oluşturulur – bazı figürler, çerçeve içinde çarpıcı bir şekilde hareket eder.

93. Adam Goldberg'in yaptığı gibi, birbirleriyle ilişkili ancak farklı iki sahneyi üst üste getirmek:

Geleneksel fotoğrafçılar çok uzun zaman önce tek bir film parçası üzerinde iki farklı pozlamayı oluşturabilmişlerdi. Bu teknik, günümüzde dijital olarak kolaylıkla elde edilebilmektedir – örneğin, saydamlık filtresi gibi filtreler kullanarak fotoğrafları üst üste getirerek. Yukarıdaki örnek, iki farklı sahnenin birleştirilmesinin bir sanat eseri ile iletilen fikirlerin güçlendirilmesine nasıl yardımcı olabileceğini göstermektedir.

94. Gregory Scott'ın Catherine Edelman Galerisi'nde sergilediği gibi, yanılsamalar oluşturmak için bir sahnedeki bir sanat eserini fotoğraflamak:

Birçok fotoğrafçı diğer sanat dallarında da çok çeşitli becerilere sahiptir. Portre ya da natürmort fotoğrafçılığı ile ilgili fikirler arıyorsanız ve başarılı bir ressam ya da çizerseniz, gerçeküstü, çarpıtılmış ya da beklenmedik fotoğraflar oluşturmak için hileli fotoğrafçılığı kullanabilirsiniz. Greg Scott, gerçek hayattaki bir ortamda asılı duran, büyük boyalı portrelerinin fotoğraflarını çekiyor. Son çekimler, boyalı ve fotoğrafik görüntü arasındaki sınırı birleştirmeye yardımcı olan dikkatli bir bakış açısı ile siyah-beyaz hale getiriliyor.

95. Yorch Miranda'nın yaptığı gibi, fotoğrafları keserek gerçek yaşam durumlarına uyarlamak:

Yukarıdaki görüntüde bir fotoğraf kesilmiş ve çamaşır sepetinin üzerine yerleştirilmiş. Ölçekteki değişim ise yaratıcı bir sürrealist sahnenin oluşmasına neden olmuş. Ayrıca, görselde oluşturulan gölge ise sahnenin ayrılmaz bir parçası haline gelmiş.

96. Richard Koeing'in yaptığı gibi, sahneleri başka sahnelerin içine eklemek:

Richard Koeing, bir fotoğrafı çektikten sonra baskısını alıp yeni bir konuma götürdükten sonra asarak ilginç bir yanılsama alanı oluşturur. İki görüntü içindeki perspektif çizgileri optik karışıklık oluşturmak için hizalanır, böylece izleyici iki alanın ayrılması konusunda bir huzursuzluk duyar ve sahneden emin olamaz. Eserleri genellikle halka açık alanlarda oluşturulmuştur. 

97. Amy Friend'in yaptığı gibi, fotoğraflara delikler açmak, fotoğrafları kesmek ve bu içinden ışık tutmak:

Sıra dışı bir fotoğrafçılık tekniği kullanan Amy Friend, fotoğraflarına delikle açıyor, böylece fotoğrafların arkasından tutulan ışık noktaları zamanla soluklaşmış ve kararmış olan portrelerin üzerinde büyülü bir parıltı oluşturuyor. Her ne kadar yaratıcı klasik fotoğraf fikirleri arayanlar bu fikirleri birebir kopyalasa da, görüntüleri farklı şekillerde kesme-katlama, farklı renklerde ışık tutma gibi birçok farklı seçenek denenebilir.

98. Reina Takahashi'nin yaptığı gibi, sahneleri küçük boşluk ya da deliklerin arkasından fotoğraflamak:

Deliklerin ya da boşlukların arkasından bir sahneyi fotoğraflamak ilgi çekici bir deneyim olabilir. Yukarıdaki örneklerde, Reina Takahashi, bir kağıdı karmaşık şekillerde kesmiş ve daha sonra odasının fotoğrafını çekmiş. Böylece fotoğraf parçalanmış ve soyut bir hale gelmiş ve benzersiz gölgeler bırakmış bir şekilde sonuçlanmış.

99. Georgia Shattky'nin yaptığı gibi, ışıkla boyama ya da çizim için gece fotoğrafçılığı deneyimlemek:

"Işıkla boyama", bir nesne ya da sahneyi el feneri ya da lazer işaretçiler gibi bir ışık kaynağı kullanarak aydınlatmaktır. Yukarıdaki çizim Yeni Zelanda'daki bir kumsal üzerinde bir meşale kullanılarak oluşturulmuş. İpuçları: kamerayı bir üçayağa bağlarayark uzun pozlama yapın. Bir diğer ışıkla boyama tekniği, kamerayı sabit ışıklar çevresinde hareket ettirmeyi içerir (bu bazen kinetik ışıkla boyama ya da kamera boyama olarak adlandırılır). Bu tekniğin sonuçları daha beklenmediktir ve daha soyut sonuçlar ortaya çıkarır. Bu makaledeki listelenen fikirlerin büyük çoğunluğunda olduğu gibi, gece fotoğrafçılığı için kesin ayarlar araştırmak yerine en iyi yaklaşım bazı durumlarda sahaya çıkmak ve deneme yanılma yöntemini uygulamaktır.

100. Justin Grant'in yaptığı gibi, hareketi dondurmak için yüksek perde hızları kullanmak:

Hızlı bir perde hızı, normal bir bakışla, çıplak gözle görülemeyecek eylemleri yakalama fırsatı sunar. Her ne kadar fotoğrafçılar klişe yüksek hız örneklerini – su sıçrayışları ya da yarış arabalarını – fotoğraflasa da, yüksek perde hızını yaratıcı bir şekilde kullanmanın birçok yolu vardır. Justin Grant tarafından çekilen yukarıdaki örnek buna harika bir örnektir.

101. Mr. Bones'un yaptığı gibi, bulanık bir arka plan ve net bir ön plan elde etmek için kamerayı yatay olarak kaydırmak (My Modern Met'ten bakın):

Panning, fotoğrafçılara ilk olarak sunulan tekniklerden birisidir. Görece yavaş bir perde hızı kullanılarak bir nesnenin hareketi takip edilir. Yukarıdaki fotoğrafta, bir fareyi takip eden bir kedinin fotoğrafı, arka planı bulanıklaştırarak ve ön plandaki kedi ve fareyi keskin tutarak çekilmiştir.

102. Antti Viitala'nın yaptığı gibi, bulanık hareket etkisi elde etmek için yavaş perde hızları kullanmak:

Antti Viitala'nın bu muhteşem deniz manzarası, Güney Afrika'daki dalgaları ve fırtınalı gökyüzünü göstermektedir. Uzun pozlamalar, kum ve deniz arasındaki sınırı bulanıklaştırmış, ürkütücü ve adeta başka dünyalara ait bir his uyandırmıştır.

103. Freya Dumasia'nın yaptığı gibi, yavaş bir perde hızı ile çekim yaparken yakınlaştırma yapmak:

Bu görüntü, yavaş bir perde hızı ile çekim yaparken kameranın yakınlaştırma halkası ileri-geri oynatılarak elde edilmiş. Model sabit duruyor ve kamera bir üçayağa bağlı durumda çekim gerçekleştirilmiş (böylece lens hareketi hariç herhangi bir bulanıklık oluşmasının önüne geçilmek istenmiş). Bu teknikle bir hareket duygusu oluşturulmuş ve çarpıcı bir odak noktası elde edilmiş. İstenen etkiyi elde edebilmek için çalışmak gerekir. Eğer sabit odaklı bir lens kullanılıyorsa, aynı etkiyi elde edebilmek için kamera ileri geri hareket ettirilebilir, ancak bu bulanıklığa neden olabilir.

104. Jakob Wagner'in "Tünelde Gezi" serisinde yaptığı gibi, gece yavaş perde hızları kullanarak ışıkları bulanıklaştırmak:

Jacob Wagner, otomatik kontrolü olan bir araba ile Çin'deki bir tünelde beş dakikalı bir yolculuğa çıkmış ve soyut, hareketli uzun pozlama gece fotoğrafçılığı deneyerek değişen ışık ve hareket koşullarını yolculuk boyunca aktarmış.

105. Paul Scheggenburger'in yaptığı gibi, yavaş bir şekilde hareket eden nesneleri belirli bir süre boyunca fotoğraflamak:

Paul Scheggenburger, uyuyan çiftleri fotoğraflamış. Altı saatlik pozlama sırasında çekilen fotoğraflarda mum ışığında "gece tutkunlarının dansı" teması işlenmiş. Gece fotoğrafçılığı ile ilgili fikirler arayanlar genellikle seçenek olarak parlak lambaların kullanılması gerektiğini varsayarlar, ancak Scheggenburger'in çalışması, düşük ışıklı diğer koşulların da bulunduğunu gözler önüne sermektedir.

106. Lucasbenc'in yaptığı gibi, bir sarsılma etkisi oluşturmak için çekim sırasında kamerayı sallamak:

Çekim sırasında kameranın sallanması bir fotoğrafa hareket duygusu katmak veya beklenmedik soyut fotoğraflar ortaya çıkarmak için harika bir fikir olabilir.

107. Gerald Sanders'in yaptığı gibi, izlenimci bir etki elde etmek için kamerayı sallamak ya da sarsmak (Apogee Photo Magazine'de görün):

Bir sahneye odaklanıldıktan sonra, küçük, kontrollü hareketlerle kameranın kasıtlı olarak sarsılması (kameradaki titreşim engelleme özelliklerinin kapalı olduğundan emin olunmalı) boyanmış izlenimi veren fotoğraflar ortaya çıkarabilir. İstenen görüntü elde edilinceye kadar daha yavaş hareketler, diyafram ve pozlama ayarları denenebilir.

108. Mirjam Appelhof'un yaptığı gibi, bulanık, boyanmış gibi duran fotoğraflar oluşturmak için hareket eden nesneleri fotoğraflamak:

Çoğu fotoğrafçı donmuş bir anın fotoğrafını çekmeyi amaçlarken Mirjan Appelhof zamanın süreğenliğini fotoğraflamayı amaçlamış. Sıradan, durağan bir görüntü elde etmek yerine hareket eden görüntüleri fotoğraflamış. Bazen, görüntüler üzerinde boya ya da farklı malzemeler de kullandığı olmuş.

109. Yvette Meltzer'in yaptığı gibi, hareket bulanıklığından soyut fotoğraflar elde etmek:

Yvette Meltzer, Chicago çamaşırhanelerinde fotoğraf çekerken kurutucuların görüntülerini soyut bir şekilde fotoğraflamış. Meltzer, Picasso'nun sözlerini şöyle aktarıyor: Soyut sanat diye bir şey yoktur. Sanat her zaman bir şeyle başlamak zorundadır. Daha sonra gerçekliğin tüm izlerini kaldırabilirsiniz."

110. Nik Frank'ın yaptığı gibi, görüntüyü dijital olarak soyut unsurlar eklemek:

Nik Frank, bir sahneye ya da yüzeye yakınlaştırma yaparak mimari detayların keskin, biçimlendirilmiş fotoğraflarını çekiyor. Sonuç olarak yüzey kaplamaları iki boyutlu resim ve tasarımlar gibi görünüyor ve bazen muhteşem bazen de sıradan mimari şekiller güzellik ve zarafete kavuşuyor.

111. Frank Hallam Day'ın yaptığı gibi, yüzeylerden ve desenlerden soyut fotoğraflar oluşturmak için yakın çekimler yapmak ve sahneleri dikkatlice kırpmak:

Frank Hallam Day, Batı Afrika limanlarındaki gemi enkazlarının gövdelerini dikkatlice seçmiş. Daha sonra boya soyma, metal ve yatay su hatlarını aşındırma gibi bazı müdahalelerle fotoğrafın doğrusal ve dokusal niteliklerini değiştirmiş; insanlığın teknik başarısının üzerinde zamanın etkisini mükemmel bir şekilde sergilemiş.

113. Son olarak, Gianfranco Meloni'nin yaptığı gibi, tüm teknikleri unutun. Gözlerinizi açın. İlk bakışta karşınızda ne görüyorsanız, korkusuz bir şekilde fotoğraflayın:

Bütün teknikleri, aksesuarları ve hileleri unutmanın ve gözler önünde duran dünyaya konsantre olmanın gerektiği en iyi seçenek olduğu anlar vardır. Gözden kaçan güzellikleri bulmalı ve onu ön plana çıkarmalısınız. Büyüyü bulun ve başkalarının da görmesini bekleyin.

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status