Sergio Larrain: Fotoğrafçılığın en büyük kompozisyon ustalarından biri.
1. Çocuk Gibi Çekin
|
İTALYA. Sicilya. Corleone ana caddesi 1959. Sergio Larrain
|
Karenizi (çerçeveyi) düzenleyin ve, bir
Zen Budisti gibi, kurallar ve sözleşmeler olmadan çekim yapın. Fotoğrafçılıktaki ilk keşiflerinizi yaparken
çocuk gibi çekim yapın.
2. Derinlik
|
Şili, 1953, Passage Bavestrello, Sergio Larrin |
Bu fotoğrafın bence harika olmasının nedeni: derinlik (ön plandaki kırmızılı kız, arka plandaki sarılı kız). Ayrıca dikey (dikey) yönde düzenlenmiş tüm kompozisyon ögelerine dikkat edin.
Ayrıca sarılı kızın aşağı yuvarlanmak üzere olduğu hissi bir dinamik gerilime neden oluyor.
3. Kafadan çekin, arka plana odaklanın
|
Sergio Larrain, Büyük Britanya metrosu, 1958 |
Sadece çerçeve içinde size en yakın olan kişiye odaklanmayın. Bir nesneyi ön plana koyun (kırmızılı adam), kafadan çekin ve arka plandaki konuya ve sahneye odaklanın. Bu derinlik katacak ve fotoğraf daha dinamik olacaktır.
4. Üçgen kompozisyonu
|
Üçgen kompozisyonu, Sergio Larrain, Şili, 1954 |
5. Yönelen hatlar
|
Yönelen hatlar. Paris, 1959, Sergio Larrain. |
Sergio Larrain'in korkulukları arka plandaki şemsiyeli kadına nasıl
yönlendirdiğine dikkat edin.
6. Çerçevenin bölümlenmesi
|
Sahilde yelkenli, Şili, 1957, Sergio Larrain |
Sergio Larrain'in en sevdiğim fotoğraflarından biri - çerçevenin sol üst köşesindeki yelkenli ile sağ alt köşesindeki küçük yelkenli tekne güzel bir çerçeve bölümlenmesi örneği oluşturmuş ve sağ alt köşedeki mutlu çift ile sol alt köşedeki fıçı bu kompozisyonu tamamlamış:
7. Düşük açılı perspektif
Fotoğraf makinenizi zemine yakınlaştırarak ya da yere çömelmiş olarak düşük açılı bir bakış açısı elde edebilirsiniz - bu, bir çocuğun ya da bir karıncanın bakış açısını temsil edecektir.
|
Fransa, Paris, 1959 |
|
İtalya. Roma. 1959 |
|
Şili. Valparasio. 1963 |
|
Şili. "Negra Adası" evi. 1957 |
8. Sokağın kendi fotoğrafını çekin
Kaldırımlar çok güzeldir.
|
İtalya. Roma. 1958. |
|
Şili. Valparaiso. 1963 |
|
Şili. Valparaiso. 1963 |
9. Flemenk açı
Flemenk açı - Larrain, daha dinamik kompozisyonlar elde etmek için çerçevesini eğerek, keskin açılardan çekim yapmıştır.
10. Silüetler
Siluetler, chiaroscuro ya da ışık ve gölge arasındaki oyun. Bu, fotoğraflara daha fazla heyecan ve gizem katar ve ışık ve gölge arasında bir ritim oluşturur.
|
Bolivya. Potosi. 1957. |
|
Peru. Cuzco. 1960. |
|
White Hall |
|
Büyük Britanya. İngiltere. Londra. 1959. |
|
GB. İngiltere. Londra. Trafalgar Meydanı. 1958-1959 |
Etiketler:
fotoğrafçılıkta kompozisyon
sokak fotoğrafçılığı
|
Bu yazıları da okumak isteyebilirsiniz...
Yorum Gönder
Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.