Son Yazılar

22 Mayıs 2016 Pazar

Yıldızları Fotoğraflamak: Başlangıç Kılavuzu


Uzun yıllar boyunca şehirde yaşadığım için, seyahat etmeye başlayıncaya kadar yıldız fotoğraflarının farkına varmamıştım. Honduras'a doğru, bir kamyonetin açık kasasında gece yolculuğu yaparken gökyüzüne baktığımı ve hayranlık dolu bir haykırış gerçekleştirdiğimi hatırlıyorum. Harikaydılar. Anılar harika olsa da, fotoğrafları tercih ederim. Seyahat ettiğim yerlerde yıldız fotoğraflarını çekmeye ne kadar çok çalıştıysam da arzuladığım gibi bir fotoğrafı çekemedim. Bu yüzden bu işten vazgeçtim ve sadece izlemeye karar verdim.



Başarılı ve yaratıcı fotoğrafçılarla çalışmaya başladıktan sonra, iki fotoğrafçı aşağıdaki fotoğrafı çekebilmem için bana yardımcı oldu, ve yıldız fotoğrafı çekmenin ne kadar kolay olduğunu fark ettim.
© cartergee_pa
"Bekle, bu kadar kolay mıydı?" diyordum.

Joshua Tree Ulusal Parkı'na doğru yola çıkmadan önce, Carter, kameralarından birini bana ödünç vererek hayalini kurduğum yıldız fotoğraflarını çekebilmeme yardımcı olmuştu.

Giriş seviyesi bir kamera kullanmama rağmen, gezi boyunca aşağıdaki fotoğrafları çekebilme imkanına sahip olmuştum. Çevrede dolaşarak doğal güzellikleri fotoğraflarıma dahil etmiştim. Sizin yapmak zorunda olmadığınız birçok hata yapmıştım (özellikle bir tanesi çok büyük ve utanç vericiydi!)

1. Kamera ve Üçayak Alın

© Megan Ann Harmon
Bir üçayak olmazsa olmazdır (kamera da öyle, fakat ne demek istediğimi anlıyorsunuzdur). Yarım saniyeden daha yavaş yapacağınız çekimlerde görüntülerdeki netliği sağlamak için ellerini yeterince sabit olamayacaktır (pozlama kısmında açıklayacağım).

2. Diyaframı Ayarlayın

© Megan Ann Harmon


Diyafram, karmaşık bir sistemdir. Bu yüzden uzun uzun anlatmayacağım, sadece pratik ipuçlarını anlatacağım (yine de detaylı bir şekilde bilgi sahibi olmak isterseniz, buraya göz atabilirsiniz). Yıldızların da içinde bulunacağı bir manzara fotoğrafı çekeceğiniz için, her şeyin odakta olmasını istersiniz — özellikle ön plandaki kayalar ya da ağaçların. Başlangıç olarak f/5.6 ya da f/8 gibi bir diyafram değeri seçin. Sadece yıldızların fotoğrafını çekiyorsanız, f/2.8 gibi bir değer kullanabilirsiniz (Ayrıca, fotoğrafınızda Ay olmamasına dikkat edin, benim fotoğrafımda var, çünkü ben onunla çalışmak zorundaydım!).

Benim kullandığım diyafram ayarı: f/5.6

3. Perde Hızını Ayarlayın

© Megan Ann Harmon
Perde (obtüratör) deklanşöre basışınızla devreye giren bir sistemdir. Kameranın sensörü (görüntünün kaydedildiği alan) ve lens aracılığı ile dünyaya açılan kapıdır. Perdenin uzun süre açık kalması, kameranın sensörüne daha fazla ışığın ulaşması ve fotoğrafın daha aydınlık çıkması anlamına gelmektedir. Uzun pozlama denilmesinin sebebi de bu. Çıplak gözle göremeyeceğin yıldızları daha parlak bir şekilde fotoğraflamak için uzun pozlama yapmanız gerekir. Hangi ayarın sizin için en iyi sonucu vereceğini kestirmeniz zor olabilir (30 saniyeden daha uzun süreli çekimler yapmak için uzaktan kumanda satın almanız gerekir).

Benim kullandığım perde hızı ayarı: 5" ile başladım, daha sonra 10", 15", 20" ve 25" ayarları kullandım.

4. ISO'yu Ayarlayın

© Megan Ann Harmon
Daha yüksek ışık hassasiyeti kullanmanız gerekecek. Bu, ISO olarak adlandırılmaktadır. Yüksek ISO, sensörünüzün ışığa daha fazla hassasiyet göstereceği anlamına gelmektedir. Sonuçta güzel bir kazanç elde edilecekmiş gibi dursa da, yüksek ISO grenli (noise) görüntülere yol açmaktadır. Yani, fotoğraflarınızda kumlanma meydana gelecektir. Bu nedenle uzun perde hızı ile ortaca yüksek ISO arasında bir denge kurmanız gerekecektir. Ayarı sonuna kadar çevirmeyin. 4,500 ila 6,000 aralığı yeterlidir.

Benim kullandığım ISO ayarı: 3,200

5. Lensi Elle Netleme Moduna Alın

© Megan Ann Harmon
İşlerin garip bir hal aldığı nokta burasıdır. Carter, bana burada beklememi, bu kısmın zor oduğunu söyledi, fakat ben yine de çekimi yaptım. Kamera odaklama yapamadığı için çekimim başarısızlıkla sonuçlandı ve ben bunun normal olduğunu düşündüm. Etraftaki nesnelerin üzerine ışık yansıtarak kameranın odaklama yapmasını kolaylaştırmayı amaçladık. Daha sonra ışığı ortamdan çıkardık ve çekimi tamamladık. Ertesi gün çekim yaparken bir arkadaşım, "Lensi elle netleme moduna al ve sonsuza odakla" dedi. Ben, "Manuel - ne ve sonsuz - kim?" moduna girmiştim. Lensi ayarlamama yardım etti ve istediğim her şeyi odak içine alabileceğim bir ayarı elde etmiştim. Bütün gece boyunca çekim yaptık! Lensi odaklamak için Ay'ı kullandım. Bundan sonraki bütün adımlar son derece eğlenceliydi. Uzun pozlamaya vakıf olduktan sonra ışıkla boyama yapmaya çalıştım. Gece fotoğrafçılığında, ışık hakkında çok şey öğrendim.

© Megan Ann Harmon

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status