Son Yazılar

10 Haziran 2016 Cuma

İlk Kameranızı Satın Almadan Önce Düşünmeniz Gereken 5 Şey


1. Ekipmanlar Fotoğrafçılara Karşı

Fotoğrafçılığa yeni başlıyorsanız, satın alabileceğiniz en iyi kamera ve lens hangisidir?



  • Nikon olsun da ne olursa olsun.
  • Canon olsun da ne olursa olsun.
  • Canon ve Nikon abartılmıştır; bütün işi bilenler Pentax kullanıyor.
  • İmkan dahilinde, elimin altındaki kamera ile en iyi çekimi yaparım.
Bir fotoğrafçı New York'ta bir sosyete partisine katılır. Kapıdan girdiği anda ev sahibi onu karşılar, "Çektiğiniz fotoğrafları seviyorum – muhteşemler; harika bir kameranız olmalı." der. Fotoğrafçı, yemeği bitene kadar bir şey söylemez, yemek bittikten sonra "Harika bir yemekti; müthiş bir ocağınız olmalı." diye cevap verir. – Sam Haskins

© Gina Milicia

İyi bir kameraya sahip olmanın sizi daha iyi bir fotoğrafçı yapacağına inanmak, Roger Federer'in raketini kullandığınızda dünya şampiyonu olacağınıza inanmaya benzer. Aslında, böyle olmuyor – denemiştim. Ayrıca, Gisele Bundchen'in giydiği kotların aynısını giydiğim halde bir süper model de olamamıştım. Ayrıca, Wolfgang Puck'ın tencereleri ile yemek yapıyor olmak da sizi bir gurme haline getirmeyecektir.

Harika bir ekipmana sahip olmak sizi tam anlamıyla harika bir fotoğrafçı yapmaz. Harika lensler, yine de, fotoğraflarınızın keskinliğini artırabilir ve harika aksesuarlar, fotoğraflarınızın kalitesini artırabilir. Ancak, zayıf bir şekilde ya da yarım yamalak kompoze edilmiş fotoğraflar hiçbir işe yaramayacaktır.

Bir şeyin teknik olarak mükemmel olması o şeyin her anlamda mükemmel olduğu hatta çok iyi anlamına da gelmiyor. İyi bir fotoğraf duygusal bir etkileşime sebep olmalıdır, ve günümüzdeki hiçbir kamera ya da lens bunu sizin ayağınıza getirmez.

Instagram, 500px ve Flickr gibi sitelerdeki günlük fotoğrafları gördükçe hayran oluyorum. Bu fotoğrafların %80 ya da daha fazlası akıllı telefonlar ya da kit lense sahip giriş-seviyesi kameralar ile çekilmektedir. Ben çevrimiçi fotoğraf paylaştığımda, iPhone ile çektiğim fotoğraflara profesyonel kameramla çektiğim fotoğraflara aldığım kadar geribildirim alıyorum. Internet sayesinde, çalışmalarınızın kolaylıkla paylaşılması, daha fazla kişiye erişmesi ve daha fazla dönüt elde edilebilmesi açısından daha iyi bir zaman hiç olmamıştı.

Satın alabileceğiniz en iyi kamera hali hazırda paranızın yettiği kameradır.

© Gina Milicia

2. Ne Tür Çekimler Yapacaksınız?


İkinci olarak, satın almak istediğiniz kamera ile ne yapacağınızı kendinize sormalısınız. Kamerayı nerede ve ne sıklıkla kullanacaksınız?

  1. Sadece Cuma günleri cami çıkışlarında fotoğraf çekeceğim.
  2. Everest Dağı'na bir belgesel tırmanışı yapacağım, at yarışlarına katılacağım ve Tough Mudder etkinliğine katılacağım.
  3. Bir yılda altmış düğün çekimi yapacağım.
  4. Henüz öğrenme aşamasındayım, fakat fırsat buldukça fotoğraf çekmeye devam edeceğim.
Kameranızı oldukça zorlayıcı yerlerdeki çekimlerde mi kullanacaksınız? Her gün binlerce fotoğraf mı çekeceksiniz yoksa belirli koşullarda mı çekim yapmayı planlıyorsunuz? Bir kamera almaya karar verdiyseniz, cevaplamanız gereken ilk soru budur – onu ne için kullanacaksınız?

Eğer cevabınız 2. maddedeki gibi ya da benzer bir şey ise, zorlayıcı hava koşullarında ve diğer ağır şartlarda kolaylıkla kullanabileceğiniz ağır, profesyonel bir gövde satın almak isteyebilirsiniz; ucuz kameraların elinizin temas ettiği elemanlar bu gibi durumlarda kolaylıkla aşınabilecek ve yıpranacaktır.



Eğer günlük ya da haftalık olarak binlerce fotoğraf çekmeyi planlıyorsanız, daha fazla fotoğraf çekebilmek için özel olarak üretilmiş orta sınıf bir kamera tercihi iyi bir seçim olabilir. Ucuz kameralardaki obtüratörler (perde - örtücü) genellikle 100,000 çekimden sonra arıza çıkarmaya başlamaktadır, bu yüzden, biraz daha fazla para harcamış olmanız kameranızı daha uzun süreli kullanabilmenizi sağlayacaktır.


Neyin fotoğrafını çekeceğiniz, lens seçiminize etki edecektir. Örneğin, birçok portre çekimi planlıyorsanız, birçok moda ve portre fotoğrafçısının uzun sabit odaklı ya da zum (telefoto) lensler kullandığını bilmelisiniz. Eğer düğün fotoğrafları çekmeyi planlıyorsanız, profesyonellerin kit lenslerinin yanı sıra geniş açılı ve uzun lensler ve bu ikisi arasındaki lensleri kullandığını bilmelisiniz. Eğer manzara fotoğrafları çekmeyi planlıyorsanız, daha geniş açılı lensler kullanmanız gerekecektir. Ve son olarak, eğer ürün ya da gıda fotoğrafları çekmek istiyorsanız, çantanızda bir makro lens bulunmak zorundadır.

© Gina Milicia

3. Marka Sadakati. Hangi Markayı Satın Almalısınız, ve Neden?

Bu sorunun kesin bir cevabı yoktur. Nikon, diğer SLR markalardan çok az da olsa önde imiş gibi görünüyor, ancak her markanın avantajı ve dezavantajı bulunmaktadır.

Kariyerimdeki 15 yılı Nikon kullanarak geçirdim, çünkü danışmanım ve ağabeyim de Nikon kullanıyordu. Nikon'umu seviyordum ve ondan vazgeçmeyi hiç düşünmemiştim. Başlangıçta ikinci el gövdeler ve prime lensler satın almıştım, yeterince para biriktirdikten sonra yine de Nikon kullanmaya devam etmiştim. Dijital çağa geçişle birlikte, Nikon'daki sadakatimi devam ettirmiştim.

Canon'a geçişe 2004-2005 yıllarında Nikon'un geliştirmelerdeki yetersizliğinden sonra karar vermiştim, bu yıllarda Canon 1DS MKII'yi piyasaya sürmüşken Nikon yerinde sayıyordu. Canon'a geçişle birlikte iki yeni kamera gövdesi, yeni lensler, flaşlar (sppedlite) ve aksesuarlar satın almıştım.

Hızla geçen 10 yıldan sonra Nikon'un daha iyi gövdeler ve Canon'un daha iyi lensler ürettiğini gözlemledim. Daha iyi ya da kötü olsun, Canon'da kalmaya karar verdim, ve ona bağlıyım – şimdilik. Diğer markaları kıskanıyorum elbette, takdir edersiniz ki, ben bir insanım.

Tavsiyem, fiyat aralığınızı belirlemeniz ve bu fiyat aralığında yer alan kameraları test etmenizdir. Bazı kameraların diğerlerinden daha kullanışlı olduğunu fark edeceksiniz. Ayrıca, garanti, satış sonrası hizmet, herhangi bir arıza durumunda onarım imkanının varlığı da dikkat etmeniz gereken etkenlerdir. Bir diğer önemli etken ise, elinizden çıkarmak istediğinizde elde etmeyi planladığınız değerdir. Satın almayı planladığınız kameranın ikinci el pazarı düşükse, iyi bir tercih yapmadığınız söylenebilir. Son olarak, forumlarda, bloglarda ve sitelerdeki kamera incelemelerini, tartışmalarını gözden geçirin. Fotoğrafçılık grupları bilgi almak için eşsiz kaynaklardır.

© Gina Milicia

4. Önemli Bir Soru: Boyut Önemli Mi?

İlk Nikon'umun sadece gövdesini 13 yıl önce $17,000 AUD (yaklaşık $14,000 USD) satın almıştım. 256 MB hafıza kartı takılıyordu ve RAW çektiğimde 6 MB'lık görüntüler oluşuyordu. Bu fotoğraflarla yüzlerce kapak, poster, dergi fotoğraflar, reklam kampanyaları için fotoğraflar temin ettim ve hiç kimse bana boyut hakkında bir şey sormadı.

Bugün, kullandığım iPhone 8 MB'lık çekimler yapıyor. Peki bu benim iPhone'umun kameramdan iyi olduğu anlamına mı geliyor? Tam olarak – hayır. Önemli olan sensördeki piksellerin sayısı değil, her bir pikselin kalitesi ve sensörün boyutudur. Küçücük bir sensöre milyonlarca piksel sığdırmaya çalışmak daha fazla gren içeren görüntüden başka bir şey değildir.

Peeki, mağazalarda satılan kameraların boyutları nasıldır? Bir akıllı telefonun sensörü küçük bir hap, bir kompakt kameranın sensörü bir bonibon, bir giriş seviyesi SLR'nin sensörü posta pulu, ileri düzel bir SLR'nin sensörü ise 35mm film çerçevesi kadardır.

Öyleyse, ne kadar megapiksel ve ne büyüklükteki bir sensör sizin için yeterlidir? Cevap, nasıl bir çıktı almak istediğinizde gizlidir.

Eğer bilboardları süsleyecek ya da çok büyük baskılar elde etmek gibi bir amacınız varsa RAW formatında çekim yapabilen ve 20MB'tan daha yüksek çözünürlük veren bir full-frame bir kamera satın almalısınız. Giriş seviyesi bir kamera da bilboardları dolduracak çıktılar verebilir ancak çok yüksek performans beklentisi hayal kırıklığına uğratabilir.

Eğer A4 boyutunda (210x297mm) orta ölçekli ya da daha küçük boyutta baskılar yapmayı planlıyorsanız — giriş seviyesi ya da orta seviye bir SLR iyi sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.

Son olarak, çektiğiniz fotoğrafları çevrimiçi olarak paylaşacaksanız, bir kompakt kamera hatta bir akıllı telefon da bu işi görebilecektir.

5. Fiziksel Boyut ve Ağırlık

Bu kamera beni olduğumdan büyük mü gösteriyor?

Bu madde, eve girip kameranızı kutusundan çıkarıp birkaç kez kullanıncaya kadar genellikle ihmal edilir. En büyük, en ağır kamerayı ve en uzun lensleri istediğinizi düşünebilirsiniz, fakat saatler süren dağ yürüyüşlerinden sonra fikrinizi değiştirebilirsiniz.

Halihazırda iki farklı kamera gövdesi kullanıyorum: 1DS MKIII ve 5D MKIII. 1DS MKIII'ün ağırlığı, 5D MKIII'ün ağırlığının neredeyse iki katı ve çok daha kaliteli görüntüler üretiyor, fakat bir gezi planladığımda kaliteden taviz veriyorum, çünkü daha hafif bir kamera ile çok daha fazla çekim yapabileceğimi biliyorum. Çok daha ağır bir kamera taşımak onu yanınızda her yere götürebilmek açısından çok önemli bir sorun oluşturabilir.

İyi bir kamera sizi rahat hissettirmelidir ve kameranızla vücudunuz bir bütün gibi olmalıdır. Kameranızdaki ayarları tek elinizle ne kadar kolay ayarlayabileceğinizi kontrol edin, bana inanın, zor koşullarla karşılaştığınızda bu size bir rahatlık verecektir.

Bahsetmeye değecek herhangi bir konuyu atladım mı? Sormak ya da eklemek istediğiniz bir şey var mı? Yorumlarınızı bekliyorum.

© Gina Milicia

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status