1. Bütün işi kameranın yapmasını beklemezler. Bu, "Otomatik" çekimi modu kullanımına elveda demek ve Diyafram Öncelikli ya da Enstantane Öncelikli gibi modlara geçiş yapmaya hazırlanmak demektir.
2. Kameranın kullanım kılavuzunu okurlar — tekrar tekrar — böylece ekipmanlarına hakim olurlar.
3. Yavaş yavaş kamera üzerindeki çeşitli özellik ve ayar üzerinde çalışırlar.
2. Kameranın kullanım kılavuzunu okurlar — tekrar tekrar — böylece ekipmanlarına hakim olurlar.
3. Yavaş yavaş kamera üzerindeki çeşitli özellik ve ayar üzerinde çalışırlar.
Fotoğraf: Christopher Michel |
4. Kameralarını ve karşılaştıkları bütün ışık koşullarını kontrol altında tutarlar.
5. Deklanşöre basmanın, fotoğrafı çekmenin sadece yarısı olduğunu fark etmişlerdir. Modern kameralar insan gözü ile kıyaslanamaz bile, birçok kısıtlamaları vardır, özellikle düşük ışık koşullarında. Rötuş, fotoğrafçılık var olalı beri kullanılmaktadır (geleneksel karanlık odalarda ya da bilgisayarda). Bu basamak, fotoğraflarınıza son hali vereceğiniz, kameranın kısıtlamalarını ortadan kaldıracağınız yerdir.
6. Çekimlerinin sadece en iyi olanlarını paylaşırlar.
Fotoğraf: betancourt |
7. Çekimlerinin birer kopyalarını harici disk ya da güvenilir diğer ortamlarda yedeklerler.
8. Fotoğraflarını yayınlarlar, böylece fotoğrafları, tozlu bir hard disk içinde, dünyanın farkında olmayacağı bir biçimde, kaderlerine terk etmezler.
9. Kaliteli dönütler için fotoğraflarını paylaşırlar (500px, Flickr, Google Photos, Instagram ya da Facebook grupları gibi ortamlarda).
Fotoğraf: Elvert Barnes |
10. Fotoğrafları, kendini ifade etme aracı olarak kullanırlar — bakış açılarından dünyayı kayıt altına almaya kadar (çerçeveli fotoğraflar, kutlama kartları, takvimler, sanat galerileri, fotoğraf kitapları ya da bir fotoğraf albümündeki bir iç baskı olarak).
11. Diğer fotoğrafçılardan ilham alırlar. E-kitapları, blogları, dergileri okurlar, Facebook gruplarını takip ederler, Youtube videolarını izlerler, galerileri ziyaret ederler, atölye çalışmalarına katılırlar, deneyimli fotoğrafçıların düzenlediği turlara katılırlar.
12. Taze konu arayışı amacıyla yolculuk yaparlar; bu ilgi çekici konumlar ya da fotojenik insanlar olabilir. Mikro düzeyde, yeni açılar bulmak için ayaklarını kullanırlar — "kadrajda çalışırlar", gördükleri ilk manzaranın hemen fotoğrafını çekip çekimi bitirmezler. Makro düzeyde, egzotik, erişilmez konumları ziyaret ederler ve yeni çekim fırsatlarına yelken açarlar.
Fotoğraf: b k |
13. Klişe çekimlerden uzaklaşırlar, her zaman çekilmişin dışına çıkan çekim olanaklarını ararlar.
Özet olarak, kendinizi eğiterek, zorluklarla mücadele ederek ve hareket halinde bulunarak daha başarılı bir fotoğrafçı olabilirsiniz.
Thomas Edison'un bir sözü vardır: "Dehanın yüzde biri ilham, yüzde doksan dokuzu terdir." Fotoğrafçılıkta sizi bir sonraki seviyeye götürecek yegane şey, çalışmaktır... çok çalışmaktır. Göreyim sizi!
Yorum Gönder
Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.