Son Yazılar

10 Kasım 2018 Cumartesi

Yavaş Senkronize Flaş: Nihai Rehber


Yavaş senkronize-flaş, flaş fotoğrafçılığınızı geliştirmek için basit ama güçlü bir tekniktir. Ne olduğunu, ne zaman yararlı olduğunu ve nasıl kullanacağınızı öğrenmek için makalemizi okuyun.

Yavaş senkronize-flaş, çok teknik ve göz korkutucu gelen terimlerden birisidir. Amatör fotoğrafçıların kendisinden utandığı, kendilerine "Buna asla ihtiyacım olmayacak. Bunu profesyonellere bırakıyorum." diyerek uzaklaştığı bir tekniktir.

Fakat, bu jargonun ötesinde, yavaş senkronize-flaş tekniği aslında çok basittir ve bazı durumlarda son derece faydalı olabilmektedir. Şimdi, derin bir nefes alın ve size rehberlik etmeme izin verin — bu teknik kulağa geldiği kadar tehlikeli değildir ve flaş fotoğrafçılığınızı bir sonraki seviyeye çıkarmaya yardımcı olabilir.

Yavaş Senkronize-Flaş Nedir?

Yavaş senkronize-flaş, flaşı düşük bir perde hızı ile kullanmak ile ilgili estetik bir terimdir. Hareketi ya da koyu bir arka planı yakalarken ön plandaki varlığı keskin tutmanızı sağlamaktadır. Hepi bu. Kolay, değil mi?

Yavaş senkronize-flaş düşük bir perde hızı ile birleşir. Fotoğraf: Yogendra Joshi.
Evet, küçük bir karmaşa var, ve bu da flaşın patladığı zaman ortaya çıkar. Bilirsiniz, normalde flaşla fotoğraf çektiğinizde, örtücü çok kısa bir süreliğine açılır, bu nedenle pozlamanızın büyük bir bölümünde flaş etkin olur.

Uzun pozlamada ise, kameranın örtücüsü flaşın patladığı süreden çok daha uzun bir süre boyunca açık kalır — belki de birkaç saniye boyunca. Bu kısımda, flaşın pozlamanın başında mı yoksa sonunda mı patlaması gerektiğini belirleyebilirsiniz. Flaşı pozlamanın başında patlatmaya "ön perde" ya da "ilk perde"; sonunda patlatmaya ise "arka perde" ya da "ikinci perde" denilir.

Bu ayarların her biri, burada açıklayacağımız üzere, farklı etkiler üretir..

Ne Zaman Yavaş Senkronize-Flaş Kullanmalıyım?

Yavaş senkronize-flaş kullanmayı isteyeceğiniz bazı durumlar bulunmaktadır.

Düşük Işık

Gece, bir sahnenin önünde duran bir grup arkadaşınızın fotoğrafını çektiğinizi düşünün.

Normalde, iki seçeneğiniz vardır. Ön plandaki insanları aydınlatmak için flaş kullanırsınız, ancak bu durumda arka plan muhtemelen zifiri karanlık çıkacaktır. Diğer seçenek olarak, daha düşük bir perde hızı kullanarak arka planı yakalamak istersiniz, ancak bu durumda da muhtemelen ön plandaki arkadaşlarınız bulanık çıkacaktır.

Yavaş senkronize-flaş ile bu iki sonucu harmanlayacak ve en iyi sonuca ulaşabileceksiniz. Arka planı yakalayabilmek için yavaş bir perde hızı kullanırsınız, ön plandaki arkadaşlarınızın keskin bir fotoğrafını elde etmek için ise flaşın patlamasını sağlayabilirsiniz.

Yavaş senkronize-flaş sahnenin her bölümünün düzgün bir şekilde pozlanmasına yardımcı olur. Fotoğraf: David Goehring.
Fotoğraftaki nesneler hareket halinde değilse ön ya da arka perde kullanmanız fark etmez. Çoğu insan arka perde kullanma eğilimindedir ve bu ayar kameralarda varsayılan olarak bulunmaktadır.

İdeal olarak, fotoğrafın keskin çıkması için bir üçayak kullanmanız gerekecektir, yine de elde yapacağınız bazı çekimlerde hoş etkiler de elde edebilirsiniz. Aslında, kamerayı kasıtlı olarak hareket ettirmeyi de deneyebilirsiniz — bu, fotoğraflarınıza kendi içinde ilginç olabilecek soyut, halisünojen bir etki verecektir.

Hızlı Hareket

Yavaş senkronize-flaş özellikle spor ve eylem fotoğrafçılığında son derece etkilidir. Konuyu keskin bir ayrıntı içinde yakalamanıza ve bu arada çekimde hareket hissi sağlamanıza yardımcı olur. Bu, fotoğraflarınıza bir hız hissi verir ve normal flaşlı çekimde elde ettiğiniz "donuk" etkiden çok daha hoş bir sonuç ortaya çıkar.

Konu hareket halinde olduğu için, flaş perdesi ayarı gerçek bir fark ortaya koyar. Arka perde genellikle en iyi seçenektir, çünkü hareketin sonunda konu donmuş olacak ve arka plandaki bulanıklık artacaktır. Bu, "doğal" bir hareket algısının hissedileceği bir fotoğrafla sonuçlanacaktır.

Ön plandaki nesneyi keskin tutmak ve arka planda hareket bulanıklığı bulundurmak için yavaş senkronize-flaş kullanın. Fotoğraf: Jim.
Ön perde, hareketin başlangıcında nesneyi önündeki bulanıklık ile birlikte donduracaktır. Bu doğal görünmeyebilir, ama ilgi çekici bir etki olarak kullanılabilir, bu nedenle denemeler yaparak neler yapabileceğinizi görün.

Normalde, düşük ışık fotoğrafçılığında olduğundan çok daha hızlı bir perde hızı kullanabilecek olduğunuz için bir üçayak her zaman gerekli olmayacaktır. Çektiğiniz hareket bulanıklığının nasıl etki ettiğini görebilmek için farklı perde hızı sürelerinde denemeler yapın.

Kameramı Yavaş Senkronize-Flaş Ayarına Nasıl Ayarlarım?

Bir DSLR'niz varsa, menü içinde bir yerlerde yavaş-senkronizasyon-flaş ayarını bulabilirsiniz. Bu ayar üreticilere göre değişir ve bazı durumlarda "özel işlevler" menüsü içinde bir yerlerde olabilir, bu nedenle kameranızın kullanım kılavuzuna bakın.

Kompakt kameralar genellikle yavaş senkronizasyon moduna sahiptir, bu bazı durumlarda "parti modu" ya da "gece modu" olarak adlandırılabilir. Muhtemelen perde hızını değiştiremezsiniz ya da flaşın ön ya da arka perde olarak ayarlanmasını sağlayamazsınız, ancak yine de muhteşem sonuçlar ortaya çıkabilir.

Bu makaleyi beğendiniz mi? Lütfen makalemizi paylaşın!

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status