Son Yazılar

19 Eylül 2020 Cumartesi

Sadelik


 Sanat sanatı, ifadenin ihtişamı ve harflerin ışığının güneş ışığı, sadeliktir."- Walt Whitman

Fotoğrafçılığa başladığımda öğrendiğim ilk derslerden biri kompozisyonunuzu basitleştirmek oldu. Konunuzun ne olduğuna karar verin ve ardından sadece konunuzu veya konuyu destekleyen şeyleri içerecek şekilde çekiminizi oluşturun (örneğin, izleyicinin gözlerini konuya yönlendiren doğal çizgiler). 



Yaygın bir sorun, bir fotoğrafa çok fazla şey eklemeye çalışmaktır. Bu, izleyicinin konunun ne olduğunu ve görüntüde nasıl gezinileceğini anlamasını zorlaştırır. İzleyici için bunu olabildiğince kolaylaştırmak istersiniz.

İşte kompozisyonunuzu basitleştirmenin bazı yolları:

1 - Konunuz Hakkında Farkındalık

Her zaman konunuzun ne olduğuna ve konunuz hakkında ne söylemek istediğinize karar vererek başlamalısınız. Ardından, konunuzu tamamlayabilecek veya engelleyebilecek şeyler için sahneye bakmaya başlayın. Etrafta çok fazla dikkat dağıtıcı unsur varsa veya koşullar, göndermeye çalıştığınız mesajı iletecek şekilde konunuzun fotoğrafını çekmek için doğru değilse, o zaman devam etmekten ve fotoğrafınızı çekmek için başka fırsatlar aramaktan çekinmeyin.

Örneğin, güzel bir çiçeğe rastlarsanız, onu ne tür arka planlara karşı fotoğraflayabileceğinizi görmek için ona farklı açılardan bakmaya başlayın. Ve aydınlatma koşulları gibi başka şeyleri de düşünün. Aradığınız görüntüyü oluşturmak için her şey yolunda mı? Evetse, devam edin, değilse, vazgeçin ve diğer fırsatları göz önünde bulundurun.

2 - Alan Derinliği

Kompozisyonunuzu basitleştirmenin en basit yollarından biri, diğer her şey odak dışındayken nesnenizi keskin odakta yapmak için seçici alan derinliği kullanmaktır.

Doğa fotoğrafçılığındaki yaygın bir inanış, konunuz dışındaki her şeyin tamamen odak dışı olması gerektiğidir, ancak artık buna katılmıyorum. Bence önemli olmayan bazı öğelerin sadece biraz odak dışı olması yeterli ve bunlar çoğu zaman konuyu tamamlamaya yardımcı olabilir. Örneğin, aşağıdaki fotoğrafta, arkadaki tüm varlıkları odak dışında tutarken, ön plandaki şemsiyeli insanı kasıtlı olarak keskin bir odakta tuttum. Bu, izleyicinin şemsiyeli kişinin ana konu olduğunu ve diğer her şeyin destekleyici bir rol üstlendiğini bilmesine yardımcı olur.


3 - Kameranın Konumu

Kompozisyonunuzu basitleştirmek için yapabileceğiniz başka bir şey de, kameranızı çerçevede yalnızca konunuz (veya destekleyici öğeler) olacak şekilde konumlandırmaktır. Ansel Adams, "İyi bir fotoğraf nerede duracağını bilir" derdi.

Bu nedenle, daha önce bahsettiğim gibi, konunuzun ve çevresinin farkında olun: konunuzun etrafında yürüyün (herhangi bir bitkiye veya çevredeki ortama zarar vermediğiniz sürece) ve konunuzu fotoğraflamak ve çerçevede dikkat dağıtıcı şeyler ortadan kaldırmak için en iyi açıyı arayın. Bazen bu, konunuza "yaklaşmak" kadar basit olabilir.

Bir şey kaçırdım mı?

Kompozisyonunuzu basitleştirmenin başka bir favori yolu var mı? Eğer öyleyse, lütfen aşağıya bir yorum yazarak paylaşın. Teşekkürler!

Bu makaleyi photonaturalist.com sitesinden orijinal dilinde okuyabilirsiniz.

Yorum Gönder

Makalemizle ilgili düşüncelerinizi yorum olarak paylaşabilirsiniz. Yorum yapmak için kayıt olmanız gerekmemektedir.

 
Copyright © 2010 - 2021 Profesyonel Fotoğrafçılık . Tasarım: OddThemes - Yayımcı: Gooyaabi Templates - Kullanım Koşulları
DMCA.com Protection Status